۰ نظر
۳۵۱ بازدید

سید یعقوب رضوی

سوء مدیریت دلیل اصلی بازار سیاه سیمان / دولت، خود عامل گرانی و بازار سیاه سیمان است

قیمت هر پاکت سیمان در شهرستان رامهرمز به بیش از ۷۰ هزار تومان رسید! آن هم به فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری شرکت سیمان خوزستان
کد خبر : 9833
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 18:56

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ‘ سسد یعقوب رضوی مقدم گفت:سوء مدیریت دلیل اصلی بازار سیاه سیمان هست و  دولت، خود عامل گرانی و بازار سیاه سیمان است! و بلآخره سکانس پایانی سریال گرانی سیمان در رامهرمز و استان خوزستان کی از راه می‌رسد؟!

وی گفت:قیمت هر پاکت سیمان در شهرستان رامهرمز به بیش از ۷۰ هزار تومان رسید! آن هم به فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری شرکت سیمان خوزستان هست.

حال حاضر قطعی برق و افزایش هزینه های تولید عاملی شده تا کارخانجات سیمان حدود سی درصد از تولیدات خود را کاهش دهند و این کمبود عرضه باعث بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده است.

به نحوی که در بازار قیمت هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان از ۴۴ هزار تومان به بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده است.

شهرستان رامهرمز در روال عادی با انباشت پروژه‌های عمرانی ناتمام ونیمه کاره روبرو بوده و در روزهای بی برقی و کمبود سیمان، توقف در تکمیل طرح‌های عمرانی کلید خورده است.

افزایش چندبرابری قیمت سیمان و نایاب شدن آن در ماه جاری و در روزهای پایانی عمر دولت، میراث ماندگار پروژه‌های عمرانی ناتمام را بیشتر می‌کند.

ضعف نظارت بر بازار، کمبود تولید و اخلال در نظام توزیع و عرضه، اوضاع بسیاری از کالاها از سیمان خوزستان را در رامهرمز نابسامان کرده است و مردم استان خوزستان که از تدبیرهای کنونی ناامید هستند، چشم به دولت سیزدهم و برنامه‌هایش برای ثبات بخشی به بازار چشم دوخته‌اند.

همانگونه که در طول ماه‌های گذشته گرانی، کمبود و نابسامانی‌های بسیاری به بازارهای مختلف در استان و کشور تحمیل شد، الان هم سیمان با این وضعیت درگیر شده و مهمترین مشکل در این راستا، نبود نظارت درست از سوی مسئولان است.

به نظر می‌رسد افسار اسب تیزپای بازار این روزها از دست مسئولان رها شده و این اسب سرکش به هر سو که بخواهد تاخت و تاز می‌کند و کسی نیست که جلوی آن را بگیرد یا حتی قدمی برای رام شدن و مهار آن بردارد.

حال باید دید؛ قرار است گرانی‌های سیمان تا کی و تا کجا ادامه یابد و حلقه مفقود شده نظارت‌ها تا کجا کمرنگ باشد!

کارخانه سیمان خوزستان در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار در منطقه دشت دنا در ۱۵ کیلومتری شهرستان رامهرمز احداث شده و تحت پوشش هلدینگ شرکت فارس خوزستان و سیمان تامین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) می باشد.

عملیات ساخت کارخانه در سال ۱۳۷۲آغاز شد و فاز اول آن با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰تن کلینکر در اسفندماه سال ۱۳۷۶ به تولید رسید و فاز دوم نیز با ظرفیت روزانه ۵۰۰۰تن کلینکر در دی ماه سال ۱۳۸۸ مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.