۰ نظر
۱۱۱ بازدید

داود طلوعی مطلق

رویکرد پایگاه‌های نماز جمعه به سمت جوانگرایی /اقدام به جذب جوانان باسواد در بدنه اعضای ستاد

نماز جمعه دهدشت یکی از پایگاه‌های برجسته استان است و باید همچنان باشکوه و قدرت در میدان باشد.
کد خبر : 5571
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 - 7:35

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، جوانگرایی در ستاد نماز جمعه را از ضروریات عنوان کرد.

آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهر دهدشت اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، نماز جمعه به عنوان یک پایگاه مقاومت عظیم فرهنگی و سیاسی مقابل جبهه کفر ایستاده و توطئه‌های استعمار را خنثی می‌کند.

وی شبیخون فرهنگی دشمن برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: پایگاه‌های نماز جمعه باید با مدیریت درست از جهت کیفیت و کمیت، اقدامات ارزشمند سیاسی و اجتماعی انجام دهند.

آیت‌الله حسینی خواستار جذب جوانان و بحث جوان‌گرایی در ستاد نماز جمعه شد و بیان کرد: باید این عَلَم را نسل به نسل به دست صاحب اصلی آن، امام عصر(عج) برسانیم.

وی ضمن تشکر از امام جمعه دهدشت، گفت: نماز جمعه دهدشت یکی از پایگاه‌های برجسته استان است و باید همچنان باشکوه و قدرت در میدان باشد.

در ادامه‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌فر در این آیین گفت: تمام تلاش ما این است که ستاد نماز جمعه دهدشت یک ستاد خلاق، فعال و پویا باشد و حتی بتواند به نماز جمعه‌های دیگر شهرستان‌ها کمک کند.

رویکرد پایگاه‌های نماز جمعه به سمت جوانگرایی سوق داده شود

امام جمعه دهدشت افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به سمت جوانگرایی، اقدام به جذب جوانان باسواد در بدنه اعضای ستاد نمودیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه نونهالان و نوجوانان مشکلاتی وجود دارد گفت: ستاد نماز جمعه طی برنامه‌های مدون قصد دارد در این قسمت فعالیت خود را آغاز کند.

همچنین ایمان قنبری مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت از اجرای تدوین برنامه‌های راهبردی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: رویکردها را به سمت جذب حداکثری بردیم و هیچگونه سخت‌گیری اعمال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی هستیم و نماز جمعه تعطیل است، گفت: رویکرد ستاد را به سمت و سوی مجازی سوق داده‌ایم و با تشکیل کارگروه‌های فضای مجازی کارهای خوبی در این راستا انجام می‌شود.

قنبری، استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در بحث فرهنگی، طرح سفیر جمعه (معلمان انقلابی) در مدارس، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، استعدادیابی نوجوانان برای اجرای برنامه‌های مدون و اعزام تیم گروه‌های جهادی به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت را از جمله برنامه‌های در دستور کار ستاد نماز جمعه دهدشت عنوان کرد.

در ادامه معصومه شرعی‌زاده مسئول ستاد خواهران نماز جمعه، برنامه ریزی و تلاش مضاعف را دو اصل مهم در برگزاری یک نماز جمعه باشکوه عنوان کرد.

 وی به تشریح بخشی از فعالیت ستاد واحد خواهران طی سه ماه اخیر پرداخت و از تشکیل کمیته فرهنگی، تشکیل جلسات مستمد و مدون، شناسایی قشر آسیب‌پذیر جامعه، برگزاری محفل نورانی حدیت کساء، برپایی اردوهای فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، حضور طلاب در مصلای نماز جمعه و پاسخ به سوالات بانوان، برپایی ایستگاه کار با کودک، چاپ بروشور با توجه به مناسبت‌ها و تامین جهیزیه را به عنوان بخشی از فعالیت‌های انجام شده نام برد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.