داود طلوعی مطلق

عدم شرکت مسئولین در نماز جمعه نماز جمعه وجماعات ،مناسبتهای دینی نه تنها باعث می شود که این ثواب را از دست دهند بلکه برای آنان گناه هم محسوب می شود

نامزدها انتخاباتی باید برنامه هایی را که ارائه می دهند کاربردی باشد و نه صرفا وعده هایی نشدنی و اما زیبا برای گرفتن رٲی مردم
کد خبر : 8165
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 - 0:51

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا نمازجمعه این هفته شهرلیکک به امامت حجت الاسلام والمسلمین افروغی برگزارشد.
افروغی گفت:در ابتدای عرائضم خودم و همه عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم و امیدوارم همچنان که عرصه جولان شیطان بیشتر می شودو زمینه انجام گناه بیشتر می شود تا بتوانیم بر آن غلبه کنیم شیطان و زمینه گناه در برخی ایام چون ماه مبارک رمضان کمتر است و در برخی ایام چون انتخابات عرصه برای شیطان و وسوسه های ان بازتر است پس باید مراقب بود که در شرایط سخت خود را از چنگال شیطان حفظ کرد و بر شیطان درون و بیرون چیره شد.

حجت الاسلام افروغی بیان کرد:امیر المومنین علی (ع) میفرمایند :الناس بامرائهم اشبه منهم بآبائهم شباهت مردم به امرائشان بیشتر از شباهت آنها به پدرانشان است وقطعا این شباهت قیافه ای یا زبانی نیست بلکه شباهت اخلاقی و رفتاری است و اینها را به این دلیل در این برهه عرض میکنم که انتخابات است هم انتخابات شورا هم ریاست جمهوری و در برخی مناطق انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت:هر یک از این منتخبین به نحوی امیر یک جمعیتی است و وقتی توده ای از یک نفر پیروی می کنند در واقع آن فرد حاکم آنهاست و حاکم بر رفتار، نگرش و منش آنهاست. پس مسئولین ما حاکمان ما امرای ما در این ایام باید بیشتر از همیشه اخلاقیات را رعایت کنند تا مردم درست تربیت شوند و در واقع این کم هزینه ترین روش تربیت مردم است.
مثلا عدم شرکت مسئولین در نماز جمعه وجماعات ،مناسبتهای دینی نه تنها باعث می شود که این ثواب را از دست دهند بلکه برخلاف انچه که برای مردم عادی صادق نیست برای انان گناه هم محسوب می شود چرا که این رفتار آنان به عنوان الگو بر مردم اثر دارد یا مثلا مسئولی در انتخابات دروغ بگوید رای مردم را بخرد و یا بدزدد اون مردم اعتماد خود را به این مسئول از دست می دهند و چه بسا رویه غلط او را دنبال کنند.پس رفتار مسئولین عصبانیت انها اینکه اهل نماز باشد یا نباشد نگاه آنان به دین بر مردم می تواند به نسبت درست و غلط ،تاثیرات مثبت و منفی داشته باشد و بنابراین مسئولین خصوصا در این ایام زبان خود را از تهمت، دروغ وترور شخصیت همدیگر حفظ کنند گوش خود را حفظ کنند و کنترل بر رفتار و گفتار خود در همه جا چه فضای حقیقی چه فضای مجازی به نحو احسن داشته باشند.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت:ما می بینیم که پیامبر اسلام کسانیکه با او به دشمنی بر می خواستند و حتی در جنگها مقابل او قرار می گرفتن را به نسبت شرایط آنها مورد بخشش قرار می داد و اسرای جنگی را با دریافت هدیه می بخشید اما کسانی مثل نظیر ابن حارث که اتفاقا پسرخاله ایشان هم بود را نبخشید و دستور بر اعدام او داد چرا که این فرد با رفتن پیش یهودیان از آنها نکاتی را علیه پیامبر بر زبان می راند و می نوشت و با خواندن داستانهای شاهان ایرانی و قصه گویی از شاهان ایرانی سعی در دور نگه داشتن مردم از گرد پیامبر را داشت ،همین فعالیتهای ایشان بر مردم اثر میگذاشت و آنها را از مسیر حق دور میکرد لذا با اینکه نظیر ابن حارث در جنگها علیه پیامبر حضور زیادی نداشت اما پیامبر به خاطر تاثیر بد رفتار او بر مردم هرگز او را نبخشید پس ترور شخصیتی افراد و ترور دین در فضای مجازی قابل جبران و بخشش نیست و این افراد که با قلم و زبانشان در مسیر بی تقوایی پیش می روند هرگز بخشیده نخواهند شد.

افروغی در خطبه دوم لذت زندگی و آرامش در زندگی بسیار مهم است نکته ای که عالمان دین وهم در صحبت روانشناسان خیلی مورد استفاده است معنادار شدن زندگی است هیچ چیز اندازه تقوا زندگی انسان را نمی تواند معنادار کند. اعتقاد به خدای متعال اعتقاد به آخرت باعث معنادار شدن زندگی و ارامش آن می شود و همانطور که شنیدید مقام معظم رهبری در سخنانی که به مناسبت یک سالگی مجلس شورای اسلامی با نمایندگان داشتند سخنانی بیان کردند که راهنما و اتمام حجت برای همه ماست. مقام معظم رهبری با تشکر از عملکرد یکساله مجلس بر داشتن تلاش ،همت بلند و کارآمدی مجلس تاکید داشتند و هم چند توصیه داشتند: ایشان فرمودند عده از مجلس جوان هستند و آمدند پای کار. اینان باید تلاش و تحرک بی وقفه سرعت و کوشش مجاهدانه را سرلوحه کار خود قرار دهند و تا پایان همینطور پرتلاش و با روحیه جوانی جلو روند و کم نیارند. مسئولین باید آرامش خود را حفظ کنند و این آرامش را به مردم نیز انتقال دهند و با افزایش کارامدی حضور عقلانیت و طمٲنینه کارها را به پیش برند.
ایشان در خصوص اعتراضها و هم نقدها بر شورای نگهبان گفت: که کاراهای شورای نگهبان را تایید می کنند. یک عده از سر دلسوزی شورای نگهبان را نقد می کنند و البته عده ای هم چون نامزد موردنظرشان احراز صلاحیت نشد اعتراض دارند که این هم طبیعی است اما عده ای هم هیچ فرصتی برای انتقام گیری از شورای نگهبان را از دست نمی دهند و به آن حمله می کنند به خصوص در مطبوعات و فضای مجازی .
وی بیان داشت:خدای متعال از اینان نخواهد گذشت که این جمله رهبری که نشان از این دارد که اینان چه گناه بزرگی را دارند مرتکب می شوند و این سخنان را در سالهای قبل هم توسط رهبری داشتیم که همواره فرمودند حمله به شورای نگهبان توهین و حمله به اسلام است و اینان می خواهند ریشه نظام را بزنند شورای نگهبان جایگاه بی بدیلی دارد که در نقد و اعتراض به آن باید دقت کرد.
افروغی گفت:شورای نگهبان در این دوره مثل همیشه به وظیفه خود عمل کرد و به دور از مصلحت اندیشی ها عمل کرد این شورا به عنوان فیلتری است که باید افراد را بر طبق قانون بررسی کند. اما می بینیم که عده ای می گویند کاش برای ایجاد شور انتخاباتی و شرکت حداکثری مردم این شورا باید مصلحت اندیشی می کرد و افرادی بیشتری را اجازه ورود به انتخابات میداد در حالیکه بعضی از همین ها هر وقت مسئولی بد عمل میکرد یا به هر صورت در کارش کمی و کاستی داست اینان شورای نگهبان را مقصر می دانستند که چرا اینان را تایید کرده است.

امام جمعه شهرلیکک گفت:خیلی واضح بگویم شورای نگهبان جای مصلحت اندیشی نیست ،جای رحم و مروت نیست و ترحم بر گرگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان.

وی در ادامه بیان داشت:جای مصلحت اندیشی در شورای تشخیص مصلحت است و هر شورایی کاربرد خودش را دارد این تردیدها از کج فهمی ، کم دانشی، کم محاسباتی ماست اما در انتخابات خارجی هم این روزها شاهد انتخابات سوریه بودیم در این انتخابات هم به حمدالله جبهه مقاومت و جبهه همراهان ایدئولوژی ایران برنده میدان شدند.
حجت الاسلام افروغی گفت:جناب بشار اسد توانستند رای بیش از ۹۵ درصد مردم را بدست بیاورند و خداروشکر ثمره خون حاج قاسم و مکتبش روز به روز ایان تر می شود انشاالله در آینده و به خصوص در انتخابات عراق نیز شاهد پیروزهای جبهه مقاومت و مکتب حاج قاسم خواهیم بود و اما در مورد انتخابات ایران چه کسی پیروز میدان است؟ قطعا کسی وضعیت موجود و عملکرد دولت فعلی ضعف و کاستی و فشارهای آن را خوب درک کرده باشد با ارائه برنامه های عملی و رفع این کاستی ها و فشار ها هم برنده انتخابات شود و هم کشور و مردمش را در مسیر گشایش اقتصادی و رفاه و رضایت قرار دهد.
افروغی از ضعفهای دولت فعلی عدم صداقت آن است کسی که سر کار بیاید باید اولا صادق باشد دوما گفتمان عدالت خواهی داشته باشد و با فساد مبارزه کند چرا که در این برهه از زمان خواست عمومی مردم مبارزه با فساد و بی عدالتی هاست و تقسیم درست سرمایه کشور بین آحاد مردم است.
وی بیان داشت:نامزدها باید برنامه هایی را که ارائه می دهند کاربردی باشد و نه صرفا وعده هایی نشدنی و اما زیبا برای گرفتن رٲی مردم باشد و این اقتصاد شخم زده فعلی باید درست شود که با توجه به وضعیت کشور کاری سخت اما شدنی است.
افروغی گفت:نکته دیگری که مقام معظم رهبری هم در سخنان خود در سخنرانی اخیرشان ذکر کردند نگاه رئیس جمهور آینده و مسئولان به توانمندی های داخلی است .
توانمندی داخلی هم استفاده از نیروی جوان متخصص و کاردان داخلی است و هم نگاه به ظرفیت های قابل استفاده در منطقه است بر خلاف این ۷ و ۸ سالی که نگاه به خارج از مرزها بود الان در بازسازی سوریه همواره مسئولان سوریه تاکید بر اولویت ایران برای بازسازی این کشور داشتند و حتی با اینکه روسیه بعضا تکنولوژی بالاتری دارد و ترکیه با مناسباتی که با غرب دارد میتواند همکاری پر کیفیتی برای بازسازی کشور سوریه داشته باشد ولی همواره برای مسئولین و مردم سوریه ایران در اولویت قرار دارد در حوزه ساختمان سازی که خیلی گسترده و پرسود است در سد سازی و … البته که ما هم درحوزه هایی خود سرامد هستیم چون صنعت دفاعی کشور.
نگاه به داخل این نیست که با کشورهای دنیا قطع رابطه کنیم با اروپا آمریکاو آسیاست و باید ارتباط داشت اما این ارتباط همراه با عزت باشد همراه با منفعت کشور باشد و همراه با رعایت خط و مشی رهبری.
افروغی درپایان گفت:ههانطور که در قرآن گفته شده است ان مع العسر یسرا بعد از هر سختی اسانی است ان شاالله شاهد این باشیم که سفره مردم گسترده تر شود و با رٲی دادن به کاندیدی که برنامه عملی برای مشکلات معیشتی مردم دارد این مهم حاصل شود به فضل الهی مردم ما هوشیارند ،مردم ما پیگیرند و با حضور در انتخابات دشمنان این خاک را ناامید می کنند همین اسرائیل اگرچه چند مدت پیش در حوزه نظامی از مقاومت و متحدان ایران شکست سختی خورده است اما مطمئنٲ دست بردار نیست و در انتخابات ایران دنبال مٲیوس کردن مردم است و مردم را از طریق رسانه ها و مزدورانش تشویق به رای ندادن خواهد کرد اما عده ای هم در داخل ممکن است بگویند به این دلیل که نامزد مورد نظرشان در انتخابات نیست شرکت نخواهند کرد و می گویند شرکت نمی کنیم تا طرف مقابل شکست بخورد دشمن ما جناح نیست افراد در داخل نیستند دشمن درجه یک ما امریکا و اسرائیل است که شرکت نکردن ما آنها را خوشحال خواهد کرد . مردم با شوق و حرارت برنامه کاندیدا را پیگیری کنند و با عشق به وطن و احساس مسئولیت به پای صندوق رٲی بیایند و هم به یاد همه شهدا و به یاد حاج قاسم شرکت کنند و دشمن این مرز و بوم را ناشاد و سرخورده کنند.

    

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.