آسیه مجیدی مهر

دیدار چهره به چهره قرارگاه مسجد محوری شهرستان بهمئی با ارکان مسجد امام علی شهرستان بهمئی

مسجد در هر محله‌ یا منطقه‌ای، ظرفیتی گرانبها در راستای ارتقای سطح فرهنگی و حل معضلات اجتماعی است، همچنان که در صدر اسلام نیز کارکردی چندجانبه داشت.
کد خبر : 53949
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 - 10:19

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ قرارگاه مسجد محوری شهرستان بهمئی به صورت میدانی و چهره به چهره به رفع مشکلات مساجد شهرستان بهمئی ورود پیدا کرد.

در جلسه ارکان مسجد امام علی(ع) با مسئولان قرارگاه   مسجد محوری شهرستان بهمئی سروان پاسدار حهانگیر آشنا معاونت بسیج مساجد و محلات و دبیر قرارگاه مسجد محوری شهرستان بهمئی به ارائه گزارشی از عملکرد قرارگاه اشاره کرده اند.

جهانگیر آشنا: مسجد در هر محله‌ یا منطقه‌ای، ظرفیتی گرانبها در راستای ارتقای سطح فرهنگی و حل معضلات اجتماعی است، همچنان که در صدر اسلام نیز کارکردی چندجانبه داشت.
بنا بر گواه تاریخ، پیامبر اسلام(ص) در هر مکانی که برای اولین بار حضور می‌یافت، مسجدی بنا می‌کرد. در واقع زیر ساخت و عامل اصلى همه تحولات فردى و اجتماعى در سیره نبوى، مسجد بود، زیرا اولین اقدام آن حضرت در بدو ورود به مدینه، تأسیس مسجدی بود که اکنون با عنوان مسجدالنبی از آن یاد می‌شود.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در این جلسه با بیان اینکه: ما در سطح شهرستان باید کاری انجام بدهیم که مسجد بهترین مکان برای جوانان و نوجوانان باشد. در طول همه فعالیت‌های مساجد در هر زمان و مناسبتی ما باید به شکلی عمل کنیم که مسجد محل یارگیری برای انقلاب باشد، باید کاری کنیم که مسجد به میزانی جاذبه داشته باشد که نوجوانان و جوانان ما مسجد را دلخوشی و پناهگاه خود ببینند. آموزش معارف دینی و مبانی و احکام دینی باید در مساجد اتفاق بیفتد و هر مسجدی باید کانون تفسیر قرآن و شرح نهج‌البلاغه باشد، اگر مسجدی این ویژگی را ندارد، یعنی ما کوتاهی کرده‌ایم و این مسجد نمره منفی می‌گیرد. مساجد یک دانشگاه جامع و تعطیل‌ناپذیر است و همیشه باید با جاذبه باشند و همه اقشار را باید مساجد جذب کرده و پاسخگوی شبهات مردم نمازخوان و غیرنمازخوان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی در این جلسه خطاب به ارکان مسجد امام علی(ع) گفت:
مسجد یک صاحب اختیار ندارد، بلکه افرادی زیرمجموعه، هیات امنا، پایگاه مقاومت سپاه، امام جماعت، کانون فرهنگی هنری، هیات‌های مذهبی و… هر کدام به یک بخش مربوط است.

حجت الاسلام صلواتی تاکید کرد: اگر این هیات امنا با پایگاه مقاومت اختلاف نظر دارد، و هر بخش یک ساز بزند، وظیفه دفاع از مسجد را چه کسی بر عهده می‌گیرد؟ این خانه باید مدیر و صاحب داشته باشد.

وی اظهار کرد: فعالان مسجد در راستای احیای کارکردهای مختلف مساجد با اتخاد سیاست‌های درست و برطرف کردن مشکلات می‌توان این پایگاه های دینی را مدیریت کرد تا به‌راه بی‌افتند، هدف باید تبیین شود، چشم‌انداز باید تبیین شود، اینکه در فضای مجازی چه کارهایی صورت بگیرد.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: توجه به امورات امام جماعت در مساجد نیز ضرورت دارد، یک مسجد می‌تواند محله را منسجم کند، مساجد ما الان نیمه‌جان هستند چون صاحب ندارند، گاهی مسائل موردی در مساجد به‌وجود می‌آید که باید سریعا پیگیری کنیم.

در ادامه مسئولین ارکان مسجد و روسای ادارات فرهنگی شهرستان بهمئی نسبت به وضعیت موجود مسجد گزارشی را ارائه داداند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.