۰ نظر
۱۹۸ بازدید

مسلم مختاری

مانور پناهگیری و خروج اضطراری در زمان زلزله  به همت جمعیت هلال احمر بهمئی

همزمان با سراسر کشور به مناسبت 5دی ماه,روز ایمنی در برابر زلزله مانور پناهگیری و خروج اضطراری در زمان زلزله در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 62967
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 15:14

مانور پناهگیری و خروج اضطراری در زمان زلزله  به همت جمعیت هلال احمر بهمئی

همزمان با سراسر کشور به مناسبت ۵دی ماه,روز ایمنی در برابر زلزله مانور پناهگیری و خروج اضطراری در زمان زلزله در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.

به گزراش پایگاه خبری عصر آشنا؛ به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی ، مانور زلزله در مدرسه امام حسین ع شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بهمئی گفت: در این مانور که با هدف ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله ترتیب یافت نحوه اصولی پناهگیری و تخلیه اضطراری در زمان زلزله تمرین شد.

مسلم دردار نژاد افزود: این مانور اضطراری جمعیت هلال احمر به صورت سالانه برگزار می‌شود.

وی گفت: این مانور، تمرینی برای اعضا و کارکنان است و برنامه‌هایی که داشتیم ابتدا با سناریوی امداد و نجات آغاز شد و از تیم‌های رهاسازی و انتقال مصدوم استفاده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بهمئی گفت: در این مانور، بعد از عملیات امداد و نجات، مصدومان به درمانگاه واحد سامانه درمان اضطراری جمعیت هلال احمر انتقال و خدمات پزشکی، دارویی بهداشت روان، تغذیه بهداشت محیط، و مامایی و پرستاری ارجاع داده شدند.

وی افزود: در این مکان تجهیزات و خدمات یک درمانگاه عمومی در نظر گرفته شده و فرض بر این است که تمام زیرساخت‌های درمانی منطقه بر اثر حادثه نابود شده و جمعیت هلال احمر در کوتاهترین مدت این تجهیزات را برپا کرده و به مردم خدمات رسانی می‌کند.

دردار نژاد گفت: در قالب این مانور‌ها در کنار تمرین تیم‌های اعضای داوطلب، خدمات رایگان هم به مردم منطقه ارائه می‌دهیم.

وی از همکاری ، آموزش و پرورش ، فرمانداری ، جهاد کشاورزی و مدرسه امام حسین ع قدردانی کرد.

مسلم مختاری خبرنگار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.