مسلم مختاری

معرفی رئیس جدید تعاون روستایی شهرستان بهمئی

در مراسمی رئیس جدید تعاون روستایی شهرستان بهمئی معرفی شد.
کد خبر : 47644
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اسفند 1401 - 14:45

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی در مراسم  تودیع و معارفه  روسای تعاون روستایی شهرستان بهمئی که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد   با اشاره به اینکه ، تعاون در لغت به معنای یکدیگر را یاری کردن و همیاری نمودن است، در قرآن و احادیث، خداوند بزرگ و ائمه نیز بر این موضوع تاکید و سفارش فراوان نمودند. جامعه هدف برای خدمتگزاری در سازمان تعاون روستایی و زیرمجموعه های آن، روستائیان عزیز می باشند که همیشه دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و مسئولین وظیفه دارند به این قشر مولد و موثر خدمتگزاری کنن و دین خود را ادا کنند.

سید معبود الهی ، به ظرفیت های موجود در بهمئی اشاره کرد و افزود: بهمئی در بخش کشاورزی از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است که یکی از این موارد تولید در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ، بهترین مفهوم برای تودیع یک خدمتگزار، سپردن امانت به نزد کس دیگر می باشد گفت: توسعه متوازن تعاونی روستایی در سطح شهرستان امری ضروری است بنابراین هر شرکت تعاونی باید در راستای وظایف خود طرح اقتصادی داشته باشد و خود را با نیازهای بخش کشاورزی تطبیق دهد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی  خاطر نشان کرد: یقینا دغدغه‌های تعاون روستایی دیده می‌شود و تلاش و گام‌های موثری در راستای کاهش مشکلات برداشته خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از شهریور ماه امسال تا امروز بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و سنگین مازاد عشایر برای اولین بار توسط اتحادیه تعاونی دامداران استان خریداری و تحویل کشتارگاه صنعتی یاسوج بمنظور تامین گوشت تنظیم بازار شد. 

علی بخش شجاعی همچنین به راه اندازی توزیع هوشمند(اینترنتی) کالا درب منازل توسط شرکت توزیع هوشمند کالا در شهرستانهای بویراحمد – گچساران _ کهگیلویه و بهمنی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۲۰ تن انواع کالاهای اساسی شامل: برنج_ گوشت قرمز منجمد _ گوشت مرغ منجمد _ شکر_ تخم مرغ _ میوه و سایر کالاها توزیع شده و تاکنون بیش از ۶۵ هزار ثبت سفارش در سامانه بازرگام داشتیم که مصرف کنندگان بدون هیچ دغدغه‌ای کالاهای مورد نیاز خود را درب منزل تحویل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ، وی خرید بیش از ۱۳ هزار کیلو گرم محصول زیتون بصورت خرید حمایتی برای اولین بار توسط تعاون روستایی استان را یکی از خدمات مهم دولت در سال جاری برشمرد و گفت: خرید و توزیع بیش از ۱۳ هزار تن آرد خام خانه‌پزی در بین روستاهای استان، خرید و توزیع بخشی از ارد سهمیه عشایری، خرید و توزیع بیش از هفت میلیون ۸۲۰ هزار لیتر نفت سفید، خرید بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را بخش دیگری از عملکرد تعاون روستایی در حوزه خرید و توزیع اقلام مورد نیاز مردم و روستاییان بوده است. 

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خرید و توزیع بیش از ۱۳ هزار تن نهاده‌های دامی، بیش از یک هزار و ۸۵۰ تن نهاده‌هایی کشاورزی، اجرای میزان ۱۰۰ هکتار کشت قراردادی، خرید بیش از ۱۷۵ تن سیب درختی بصورت توافقی از باغداران استان، تآمین میوه شب عید با کیفیت در درون استان، مستندسازی بخشی از املاک دولت و شبکه‌های تحت پوشش، تعمیر و تکمیل بیش از ۱۱ انبار و سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را بخش دیگری از اقدامات یکساله تعاون روستایی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهمئی هم در این مراسم ، ضمن خیرمقدم به مدیرکل محترم تعاون روستایی و هیئت همراه از زحمات چندین ساله آقای احمدی نیک رئیس پیشین تعاون روستایی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

اکبر زکی نژاد همچنین ضمن عرض تبریک به آقای صفایی نژاد افزود: با توجه به شایستگی، درایت و توانمندی که در ایشان سراغ دارم امیدوارم که با مدیریت صحیح و موثر در ارائه خدمات به مردم شریف شهرستان عملکرد رضایتمندی داشته باشند . 

وی گفت: تعاون روستایی رسالت مقدسی دارد و با توجه به جامعه هدف این مجموعه که همان خدمات به روستائیان هست با وجود محدوده خدماتی مشخص و گسترده ، تحول خوبی با هدف حمایت از بخش کشاورزی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

زکی نژاد گفت: خدمات دهی به روستائیان شیرین و مقدس و باعث وجدانِ راحت هر مسئولی خواهد بود و این توفیق امروز نصیب مهندس صفائی شد .

در پایان این مراسم اصغرصفائی نژاد  دارای  مدرک لیسانس زراعت و فوق لیسانس مدیریت کشاورزی که پیش از این در حوزه های مختلف جهاد کشاورزی فعالیت می نمود به عنوان رئیس تعاون روستایی شهرستان بهمئی معرفی شد و از خدمات حکمت الله احمدی نیک تقدیر گردید.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.