۰ نظر
۲۰۰ بازدید

داود طلوعی مطلق

سخت‌گیری‌ بانک‌ها در پرداخت وام‌ها مردم را جان به لب کرده است/بانک وظیفه‌اش خدمت رسانی است نه بنگاه‌داری

امام جمعه دهدشت با توجه به سخت‌گیری بانکها در پرداخت وام‌ها گفت: بانک‌ها مردم را به گرو می‌گیرند و تسهیلات نمیدهند بلکه مانع تراشی میکنند، رییس جمهور وزیر اقتصاد را مأمور رسیدگی به سخت‌گیری بانک‌ها کند
کد خبر : 27020
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 7:42

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از ایسنا ،حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین عبادی سیاسی جمعه دهدشت در خطبه اول، یکی از وظایف زن و شوهر را حفظ اسرار عنوان و اظهار کرد: پاسداری و حفظ امور پنهانی از شاخصه های زنان صالح است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کم نیستند زنان و مردانی که اسرار زندگی خود را فاش میکنند گفت: سختی های زندگی را باید کنار هم حل کرد و ضرورتی ندارد راز خانه بیرون از خانه گفته شود.

وی افزود: بیان و اسرار و رازها یکی از راههایی است که زندگی‌ها را بر باد می‌دهد و رنگ آرامش و اعتماد از خانه می رود.

امام جمعه دهدشت گفت: خانواده سالم و شاداب خانواده‌ای است که زن  و مرد حفظ اسرار کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در خطبه دوم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ماه رجب، شعبان و رمضان را نسیم‌های رحمت الهی عنوان و خواستار بهره‌بردن از فیوضات این ماه‌ها شد.

امام جمعه دهدشت فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عید مبعث را یادآور شد و اظهار کرد: وقتی تحلیل‌های تاریخی را پیگیری میکنیم، بحران‌های تاریخی بوجود آمده عوامل متعددی از جمله نقش زورگویی و قلدری استکبار جهانی را در پی دارد.

وی افزود: آمریکا از ابتدا با بحران‌سازی متولد شده و در ۲۰۰ سال اخیر بالای ۳۰۰میلیون نفر را کشته و مسئله امروز اوکراین برای نفوذ و قدرت‌نمایی آنهاست که بتوانند بحرانی درست کنند تا از آن ارتزاق کنند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به تحلیل عده‌ای غربگرا که چرا جمهوری اسلامی موضع نگرفته است گفت: شعار ما نه شرقی و نه غربی است و جمهوری اسلامی یک تفکر دینی الهی را به عرصه میدان آورد و تفکر غلط سیاسی و مبانی اعتقادی شرق و غرب را کنار زد.

وی بیان کرد: هشت سال یمن زیر بمباران بود اما کسی کشورهای حمله کننده را محکوم نکرد، ببینید حالا برای اوکراین چه می‌کنند، دم از حقوق بشر می‌زنند اما ورزش سیاسی میکنند و به ورزش هم رحم نمی‌کنند.

وحدانی‌فر مذاکرات وین را یادآور شد و خطاب به طرف مقابل گفت: کسی که امروز فرصت میدهد به آمریکا، جمهوری اسلامیست، شما در موضع تهدید و تهاجم نیستید، امروز در موضع دفاع هستید و تا همه حقوق جمهوری اسلامی تامین نشود توافقی در وین امضا نخواهد شد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: دوران پرت کردن خودکار و لبخند و اشک گذشت، امروز دوران عزت و اقتدار است و جمهوری اسلامی برای همه سناریوهای دشمن خودش را آماده کرده است.

وی بیان کرد: تاب آوری ملت نشان داد ما همچنان بر آرمان‌های نظام ایستاده‌ایم.

وحدانی فر ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام حسین(ع) گفت: نسل جوان و انقلابی که رویش‌های مدافع حرم هستند از جانبازان الگو می‌گیرند و به پاسداران می‌گوییم با عزت و اقتدار بر دشمن یورش ببرند که این عزت مرهون نیروهای دفاعی خاصه سپاه است.

وی سخت‌گیری‌های بی مورد بانک‌ها در خصوص وام‌ها خصوصا وام ازدواج را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بانکها مردم را به گرو می‌گیرند و تسهیلات نمیدهند بلکه مانع تراشی می‌کنند.

امام جمعه دهدشت روند پرداخت وام‌های بانکی را ضعیف و ناکارآمد عنوان و بیان کرد: برای یک وام حتی پنج تومانی باید چندین مرحله به بانک مراجعه کرد و مسئول بانک درک مناسبی از یک وام ندارد، بانک وظیفه‌اش خدمت است نه بنگاه‌داری.

به گزارش ایسنا، وحدانی‌فر با بیان اینکه بانک‌ها مردم را جان‌ به لب می‌کنند و این کم‌کاری‌ها به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته میشود، خواستار توجه ویژه رییس جمهور نسبت به دستور به وزیر اقتصاد برای حل این مسئله شد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.