داود طلوعی مطلق

عدم تکمیل و بهره برداری از ایستگاه برق بهمئی/وعده های رسانه ای شده ای که همچنان غبار زمان می گیرند+تصاویر و مستندات

احداث ایستگاه برق فشار قوی بهمئی از سالها قبل در دستور کار مسئولان قرار گرفت اما تاکنون با وجود وعده های زمان گذشته مسئولان، این مهم محقق نشده است و همچنان شاهد کمبود برق در این شهرستان گرمسیری هستیم.
کد خبر : 3132
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 - 15:40

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ،به نقل از آوای ماغر؛پروژه احداث ایستگاه برق فشار قوی شهرستان بهمئی سال ۸۶در دستور کار مسئولان شهرستانی قرار گرفت و با رایزنی های فراوان مسئولان شاهد کلنگ زنی آن بودیم.

در آن سالها بود که در جاده ورودی روستای بیشه خشکو، محوطه ای با چهاردیواری آجری محصور شد تا مقدمات احداث ایستگاه آغاز شود، مسئولان زیاد کشوری،منطقه ای و استانی برای پیشبرد این پروژه به بهمئی رفت و آمد داشتند که مهم ترین سفر در این راستا را می توان سفر وزیر نیرو در مهرماه سال گذشته عنوان کرد ؛در واقع  اردکانی در آن بازدید چند دقیقه ای  خود که در خلال سفر به استان محروم کهگیلویه و بویراحمد از این پروژه داشت،منجر به شتاب بخشی آن در نیمه اول امسال شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان و مجری این پروژه شهریور ماه امسال در گفتگو با خبرنگار ایرنا از تکمیل شدن ایستگاه ۱۳۲ کیلو ولت برق بهمئی خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح علاوه بر پایداری شبکه، ظرفیت شبکه برق بهمئی به ۱۳۲ کیلوولت افزایش خواهد یافت.

محمود دشت بزرگ طول مدار خط ۱۳۲ کیلوولت شاهد بهبهان – بهمئی  را۸۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود:این پروژه باعث تامین انرژی پست ۱۳۲ کیلو ولت بهمئی و ایجاد زیرساخت های لازم در منطقه در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی می شود.

دوخبر” ایستگاه ۱۳۲ کیلوولتی برق بهمئی تا پایان تابستان بهره برداری می شود “(تیرماه۹۹)  و ایستگاه ۱۳۲ کیلو ولت برق بهمئی تکمیل شد “(شهریور ماه ۹۹) هر دو در خبرگزاری ایرنا درج شدند اما نه تاکنون پروژه تکمیل شده و نه به بهره برداری رسیده است که مردم انتظار دارند مسئولان نسبت به وعده هایی که می دهند پاسخگو باشند هر چند هیچ کس منکر تلاش و پیگیری مسئولان نیست اما این تلاش ها زمانی ارزشمند است که نتیجه بخش باشند.

شهرستان گرمسیری بهمئی به دلیل همجواری با استان خوزستان دمای آن در فصل تابستان به بیش ار ۴۵ درجه سانتی گراد می رسد که شهروندان به دلیل نبود ایستگاه برق پایدار و قطعی مکرر با مشکلات فراوانی به خصوص کمبود در حوزه صنعت،کشاورزی و حتی برق مسکونی رو به رو هستند.

شهرستان بهمئی با جمعیت۴۰ هزار نفری با مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج ،مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که تعداد مشترکان برق آن ۱۴ هزار مشترک است.

هر چند عده ای از شهروندان گزارش دادند که بخشی از تجهیزات ایستاد توسط پیمانکار و با همکاری مجری پروژه از شهرستان خارج شده و به شهرهای مختلف استان خوزستان ارسال شدند اما پیگیری خبرنگار ما حاکی از این است که تجهیزات خارج شده مربوط به احداث پست موقتی بود که قرار شد تابستان راه اندازی شود اما به دلیل عدم تامین قطعات تکمیل نشده و حفاری های برجای مانده از تجهیزات خارج شده گویای این امر است.

در ادامه تصاویری از آخرین وضعیت پروژه ای که به گفته مجری آن تکمیل شده است،مشاهده کنید:

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.