۰ نظر
۱۷۲ بازدید

آسیه مجیدی مهر

مراسم «سفره افطاری» ماه مبارک رمضان به مدت ۱۲شب درشهرلیکک

به همت هیئت فرهنگی،مذهبی میثاق با شهدا و قرارگاه محله اسلامی پایگاه مقاومت بسیج امام حسین(ع)مسجد شهیدان جشان زاده شهرستان بهمئی انجام شد.
کد خبر : 51462
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 14:30

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،مراسم «سفره افطاری» از شب دهم ماه مبارک رمضان به مدت ۱۲شب در مسجد شهیدان جشان زاده برگزار شد. در شب های ماه مبارک رمضان قریب به دو هزار پانصد پرس غذای ساده و گرم و ۳۰شب شیر به همراه خرما و شیرینی، فراهم و توزیع شد. برقراری این افطاری بهانه ای شد تا نمازهای جماعت مغرب و عشا در این ماه در مسجد شهیدان جشان زاده بهمئی با حضور با شکوه نمازگزاران همیشگی برگزار شود.

افطاری ها سنتی است که اگر چه از سالیان دور در کشورمان رواج داشته اما در سالهای اخیر به واسطه تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مکان های عمومی تر و به صورت ساده تری در حال گسترش است. رهبر انقلاب پس از توصیه به برگزاری مراسم افطاری ساده در مکان های عمومی در سال ۹۲، در خطبه های نمازجمعه سال ۹۳ مجددا به این موضوع اشاره کرده و فرمودند: «آنچه انسان در این ماه رمضان، در میان این اعمالِ شخصی و عمومی و مردمی و اجتماعی مشاهده می کرد، اطعام مردم به صورت عمومی و به صورت افطاری ساده و همگانی در بین مردم ما بود که بحمدالله رایج شده است. سال گذشته از مردم عزیزمان خواهش شد که تشریفات افطار را کم کنند، کمیت ضیافت شوندگان در افطار را افزایش بدهند؛ امسال در مراکز عمومی، در مراکز مقدس، در خیابان ها، در افطاری ساده اگرچه ساده است و ساده برگزار می شود اما دارای تأثیرات شگرف فردی و اجتماعی است که کمترین آن ایجاد روحیه ی گذشت و ایثار و توجه به دیگران، و به مرور ساخت شهری بر مبنای شاخص های یک شهر اسلامی است. شهری که در آن، روابط اجتماعی افراد بیش از هر چیز دیگری بر مبنای «دین» و آموزه های دینی است.

حسینیه ها، در جای جای کشور، خبرهایی که به ما رسید، نشان دهنده ی این بود که مردم همت کرده اند و این کار را توسعه داده اند. توصیه ی این حقیر این است که اینجور چیزها را – که در شکل دادن به سبک زندگی اسلامی تأثیر می گذارد – هرچه بیشتر توسعه بدهید.

خبرنگار:آسیه مجیدی مهر 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.