مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بمناسبت هفته دولت در برنامه زنده تلویزیونی:

سیاست مردمی بودن دولت مبنای فرهنگی دارد/ قرارگاه محرومیت زدایی در وزارت فرهنگ و ارشاد گامی مهم در تحقق شعارهای دولت است

شهیدان رجایی و باهنر دو عصاره ارزشمند عمل و اندیشه بودند که منش و سیره آنها همواره الگوی دولتمردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر : 40602
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 7:20

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا امین درخشان در ویژه برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی سیمای دنا با گرامیداشت هفته دولت افزود: شهیدان رجایی و باهنر دو عصاره ارزشمند عمل و اندیشه بودند که منش و سیره آنها همواره الگوی دولتمردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه فرهنگ حوزه فکر و اندیشه است خاطرنشان کرد: هویت ملی هر جامعه در گروه حوزه فرهنگ است به طوری فرهنگ روح حاکم بر هر جامعه است.

وی در این برنامه زنده تلویزیونی با اشاره نقش حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دولت ضمن تکریم جایگاه همه دستگاه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دستگاه مرجع حوزه فرهنگ میداند.

درخشان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ ماموریت شاخص و اثر گذار از رسالت ها و ماموریت های وزارت ارشاد است گفت: در وزارت ارشاد تعدد و تنوع و تکثر ماموریت ها را شاهدیم که مسایل صرفا قرآنی و دینی ،کانون های مساجد تا مسائل صرفا حوزه مثل سینما ،تئاتر، تجسمی و موسیقی و شعر و … در حوزه وظایف این وزارت است که مستلزم یک همگرایی و تعامل بین این مجموعه هاست.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفتمان حاکم بر دولت سیزدهم را مردمی بودن دانست که این خود یک بنیان و ریشه فرهنگی دارد.

وی در ادامه مردم محوری فعالیت های فرهنگی و هنری را از سیاست های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد به ویژه شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان کرد: حمایت و تقویت مجموعه ها، تشکل ها، انجمن ها و موسسات فرهنگی و هنری را اولویت های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : تمرکز در استان را بر چهار محور «زیر ساخت، آموزش، تولید و مخاطب» دانست و گفت برنامه ریزی ها برای تحقیق این محورها است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.