۰ نظر
۲۵۵ بازدید

داودطلوعی مطلق

راهیابی یک اثر مستند از استان کهگیلویه و بویراحمد به چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

هیات انتخاب و داوری بخش مستند بلند چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی فیلم های راه یافته به این بخش را اعلام کرد.
کد خبر : 45995
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 9:18

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی ،امین درخشان گفت: افشین پور هنرمند هم استانی و کارگردان مستند (دنیای وحشی زاگرس) با چهار حضور پرسابقه ترین کارگردان حاضر در بخش مستند جشنواره فجر است.

مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمدبیان داشت: چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، بر اساس اعلام هیات انتخاب و داوری بخش مستند «دنیای وحشی زاگرس» به تهیه کنندگی و کارگردانی فرشاد افشین پوربه جشنواره فیلم مستندرا یافت.

درخشان خاطرنشان کرد:فیلم دنیای وحشی زاگرس به سیمای طبیعی و حیات وحش کوهستان زاگرس در گستره وسیعی از جنوب دریاچه وان در ترکیه، بخشهایی از کشور عراق و هشت استان زاگرس نشین ایران میپردازد و شناسنامه ای زیبا و کامل از این کوهستان به دست داده است و این فیلم در شانزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت حاضر بود که موفق به دریافت تندیس بهترین تصویربرداری شد.

وی درپایان بیان کرد: فرشاد افشین پور قبلا نیز با فیلمهای زندگی در قلب دنا، پرندگان در سرزمین برف و آفتاب و سفر به آمادای در جشنواره فیلم فجر حضور یافته بود و موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین شده بود. این فیلمساز تنها هنرمند هم استانی است که تاکنون موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فوق شده است.

     

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.