۰ نظر
۲۶۱ بازدید

مسلم مختاری

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان بهمئی

ساعت ۱۹ عصر تاسوعا و ساعت ۱۱ صبح عاشورای حسینی در شهرستان بهمئی برگزار میشود.
کد خبر : 38464
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 19:00

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا؛ جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان بهمئی با موضوع برگزاری هرچه بهتر و منسجم تر ویژه برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در سالن شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد مراسم تاسوعای حسینی عصر روز یکشنبه ۱۶ مرداد ماه ، راس ساعت ۱۹ از مسیر خیابان اصلی به صورت پیاده روی تا محل مسجد شهیدان جشان زاده برگزار شود و همچنین مراسم عاشورای حسینی روز دوشنبه ۱۷ مردادماه، راس ساعت ۱۱ صبح در محل مصلی حضرت امام رضا ع شهر لیکک برگزار شود.

امام جمعه شهر لیکک با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین ع، به اهمیت برگزاری هر چه باشکوه تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی ، تمهیداتی برای تسهیل در عزاداری زائران و هیات‌های حسینی در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه، ‏با هماهنگی مشترک بین هیئت‌ها و موکب‌های حسینی، برنامه ریزی‌هایی در جهت تسهیل روند ورود دسته‌های عزاداری از خیابان‌های اطراف در مراسم تاسوعا و عاشورا انجام میشود افزود: همه دست اندرکاران تلاش دارند تا به بهترین شکل، فضای مناسب را برای برگزاری عزاداری مهیا کنند.

فرماندار شهرستان بهمئی هم در این جلسه به حادثه عظیم عاشورا اشاره کرد و با تسلیت این ماه ارزشمند گفت: همه ادارات و نهادهای شهرستان بهمئی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آمادگی دارند.

علی محمدی، شهرستان بهمئی را در این ایام قطب و کانون دلدادگان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین ع بیان نمود و گفت: توجه به تجربیات سالهای قبل را در خصوص نحوه برگزاری برنامه های عزاداری باید مهم ارزیابی شود و باید نقاط ضعف و قوت برنامه های گذشته برطرف شود تا به حول قوه الهی امسال شاهد عاشورا و تاسوعایی باشکوه باشیم.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی گفت : و بر لزوم مردمی کردن برنامه های هفته دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: بیشترین زحمت انقلاب روی دوش مردم بوده است و به کوری چشم دشمنان برنامه های امسال باشکوهتر و بهتر از سالهای گذشته انجام خواهد شد و صلابت نظام بیشتر به اثبات خواهد رسید.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد از آمادگی نیروهای امنیتی برای تامین امنیت ایّام محرّم و همکاری مردم برای حفظ نظم و انتظامات هیئت‌های عزاداری خبر داد.

در طول این جلسه اعضای این نشست، به بیان پیشنهادات و انتقادات خود به منظور برگزاری هر چه بهتر این مراسم اشاره کردند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.