مسلم مختاری

جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لیکک با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لیکک به منظور بیان مشکلات ، پیشنهادات و انتقادات با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
کد خبر : 47566
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 22:57

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛   شهردار لیکک  در نشستی که به منظور بیان مشکلات شهر لیکک ، خواسته ها و مطالبات این نهاد با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر و حجت الاسلام موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، ابتدا به لزوم پاسخگویی و برنامه ریزی بهتر دفاتر تهران و مرکز حوزه انتخابیه نماینده مردم در مجلس در جهت رضایت مندی و رفع امورات مردم و برنامه ریزی دیدارها و جلسات در شهرستان گلایه مند بود و در رابطه با رفع این مشکل تاکید کرد.

عباس مشیری ، در ادامه گزارش عملکردی از یک سال گذشته شهرداری ارائه کرد و گفت: در حوزه های مختلف خدمات رسانی به شهروندان ، شش هزار متر جدول گذاری، تکمیل دو کانال آب های فصلی، شصت هزار متر آسفالت در مرحله اول و مرحله دوم شصت هزار متر اجرا خواهد شد.

وی گفت: احداث دو پارک محله ای و تکمیل پارک بانوان و افتتاح آن در آینده ، آغاز درختکاری در بلوار ورودی ، بلوار آزادی ، بلوار شهید سلیمانی،  بلوار آیت اله طالقانی و پارک ها ،آغاز پروژه روشنایی خیابان رهبری، آغاز عملیات اجرایی پروژه  بزرگ دروازه ورودی شهر، آغاز اصلاح بلوارها و تغییر اِلمان میادین و تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری هم اکنون در حال اقدام است.

عباس مشیری در پایان نسبت به مسئله تاخیر در پرداخت عوارض آلایندگی شهرداری لیکک از خوزستان گلایه شد و ادامه داد: ما هم از طریق رایزنی های اداری و هم از طریق قضایی پیگیر مسئله آلایندگی هستیم و انتظار داریم نماینده محترم در جهت تسریع پرداخت عوارض آلایندگی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی همچنین از تلاش ، همکاری ها، و رایزنی نماینده محترم مردم در حوزه های مختلف تقدیر و تشکر صورت گرفت.

کوکب نژاد  عضو شورای اسلامی شهر لیکک هم با طرح یک سوال گفت : جناب آقای موحد چرا در شهرستان دفتر نمایندگی ندارید ، ناراحتی اشخاص  را به مردم ترجیح ندهید ؟

کوکب نژاد  گفت: لطفا از طریق وزارت کشور کد شهرهای ممبی و سرآسیاب را پیگیری نمائید تا از دهیاری به شهرداری تبدیل شوند و مشکل مردم آن مناطق محروم حل شود.

کوکب نژاد  عضو شورای اسلامی شهر لیکک  افزود: جمعیت شهری لیکک بیش از ۲۵ هزار نفر است اما سرانه شهری برابر سرشماری سال ۹۵ هست در حال حاضر خدمات رسانی به بالای ۲۵ هزار نفر از طریق شهرداری انجام می‌شود اما سرانه ای که به شهرداری می‌رسد برای ۱۷ هزار نفر هست .

کوکب نژاد  عضو شورای اسلامی شهر لیکک  ادامه داد : موضوع دیگر بحث الحاق سرلیکک و شهرک سیاه شیر به شهر هست  تا بتوانیم خدمت رسانی به صورت کامل انجام پذیرد.

وی گفت: پیگیری و تبدیل اداره  ورزش و جوانان از نمایندگی به اداره ، حق ورزش ماست ، این در حالی است که جوانان ما در همه رشته های ورزشی استعدادهای فراوان دارند اما امکانات لازم را ندارند و بودجه بصورت قطره چکانی به ورزش شهرستان پرداخت میشود.

کوکب نژاد  عضو شورای اسلامی شهر لیکک  افزود: بحث مشاغل خانگی دختران تحصیل کرده فراوان در این شهرستا به چشم میخورد ، کسانی که شغل مناسب ندارند و استعداد ایجاد شغل دارند اما پول و منایع مالی لازم را  ندارند.

وی گفت: این افراد به هر کجا مراجعه میکنند بودجه موجود نیست در صورتیکه در مجلس تصویب شده که زنان سرپرست خانوار و دختران تحصیل کرده در اولویت پرداخت  باشند ، این در حالی است که از این مصوبات فقط نام آن در فضای مجازی و اخبارها هست  و هیچ خبری از دریافت تسهیلات نیست.

سوال اینجاست که ؟؟؟ متولی این امر کیست؟ به کجا مراجعه کنند؟  کدام بانک و کدام اداره متولی این امر و این مصوبه هست.

رضا بنیاد داشت رئیس شورای اسلامی شهر لیکک هم در این دیدار به مشکلاتی از جمله عوارض آلایندگی ، که حق مسلم مردم این شهرستان است اشاره کرد و گفت: عوارض آلایندگی موضوعی است که مردم همیشه از اعضای شورای شهر مطالبه می نمایند  و از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست حق مردم را تا رسیدن به سرانجام پیگیری نمایند.

رضا بنیاد داشت رئیس شورای اسلامی شهر لیکک افزود: همچنین عوارض آلایندگی پالایشگاه بیدبلند ۲ که برابر با قانون باید به شهرستان بهمئی ازجمله شهر لیکک اختصاص داده شود اما در این زمینه اقدامی صورت نگرفت.

وی از حجت الاسلام موحد نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی خواست مشکلات معیشتی وبیکاری مردم را از طریق مجلس پیگیری نمایند.

جمشید زکی نژاد سخنگوی شورای اسلامی شهر لیکک هم با بیان اینکه ، در بحث آب شرب لیکک باتوجه به پروژه ی انتقال آب از سد کوثر و همچنین شبکه ی برق رسانی  قدمهای مثبتی در این شهرستان برداشته شد و افق روشنی را پیش بینی می کنیم گفت : اما یکی از مشکلات اساسی مردم این حوزه انتخابیه قطعی مکرر خطوط ارتباطی و مخابراتی از جمله تماس های صوتی ، اینترنت و خدمات مختلف به اصناف و بازاریان  می باشد که نیاز به پیگیری جدی و رفع مشکل و مطالعه ی اساسی دارد.

جمشید زکی نژاد سخنگوی شورای اسلامی شهر لیکک افزود: در بحث آزمو نهای استخدامی وزارت نفت با توجه به اینکه این شهرستان دارای ۸۰ حلقه چاه نفتی می باشد می توانیم از وزارت نفت مطالبه گری و تقاضای سهمیه کنیم ، کاری که تاکنون صورت نگرفته و کم کاری صورت گرفت.

زکی نژاد ضمن خیر مقدم به نماینده مردم در مجلس و قدردانی از فرماندار بهمئی که در راستای برگزاری این جلسه اقدام کردند گفت: امیدوارم که این جلسه و نشست دستاورد مفید و مثبتی برای منطقه داشته باشد.

وی همچنین به موضوع اشتغال به عنوان دغدغه اصلی مردم و بویژه جوانان این دیار اشاره کرد و گفت: مشکل بیکاری جوانان و مهاجرت آنها به استانهای هم جوار و جواب منفی دادن به آنها به علت غیر بومی بودن هم باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لیکک به اینکه در شهرستان زمینه اشتغال فراهم نیست اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می رود این موضوع در صدر امور قرار گیرد و از هر کوششی برای کمک به جوانان این دیار کوتاهی ننمود.

زکی نژاد مطالبه گری جهت استخدام در وزارت نفت با توجه به داشتن ۸۰ حلقه چاه را از خواسته های به حق مردم این شهرستان ذکر کرد و افزود: شایسته نیست حق و حقوق مردم این دیار در این زمینه ضایع شود.

وی  از نماینده مردم که در پیگیری مشکلات مردم همیشه فعال و پر تلاش بوده اید خواست ؛ صدای گویای جوانان و تحصیل کردگان این شهرستان در زمینه انعکاس کاستی ها و ضعف ها باشید.

حجت الاسلام موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم ابراز امیدواری کرد که در نشستی کارشناسی شده مشکلات مختلف حوزه شهری لیکک به همت شهردار و شورای اسلامی این شهر بررسی و کمک های لازم صورت خواهد گرفت.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.