آسیه مجیدی مهر

مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)و همچنین قیام ۱۵خرداد درشهر ممبی برگزار گردید.

امام خمینی (ره) منادی بزرگ وحدت جهان اسلام بود
کد خبر : 54458
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 - 0:27

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)و همچنین۱۵خرداد درشهر ممبی برگزار گردید.


علی سیناوالی اصل مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر ممبی گفت:باحضور اقشار مختلف مردم،بخشدار،دهیاران وشوراهای اسلامی روستا،حوزه ها وپایگاه های مقاومت بسیج و کارمندان ادارات شهر ممبی مراسم کم نظیری برگزار گردید.

دراین مراسم عبدصالح داستان بخشدار ممبی ضمن تسلیت سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامی داشت۱۵خرداد،ضمن خیرمقدم به همه مدعوین،انقلاب اسلامی را ثمره خون هزاران شهید و مجاهدتهای امام بزرگوار دانستند و گفتند:امروز تکلیف برهمه ما مشخص است و باید تا ظهور دولت یار پاسبان این نظام و انقلاب باشیم.

درادامه سخنران این مراسم سروان پاسدار جهانگیر آشنا معاونت بسیج مساجد و محلات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی ضمن عرض تسلیت ۱۴خرداد سالروز رحلت امام خمینی و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای قیام ۱۵خرداد گفت:

امام خمینی (ره) منادی بزرگ وحدت جهان اسلام بود.
به بهانه رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ره نسبت به بازخوانی ۴اقدام ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) برای وحدت جهان اسلام میپردازیم.حضرت امام خمینی ره با اقدامات مهمی که برای آینده جهان اسلام انجام داده است لطف بزرگی در حق مسلمانان جهان انجام داده است که منشا خیر و برکت فراوانی بوده است.

جهانگیر آشنا: اقدامات مهم و اساسی حضرت امام عبارت اند از:

۱-اعلام روز جهانی قدس

من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد نمودم که این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن ‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.
از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.

۲-اعلام هفته وحدت

اختلافاتى که در عراق، در ایران، در سایر ممالکِ اسلامى ایجاد مى‌ کنند، باید سران دولتهای اسلامى توجه داشته باشند به این معنا که این اختلافات؛ اختلافاتى است که هستى آنها را به باد می‌دهد. باید با عقل، با تدبیر، توجّه داشته باشند، به این معنا که به اسم مذهب و به اسم اسلام مى‏‌خواهند اسلام را از بین ببرند. دست‌هاى ناپاکى که بین شیعه و سنّى در این ممالک اختلاف مى‌‏اندازد اینها نه شیعه هستند و نه سنى؛ اینها دست‌هاى ایادى استعمار هستند که می‌خواهند ممالک اسلامى را از دست آن‌ها بگیرند؛ ذخایر را از دست آن‌ها بگیرند؛ بازار سیاه براى ممالک به اصطلاح مترقى درست کنند.

ما پیوستگیِ خودمان را به اقلیّت‌هاى مذهبى اعلام می‌کنیم. ما برادرى خودمان را به برادران اهل سنّت اعلام مى‏‌کنیم. دشمنان اسلامند که می‌خواهند ما را با برادران خودمان مختلف کنند. دشمن‌هاى اسلام یا گول‌خورده‌‌هاىِ از آنها هستند که در این وقت، مخالفت مابین دو دسته را اعلام می‌کنند. ما اعلام می‌کنیم وحدتِ کلمه مسلمین را. اگر مسلمین وحدت کلمه داشتند، امکان نداشت اجانب بر آن‌ها تسلط پیدا بکنند. این تفرقه در بین مسلمین است که باعث شده اجانب بر ما تسلط پیدا کنند.

۳-سیاسی کردن مسئله حج
حضرت امام خمینی(س) در زمینه درک اهمیت و فلسفه حج نیز می‏فرمایند: ” بزرگترین درد جوامع اسلامى این است که هنوز فلسفه واقعى بسیارى از احکام الهى را درک نکرده‏اند؛ و حج با آن همه راز و عظمتى که دارد هنوز به صورت یک عبادت خشک و یک حرکت بیحاصل و بى‏ثمر باقى مانده است.

۴-احیای نماز وحدت آفرین روز جمعه

احیای نماز جمعه در ایران مانند اکثر جنبه های انقلاب، انعکاس وسیعی در سایر کشورهای اسلامی داشته است، وقتی برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب به ایران مسافرت کردم، در یکی از کشورهای مسلمان همسایه ایران توقف داشتم و در نمازجمعه یکی از مساجد بزرگ آن کشور حاضر شدم و ملاحظه نمودم که محتوای خطبه های نمازجمعه بسیار بی روح بود و بر شعور و آگاهی نمازگزار افزوده نمی شد، بلکه تنها تکرار مکررات بود، ولی وقتی در نماز جمعه ای
که در دانشگاه تهران برگزار می شد، شرکت کردم، جنب و جوش نمازگزاران مرا به یاد حج می انداخت، و اینکه نمازهای جمعه در ایران با الهام از تعالیم حضرت امام (س) برگزار می شود و معیار و مقیاسی در اکثر کشورهای اسلامی برای خطبه ها شده است.

آشنا در پایان افزود: ۴ اقدام مهم و اساسی حضرت امام خمینی ره امروزه منشا خیر و برکتی هست که حلقه اتصال مسلمانان در سراسر جهان هست مسائلی که هرچه جلوتر میرویم ارزش آنها را بیشتر درک میکنیم.

سپسبامداحی برادر پاسدار مجید پوردیان برنامه به پایان رسید.
والی اصل مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر ممبی درپایان از حضور همه مدعوین تقدیر وتشکر کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.