مسلم مختاری

محسن‌نژاد کشتی گیر دلیر بهمئی نایب قهرمان جهان شد

محسن‌نژاد کشتی گیر دلیر بهمئی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران (خوزستان)شرکت کرده بود،با شکست مقابل حریف روسیه اییخود نایب قهرمان جهان شد
کد خبر : 15049
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 21:41

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ، پهلوان مهدی محسن نژاد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران با شکست برابر حریفی از روسیه به مدال نقره زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان بسنده کرد.

در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در بلگراد پایتخت صربستان، مهدی محسن‌نژاد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر انور الله یاروف قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره جهان بسنده کرد.

محسن نژاد پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(سه‌شنبه) برگزار شد ، در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر دیلان گریگرسون از آمریکا را مغلوب کرد.

وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۸ بر صفر موخامدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را شکست داد و در نیمه نهایی نیز مقابل پریدون آبولادزه از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.

در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا به روی تشک می‌رود و محمد ناقوسی در ۸۲ و امیرعبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز به مصاف رقبایشان می‌روند.
تیم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در روز نخست این رقابت‌ها نیز صاحب یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز شد.

فعالیت حرفه‌ای ورزشی

زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۸

محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۷ شرکت کرد و به مدال برنز رسید.

او در این مسابقات هلاری ماگیسالو از استونی و رضوان آرنات از رومانی را ۸–۰ شکست داد ولی در مسابقهٔ سوم مقابل کنیچیرو فومیتا از ژاپن با نتیجه۷–۰ مغلوب شد و به رقابت رده‌بندی برای کسب مکان سوم راه یافت. وی در این مسابقه، آرمن میلیکیان از ارمنستان را با نتیجهٔ ۱۰ بر یک شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹
محسن‌نژاد در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ نیز همانند سال ۲۰۱۷ در مکان سوم وزن ۶۰ کیلوگرم ایستاد. وی در این رقابتها سوزوکی از ژاپن را با حساب ۱۰ بر صفر شکست داد اما در رقابت دوم برابر آرمن ملیکیان از ارمنستان با نتیجهٔ ۴ بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور نمایندهٔ ارمنستان در رقابت پایانی، محسن‌نژاد شانس رقابت برای کسب مدال برنز را به دست آورد. وی برای کسب مکان سوم ابتدا ۸ بر صفر مارتین ولیف از بلغارستان را شکست داد و سپس کریستین کچکمتی از مجارستان را با نتیجهٔ ۹ بر ۵ مغلوب کرد و به جایگاه سوم و مدال برنز دست یافت.

قهرمانی آسیا ۲۰۲۰

در وزن ۶۰ کیلوگرم قهرمانی آسیا ۲۰۲۰، مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور یکم، در دور دوم با امتیاز عالی (۹ بر ۱) کرار البدهان از عراق را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در دور نیمه‌نهایی به ژولامان شارشنبکوف ۹ بر ۲ باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد. محسن‌نژاد در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۴ بر ۳ آدیوس سلطانگالی، نمایندهٔ کشور قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

قهرمانی آسیا ۲۰۲۱

در وزن ۶۰ کیلوگرم محسن‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر کاتوبک عبدیکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل مردان اله یاروف از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محسن‌نژاد در این مرحله مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه ۹ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال آیدوس سلطانگالی دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

مسلم مختاری:خبرنگار و نماینده صداوسیما

داوود طلوعی مطلق : پایگاه خبری عصر آشنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.