مسلم مختاری

دیدار مسئول دفتر و جمعی از ناظرین شورای نگهبان شهرستان بهمئی با امام جمعه شهر لیکک

به مناسبت 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی ، مسئول دفتر و اعضای شورای نگهبان شهرستان بهمئی با امام جمعه شهر لیکک دیدار کردند.
کد خبر : 36513
تاریخ انتشار : جمعه 24 تیر 1401 - 15:47

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ امام جمعه شهر لیکک در این دیدار با تقدیر از تمامی زحمات و تلاشهای مسئول دفتر شورای نگهبان و اعضای این نهاد در شهرستان بهمئی و تبریک فرا رسیدن ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: ۲۶ تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی است که در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و این نهاد برکات ارزشمندی برای نظام وانقلاب داشته است.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه ، نهادی که هر چند از نظر ساختاری دارای مشابهت‌هایی با برخی از نهاد‌های حقوقی در سایر کشور‌های دنیا است افزود: اما از نظر جایگاه و وظایف و اختیارات، نهادی بی‌بدیل در حوزه‌ی ساختار‌های حقوقی محسوب می‌شود که وظایف خود را در بهترین حالت انجام می دهد.

وی گفت : با نگاهی به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران و اصول گوناگون قانون اساسی در خصوص جایگاه شورای نگهبان باید بیان کرد که اولا این نهاد در کنار نهاد ولایت فقیه در حکومت اسلامی مهم‌ترین ارکان تضمین‌کننده اجرای شریعت به‌عنوان اصلی‌ترین رکن نظریه مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شود و مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تضمین رعایت موازین اسلامی در قوانین و مقررات لازم‌الاجرا بر عهده‌ی فق‌های شورای نگهبان قرار گرفته است.

ولی طلوعی مطلق مسئول دفتر شورای نگهبان در شهرستان بهمئی هم از بیانات ارزشمند امام جمعه شهر لیکک تقدیر و تشکر کرد و به ارائه عملکرد این نهاد در شهرستان پرداخت.

ولی طلوعی مطلق گفت : شورای نگهبان به عنوان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‏ترین نهاد‌های حکومتی است.

وی افزود : نظارت به عنوان یکی از وظایف مصرح شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به معنای مجموعه اعمالی است که نهاد ناظر جهت اطمینان از اجرای دقیق و صحیح قانون و سلامت انتخابات انجام می‌دهد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.