مسلم مختاری

مراسم شیرخوارگان حسینی در بهمئی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)

به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) ، بهمئی ‌ها به یاد دُردانه رباب در هفتمین روز محرم مراسم شیرخوارگان حسینی برپا کردند.
کد خبر : 38347
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 20:31

 

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ، به رسم هر ساله در ماه محرم، امروز هم همایش شیرخوارگان حسینی بهمئی به یاد حضرت علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) در گوشه گوشه بهمئی برگزار شد.

مادرانی که از ابتدای صبح کودکان شیرخوار خود را با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز پوشانده بودند وشرکت‌کنندگان برای علی اصغر به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند.

سوگواران حسینی با سردادن لبیک یا حسین و یا ابوالفضل به یاد مظلومیت‌های های حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند.

امام جمعه شهر لیکک ، در این مراسم با اشاره به اینکه ، دشمن همیشه سعی دارند سلاح ایمان و تقوا را از شیعیان ستانده و ما را خلع سلاح نمایند و ما در این مورد باید آگاهانه عمل کرده و هوشیار باشیم گفت: در این ایام سوگواری برخی بدعت‌های خلاف شرع و ساختگی در مراسمات ما رخنه پیدا نکند که این کار‌های استکبار برنامه ریزی برای آینده و نسل‌های آتی کشور می‌باشد که از همین بدعت‌های ساختگی به عنوان شبهه در صدد اختلاف افکنی‌های طرح ریزی شده استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه ، محرم و صفر موسم یادآوری قیام حسینی است که در آن تجلی اصول دین خدا صورت پذیرفته است افزود : بازخوانی آن عامل مهمی برای زنده نگه داشتن و حیات مستمر اسلام می‌گردد، آنجا که امام معصوم عشق به خدا را جایگزین همه دوست داشتنی‌های بی ارزش دنیایی می‌کند عملاً به توحید و وحدانیت خدا شهادت می‌دهد، و یا با ترجیح آخرت بر دنیا اهمیت معاد را نشان می‌دهد، و یا با جدا کردن حق از باطل عدالت را جلوه‌ای دوباره می‌بخشد، و قصد خود را از قیام ، احیای سنت جدش و مرام پدرش می‌خواند تا امر نبوت و امامت نیز تحقق و تداوم یابد، این‌ها همه و همه گوشه‌ای از تجلی اصول دین در مکتب الهی امام حسین (ع) می‌باشد.

وی با بیان اینکه ، سوگواری عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت‌ها در طول تاریخ بوده است گفت : بیشتر انقلاب‌های دنیا، از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته که نمونه مهم‌تر آن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و نمونه اخیر آن جریان مقاومت حزب الله جنوب لبنان در برابر صهیونیست تجاوزگر، بنابراین عزاداری برای امام حسین (ع) دارای آثار فراوانی مانند: عزت و سربلندی، بقای فرهنگ دینی و اسلامی و آثار دیگری است که نشان دهنده اهمیت آن است.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم در این مراسم ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم این شهرستان ، گفت: یکی از شیوه‌هایی که امامان (ع) برای زنده نگه داشتن نهضت حسینی به کار گرفته اند، برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن برای مصیبت‌های جانسوز کربلا و یادآوری آن حادثه در زمان‌های مناسب است.

صادق حق طلب دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیهم السلام شهرستان بهمئی ، از فعالیت ارکان این مجمع جهت هماهنگی با ادارات و نهادهای متولی فرهنگی و مشارکت های مردمی خودجوش و عوامل اجرایی این مراسم و همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی امام رضا(ع) شهر لیکک و مسجد صاحب الزمان (عج) قلعه ممبی و همکاری هیئات مذهبی، جامعه زنان، مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانان محترم این برنامه و حضور مسئولین ادارات و نهادها خبر دادند .

حق طلب در پایان از همکاری و زحمات ادارات و نهادهای شهرستان با این مجمع در برپایی همایش شیرخوارگان حسینی از جمله، فرماندهی محترم و حفاظت و اطلاعات و فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه،حوزه بسیج حضرت زهرا (س) ، ستاد نماز جمعه، امام جمعه محترم شهرستان،رئیس اداره ارشاد اسلامی ، حوزه های بسیج سیدالشهدا و حضرت زینب(س) بخش ممبی ،روحانیون محترم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ناحیه، هیئت جوانان حسینی و کانون مداحان و صداوسیما تقدیر و تشکر نموده است
مادران عزادار بهمئی در این همایش مذهبی با پوشاندن لباس‌های متبرک سبز رنگ و بستن سربند‌های سبز یا حضرت علی اصغر (ع) به پیشانی نوزادان خود به یاد ۶ ماه امام حسین (ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

در این آیین مداحان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی کردند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.

مادران با چشمان اشک آلود و چهره‌های غمگین فرزندان شیرخواره خود را بالای سرگرفته بودند و با دل‌های شکسته برای عاقبت بخیری فرزندان خود دعا کردند.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.