داود طلوعی مطلق

سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگه به وسیله خود آن قوم/مهمترین مساله جهان همچنان مساله آزادی فلسطین و محو اسرائیل است

فلسطین یک نقطه و گلوگاه حساسی هست که منافع و ضررهای خیلی از کشورهاو ملت به بود و نبود اسرائیل مربوط هست به خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران که پیشرو در بحث عدالتخواهی و عدالتجویی در جهان هست
کد خبر : 7609
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 - 11:35

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام و المسلمین  افروغی ایراد گردید.

حجت الاسلام و المسلمین  افروغی ابراز کردند: من همه شما را به رعایت تقوای الهی و انجام مستحبات و نهی از مکروهات دعوت میدارم و ان شاءالله خداوند متعال به حق این روز جمعه که سید روزهاست همه مارا در مسیر دین و انسانیت ثابت قدم نگه دارد.
خداوند متعال میفرمایید:
إِنَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ
سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگه به وسیله خود آن قوم.
وی گفت:با اتکا به همین ایه میدانیم که نظام جمهوری اسلامی که بر اساس موازین دین حق دین اسلام بنا گذاشته شده حکومتی بر اساس دموکراسی است و دموکراسی جز ذات و خصوصیات جدایی ناپذیر نظام جمهوری اسلامی است ومردم به مناسبت های مختلف و برای انتخابات گوناگون و تعیین پست ها و جایگاههای حساس اعلان رای می کنند و نظرشان را برای اداره کشور بیان می کنند. در این ماه پیش رو هم که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم لازم دانستم چند نکته از حلال و حرامهای الهی را خدمت شما عزیزان عرض نمایم.
ایشان بیان داشت:اولا شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی و یک وظیفه شرعی است، پس آیا شرکت نکردن در انتخابات حق فرد است؟ خیر چرا؟ چون انتخابات گره خورده است با حقوق همه شهروندان و شرکت نکردن باعث تضییع حقوق دیگران خواهد شد و مثل همان فردی که در کشتی با بقیه همسفرانش نشسته است و حق او از آن کشتی اگر ۲۰ سانتی متر مربع باشد او حق ندارد در اون ۲۰ سانتی مربع سوراخی ایجاد کند . شرکت در انتخابات از این حیث یک تکلیف شرعی است و فرد باید حق را ادا کند اما فرد در نوع انتخاب مختار است اگر چه در همین مورد نیز باید فرد بر اساس عقل و آموزه های دین و وحی دنبال فرد شایسته باشد.

افروغی بیان کرد:نکته مهمتر، رای پاک و حلال است که در شریعت الهی و هم نظام جمهوری اسلامی که بر خواسته از آن است باید مد نظر باشد.

اما چه کسانی باید زمینه این رای پاک و حلال را ایجاد کنند این مورد به عوامل متعدد بستگی دارد ۱- کسانیکه سازکارهای اجرای انتخابات را تبیین می کنند و در واقع مجری قانوند ۲-هیئت های نظارت ۳-هیئت های اجرایی و همه استانداران و فرمانداران و ناظمان صندوقهای رای و انتقال و شمارش آنها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا خدشه ای به انتخاب مردم وارد نشود و زمینه رای دادن آزاد حلال و انتخابات توام با ارامش را برای مردم فراهم کنند اگر مسئولی در وظایف خود سهل انگاری و یا خطایی مرتکب شد در واقع دچار گناه اجتماعی شده و حق الناسی را ضایع کرده است باید با او برخورد شود .

حجت لاسلام افروغی گفت:نکته بعد نحوه تبلیغات نامزدهاست، در فقه اسلام تدلیس حرام است تدلیس در مورد عروس بکار می رود یعنی دختری که اینقد خود را بزک کند و فرد حس کند زیباست و بر همین اساس با او ازدواج کند این ازدواج حرام خواهد بود و عقد باطل است.

وی در ادامه گفت:حال اگر نامزدی چه در سطح ریاست جمهوری و چه شوراها با شو اف و وعده های دروغین مردم را فریب دهد مسئولیتی که در این چند سال به او سپرده میشود درامد او هم حرام است. در موردهایی میبینیم که بعضا بعضی کاندیداها اعلام میدارند که اختیاراتشان محدود است اما جالب است که می آیند ثبتنام می کنند و چه بسا وعده هایی بیشتر از اختیارات خود می دهند که اینها باید بدانند وقتی می آیند نامزد می سوند باید همه چارچوب ها را قبول نمایند و با قبول آنچه به آنان داده می شود نامزد شوند اگر نمی توانند با این اختیارات کاری کنند اصلا وارد نشوند. مورد دیگر بحث توانایی های فرد است همانطور که در اسلام هر فرد به اندازه توانش مکلف شده است مثلا نمازگزار اگر توانش را داشته باشد ایستاده می خواند فرد اگر مالی اضافی داشته باشد زکات بر آن تعلق می گیرد لذا کسی که واقعا تواناییش را داشته باشد باید وارد انتخابات شود. و خود را در معرض رای مردم قرار دهد. اگر کسی این توانایی را در خود نبیند اما وارد انتخابات شود و اتفاقا قبول هم شد این کار او حرام است. در مورد بعدی که خربد و فروش رای حال به هرصورت که انجام گیرد چه با تطمیع و چه رایهای خلاف و انواع دیگر این نوع رای دادن و رای آوردن آن نامزد حرام است و آن فرد رای دهنده که به نفع نامزدی رای تود را بفروشد و یا رای دروغین دهد مثلا از شناسنامه کس دیگری استفاده کند دچار حرام شدند و مرتکب گناه اجتماعی می شوند عالم محضر خداست در محضر خداوند نباید معصیت کرد در معصیت های اجتماعی که قابل جبران هم نیستند و اون دوره مسئولیت و بی کفایتی قابل برگشت و جبران نیست باید اغواگری نشه و انسان خود را از این کار برحذر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین  افروغی در شروع خطبه دوم با توصیه و سفارش خود و همه مردم به رعایت تقوی الهی افزودند:امیدوارم ما در این مدت زمان اندکی که فرموده اهل بیت (ع) در این دنیا هستیم بتوانیم یک بینهایت خوب را برای خود رقم بزنیم چرا که هر نفس ما،هر نیت ما در این دنیا در پرونده اعمال ما ثبت و ضبط خواهند شدو هر عملی در این دنیا داشته باشیم نتیجه اش را در آن دنیا خواهیم دید.
ایشان سپس به مسائل منطقه و کشور پرداختندومهمترین مساله جهان همچنان که بود و خواهد بود مساله فلسطین هست آزادی فلسطین و محو اسرائیل باعث آرامش منطقه و پیروزی های هم اقتصادی و هم سیاسی و هم امنیتی و هم نظامی در منطقه خواهد بود و فلسطین یک نقطه و گلوگاه حساسی هست که منافع و ضررهای خیلی از کشورهاو ملت به بود و نبود اسرائیل مربوط هست به خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران که پیشرو در بحث عدالتخواهی و عدالتجویی در جهان هست و به تعبیر خیلی از جامعه شناسان و اندیشکده ها ایران اسلامی در قرن اخیر باعث بیداری ملت ها شد قطعا بود و نبود اسرائیل این رهبریت ایران را در بیداری ملت ها خیلی در آن موثر بود . در بحث نوار غزه که ارتباطش به ۶ کیلومتر می رسد و در برخی جاها ۱۲ کیلومتر هست در طول آن به ۴۰ کیلومتر نمی رسد یا کرانه باختری که چندین برابر آن هست ، مجموع جمعیت فلسطین و آوارگانی که در سوریه هستن و اردن هستن با فلسطین اشغالی چه غزه ، چه کرانه باختری و چه خود بیت المقدس حدود ۱۴میلیون نفر دارند،ما کشورهای در جهان داریم خیلی بیشتر از این جمعیت دارند و این ظلم به آنها یا کمک به آنها تاثیر گذرای خیلی کمتری در جهان دارند ما از یک طرف جهان خدایی هست و از یک طرف جبهه شیطانی هست یعنی این اسرائیل دارد وضعیت دو جبهه را مشخص می کند. بارها تکرار شد محو اسرائیل باعث نابودی آل سعود یا کرنش آل سعود حداقل نسبت به جهان اسلام خواهد شد وبادی که در کله ترکیه ای ها خواهد بود تحت عنوان امپراتور عثمانی آن باد با محو اسرائیل تخلیه خواهد شد.
افروغی بیان داشت:روسیه اگر منافع اقتصادی با اسرائیل دارد و مثلا در بحث جنگ با داعش بد عمل میکند او بر آن منافع اقصادیش نه برا اساس منابع دینی و مذهبی با دانشجویان می جنگد و از شاهکاری بی نظیر مکتب سردار  جهان اسلام است و در اینده نه چندان دور باعث نابودی این قوم خواهد شد و یا حداقل کرنش آن در برابر جهان اسلام است در مورد ترکیه هم که اردوغان رویای امپراطوری عثمانی در سر می پروراند اسرائیل یک باز دارنده و مانع است پس تا اینجا به حول و قوه الهی خود این شر( اسرائیل منحوس) باعث بازدارندگی کسانی در منطقه است که مخالفان ایران هستند در مورد روسیه این کشور که منافع اقتصادی با رژیم اشغالگر دارد اما در بحث داعش در واقع در مقابل رژیم اشغالگر قرار دارد چون که میدانیم داعش خود دست پرورده غرب و به صورتی بنا نهاده شد که حافظ منافع اسرائیل است.

روسیه که خوب در این حوزه بحث منافع و قدرت بخشیدن به کشورش برایش مهم است در کنار ما و در مقابل داعش قرار گرفته است که خود این مسئله ای بود که با درایت حاج قاسم اتفاق افتاد و حضور چین کمونیست و روسیه در کنار ایران همه مدیون درایت ولی فقیه و تلاش حاج قاسم است و کمک کننده به تحقق ارمان فلسطین است خروج نیروهای امریکا از منطقه خصوصا در عراق که با اتحاد و تصمیم درست گروه های سیاسی عراق صورت گرفت خود کمک کننده به شکست اسرائیل است چرا که کشورهای غربی و آمریکا همواره به بهانه های مختلف در صدد حضور در منطقه و حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی هستند. در نبرد اخیر فلسطینیان موسوم به شمشیر قدس نکات و تمایزهایی هست که این نبرد را قوی و منسجم تر از نبردهای قبلی نشان می دهد. تنش و شروع این درگیری همونطور که در سخنرانی قبلیم هم صحبتش را کردم از محله شیخ جراح شروع شد محله ای که ساکنان اصلی و فعلی آن خانواده هایی از فلسطینیان بودند اما دادگاه رژیم اشغالگر دستور به تخلیه آن داده بود . گرچه شروع تنش مثل همیشه توسط این رژیم منحوس بوده اما جبهه مقاومت برا اولین بار در عمر خود آغاز کننده جنگ بود در هیچکدام از موارد قبلی حتی در مورد حزب الله اغاز کننده در گیری جبهها مقاومت نبود اما اینبار به همت همدلی خوبی که بین گروههای مقاومت حماس حزب الله گروههای غزه و بیت المقدس شکل گرفت و همراهی بی سابقه کشورهای عرب منطقه مقاومت شلیک موشک را آغاز کرد و در واقع دست برتر میدان شد. در کل جنگ ۲۲ روزه نهایت ۴۰۹ موشک به سمت سرزمین اشغالی شلیک شد اما در این جنگ در همان روزهای اول نزدیک ۳۰۰ موشک به سمت شهرای عکا و حیفا شلیک شد و حدود دو سوم از خاک اسرائیل مورد هدف قرار گرفت شهراهای عکا و حیفا که در نزدیکی بلندیهای جولان در مرز سوریه و فلسطین اشغالی واقعند نشان می دهد که سوریه و هم حزب الله لبنان به کمک نیروهای مقاومت فلسطین شتافتند . به گفته امام ره پیروزی ملتها در گرو اتحاد آنهاست و همین اتحاد شکل گرفته امروز و پیروزی متحدان ایران در منطقه مرهون درایت ولایت فقیه است. نکته دیگر موضوع رسانه است می دانیم که قدرتهای رسانه ای دنیا همواره در خدمت اهداف رژیم غاصب بودند اما اینبار فشار برخی رسانه ها و بزرگی ابعاد موضوع سبب شد پوشش خوبی از خسارت های اسرائیل به جهانیان مخابره شود و هم پوشش اخبار کشتار مردم بی گناه فلسطین مخابره شود که رسانه های جبهه مقاومت تونستند به صورت یکدستت این اخبار را پوشش دهند و در اختیار مردم دنیا قرار دهند که نتیجه آنرا دیدیم که گروههای از مردم ازاده جهان در خیلی از کشورها به خصوص کشورهای غربی به حمایت از مردم فلسطین پرداختند که این آگاهی و حمایت مردم از فلسطین خلاف رای سیاسیون و علایق رئسای کشورهای غربی بود.مورد دیگری که اتفاق افتاد این است که مردم یهود را به ایجاد امنیتشان و در واقع به این بهانه به این منطقه کوچ داده شدند اما الان میبینیم که همواره با ترس و لرز زندگی میکنن همواره بر اثر این درگیریها باید به پناهگاهها بروند و در واقع الان این مردم دیگر احساس امنیت نمی کنند و مهاجرت معکوس نتیجه این احساس نا امنی است. آقای نتانیاهو نه تنها در تشکیل کابینه ناموفق بوده است بلکه در برابر اعتراضات گروهها و جنبش های داخلی است و ان شاءالله در آینده خبرهای از فروپاشی درونی این رژیم را خواهیم داشت و آنهایی که سیاسی هستند ، آنهایی که اقتصادی هستن، آنهایی که مردمی هستند به هر نحوی هست به مردم فلسطین کمک کنید .
امام جمعه شهرلیکک گفت:اما در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ سوریه را هم داریم که سه تا نفر شرکت کردند و در پنج خرداد انتخابات سوریه ای ها برگزار می گردد و باز نتیجه عملیات ها فعالیت های حاج قاسم سلیمانی را در سوریه شاهد خواهیم بود. حمایت ما از سوریه از لبنان و از فلسطین یک حمایت راهبردی هست هم دین ما گفته و هم اسرائیل که غده سرطانی هست با تقویت سوریه ولو تقویت سیاسی سوریه باشد با تقویت سوریه جبهه اسرائیل و جبهه استکباری در منطقه تضعیف خواهد شد که در این مورد شکی نیست و باید جبهه ای در این مورد حرکت کنیم و امیدواریم که آن چیزی که مد نظر و خیر مردم سوریه هست از انتخابات ریاست جمهوری آن بیرون بیاید .
ایشان سپس به بحث مذاکرات وین پرداختند و گفتند: متاسفانه علی رغم اذعان بعضی از دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران مثل برجام هیچگونه ثمره دیگری نداشت آمریکایی ها هدفشان این هست که مذاکره برای مذاکره و در این فرایند مذاکره برای مذاکره امتیازاتی را چه در حوزه سیاسی و چه در بقیه حوزه ها در آنها کسب کند و مثلا یکی از اهدافشان از طولانی کردن مذاکرات وین این بوده که در انتخابات ریاست جمهوری ایران بتوانند بهره برداری کنند که ای کاش دولتمردان ما اندکی از تجربیات گذشته درس بگیرند که نگرفتند این چه مذاکراتی هست برای یک ملت برای یک کشور که هشت سال طول بکشد و هنوز سر و ته آن مشخص نشده باشد و این بود مذاکرات وین و یکی دیگر از اهداف سوء غربی ها این بود که برجام های دو و سه که هدفشان فروپاشی نظام هست را در این مذاکرات رقم بزنند ای کاش هم حدود زمانی این مذاکرات و هم حدود زیاده خواهی آمریکا را حداقل مسئولین ما برای مردم صادقانه تشریح کنند شاید بشود حرف راست را از غربی ها بهتر شنید . حداقل در برجام دولتمردان غربی نشان دادند درست تر از حرف هایی بود که بعضی از دولتمردان ما زدند و همه امتیازاتی که آنها گفتند گرفتند درست بود اما این بحث برد برد یک بحث کاملا دروغی بود .
وی درپایان گفت:سوم خرداد روز فتح خرمشهر هست که امام فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد و مقام معظم رهبری فرمودند ما خرمشهرهای زیادی پیش رو داریم و عملیات بیت المقدس یک عملیات مقدماتی داشت ، الان خرمشهر ما ،پیروزی یک دولت جوان هست ،فتح المبین ما که یک عملیات گسترده ای بود حضور همه اقشار با بصیرت کامل در پای صندوق رای هست و این فتح المبین امروز ما هست ان شاءالله بیت مقدس ما فتح خرمشهر ما ایجاد یک دولت جوان حزب الهی و کار بلد که خدمتگزار مردم هست و صادق هست .
در انتخابات ایران مقام معظم رهبری به اندازه کافی در حد درک تک تک لایه های جامعه شاخص ها را بیان فرمودند بعضی از آنها نیاز به تکرار دارد چه در انتخابات شوری ها و چه در انتخابات ریاست جمهوری یک ایمان و صداقت نیاز هست و شخصی که مسولیت داشته و می آید همان تشکیلات خودش را محکوم می کند خوب قطعا دارد دروغ می گوید این شخص اگر از ایمان بویی می برد وقتی خودش مسولیت داشت عمل می کرد چه در انتخابات شورا ها چه در انتخابات ریاست جمهوری .
شاخصه دوم مردم داری بودن هست و مردم یعنی ۸۰ درصدی که نیازمند هستند و عموم جامعه هستند نه آن پنج درصد یا ده درصد و یا نه آن بیست درصدی که اشراف زاده هستند و مردم اقشار گوناگون جامعه می باشند .
شاخص سوم عزت آفرین برای نظام باشد نه اینکه مردم را در صف مایحتاج اولیه خود نگه دارد که در آن نه تنها عزت پاسپورت ایرانی برنگشت که بلکه عزت کارت ملی ایران هم سر صف مایحتاج اولیه از بین رفت و این محصول مدیریت دولتمردان فعلی هست و آنها هیچ ادعایی در خدمتگزاری به مردم نمی توانند داشته باشند.
برنامه های قابل تحقق و عملیاتی داشته باشند بعضی از اعضای کاندیدهای شورای شهر جوری حرف می زنند که انگار در حد امکانات شهر تهران دارند حرف می زنند باید در حد وسع امکانات و بودجه ای که در اختیار شما گذاشته خواهد شد حرف زد و برنامه ارائه داد و خیلی از این بحث های مطرح شده وظیفه شما نیست .
نکته بعد اینکه اخلاق مداری داشته باشند و از غیبت و تهمت و دروغ پرهیز شود.
نکته دیگر اینکه وظایف مشخص شده در قانون را مطالعه و طبق وظایفی که بر عهده شما می گذارند طبق آنها به مردم قول و وعده بدهید و از وظایف شوراها این هست که کارهای اجتماعی را پیش ببرد و بعضی از برنامه ریزی های کلان شهرداری را که قسمتی از آن مربوط به کار شهرداری هست و وظایف متعددی پیش رو دارد که متاسفانه شورا های گذشته از ۳۳ وظیفه ای که بر عهده داشتند که امکانات به طور کامل در حد توان در اختیارشان بود ورود پیدا نکردند پس بنابراین اول وظایف محوله را مطالعه کنید بعد به مردم وعده دهید و صحبت کنید .
و نکته آخر اینکه ان شاءالله امنیت روانی مردم و امنیت ملی را هم در بحث انتخابات ریاست جمهوری مد نظر همه نامزدها باشد و همه آنهایی که از فیلتر گذشتند قابل احترام هستند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.