۰ نظر
۱۰۹ بازدید

روند ساخت طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند احداث طرح نهضت ملی مسکن به جزء یاسوج در بقیه شهرستان‌های استان رضایت‌بخش است.
کد خبر : 62021
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 22:20

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، سید علی احمدزاده عصر امروز پنج‌شنبه به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران استانی و شهرستانی از روند احداث‌ طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران بازدید کرد‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در گذشته اقدامی برای ساخت مسکن صورت نگرفت گفت: دولت سیزدهم مصمم است برای اقشار کم‌درآمد، افرادی که اجاره نشین هستند و در راستای حمایت از ازدواج جوانان مسکن احداث کند و عقب ماندگی گذشته را جبران کند.

وی بیان کرد: تعهد دولت در چهار سال اول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است که که تعهد استان کهگیلویه وبویراحمد ۴۷ هزار واحد است که طی چهار سال باید احداث کنیم.

احمدزاده عنوان کرد: روند احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به جزء یاسوج که همچنان مشکل کمبود زمین وجود دارد در سایر شهرستان‌ها رضایت‌بخش است.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان سراغ کشاورزان رفتیم و زمین‌هایی درجه چهارم که مرغوبیت کشاورزی را ندارد تغییر کاربری دادیم تا این مشکل برطرف شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرستان گچساران سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در حال احداث است، در شهر دهدشت هم کار در حال انجام است و عقب ماندگی در شهرستان‌های استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فروردین ماه امسال از واحدهای در دست احداث نهضت ملی مسکن گچساران بازدید کردیم که کار با کیفیت خوبی در حال انجام است تنها یک ایراد جزئی وجود داشت که برطرف شد.

احمدزاده بیان کرد: مواردی در طرح نهضت ملی مسکن گچساران دارای معارضاتی بود که برطرف کردیم و قرار شد روند احداث این سایت‌ها تسریع داده شود تا از برنامه زمان‌بندی عقب نمانیم.

وی با اشاره به سایت ۲۸۸ واحدی گچساران که بنیاد مسکن متولی احداث آن است، گفت: قرار بود این پروژه هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد اما با تغییر مدیریتی اداره کل بنیاد مسکن روند کار به کندی پیش رفت.

احمدزاده با اشاره به اینکه روند کار در این پروژه رضایت‌بخش نیست گفت: از کسانی که در این پروژه واحد داشتند و امیدوار به بهره‌برداری از آن در هفته دولت امسال بودند اما بهره‌برداری به تاخیر افتاد و باعث نگرانی آنها شد عذرخواهی می‌کنم.

احمدزاده عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قول داد پروژه دهه فجر امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد متقاضیان در یاسوج هستند، گفت: تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد در استان منعقد شده است و به زودی عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد آغاز می‌شود.
پایان پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.