۰ نظر
۳۵۰ بازدید

مسلم مختاری

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان بهمئی؛ سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت

حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.
کد خبر : 30789
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 22:23

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی با اشاره به اینکه، ۴۲ سال پیش، در روز دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمان تاسیس “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” را صادر کرد گفت: براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) بود.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد با بیان اینکه، در ماه‌های اول انقلاب اسلامی تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی ضروری بود افزود: امام خمینی (ه) این ضرورت را به موقع و به خوبی درک کرده و فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.

وی گفت : همزمان با جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران که با هدف نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران، آغاز شده بود، سپاه شایستگی‌ها و توانایی‌های واقعی خود را به نمایش گذاشت و در عقب راندن نیرو‌های متجاوز عراقی و شکست توطئه‌های دشمنان، نقش مهمی داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی با بیان اینکه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی، علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدید‌های دشمنان در طرح‌های مختلف سازندگی کشور نیز مشارکت فعال دارد.

با گذشت بیش از ۴ دهه از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حالا این نهاد انقلابی تبدیل به یکی از اصلی ترین نهادها برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف تبدیل شده است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.