۰ نظر
۳۱۵ بازدید

مهار آتش سوزی در ارتفاعات مناطق  ماغر و تنگ دره نا در بهمئی

15هکتار از مناطق کوهستانی و جنگل در منطقه  ماغر و تنگ دره نا در شهرستان بهمئی در آتش سوخت.
کد خبر : 58557
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 17:21

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه ، این آتش سوزی از حدود ساعت ۶ عصر دیروز چهارشنبه آغاز و ساعت  یک و سی دقیقه بامداد امروز مهار شد گفت: نیرو‌های مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر ، فرمانداری و بخشداری ممبی در منطقه برای کنترل و مهار این آتش سوزی شرکت کردند.

علی محمدی با اشاره به اینکه  از ابتدای امسال ، ۵۰ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان بهمئی از جمله علفزار‌های حومه شهر ، اراضی کشاورزی ، مناطق تپه‌ای و جنگل ها  رخ داد گفت:  بر اثر این آتش سوزی‌ها، ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی، مراتع ، جنگل و حومه شهر‌ها و روستا‌ها در آتش سوخت.

رئیس اداره منابع طبیعی بهمئی  هم با ابراز تاسف از ادامه روند آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف این شهرستان  ، از زحمات گروه‌های مختلفی که برای مهار آتش سنگ تمام گذاشتند قدردانی کرد   و افزود: در منطقه  ماغر و تنگ دره نا به دلیل وسعت زیاد آتش ، پرپشت بودن بافت گیاهی و گرمای هوا عملیات کنترل و مهار آتش را با مشکل مواجه کرد.

زینب بابائی آب الوان از نابودی ۱۵ اصله درخت بلوط در این آتش سوزی خبرداد و گفت: عمده‌ترین علت این آتش سوزی‌ها خطای انسانی است.

وی گفت: برخی افراد برای پاکسازی محل زندگی خود علفزار‌ها را آتش می‌زنند و برخی دیگر هم با رها کردن بقایای آتش در مناطق مختلف موجب ایجاد آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع می شوند

در این آتش سوزی خساراتی به مناطق کوهستانی و درختان بلوط وارد شد و  میزان و علت دقیق آتش سوزی  بررسی و اعلام می‌شود.

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.