آسیه مجیدی مهر

مهمترین استراتژی ایمن مدارس در اولویت  قرار دادن پدافند غیر عامل می باشد.

دفاع غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که مستلزم به کارگیری جنگ افزار خاصی نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی، تجهیزاتی، تأسیسات حیاتی نظامی و غیر­ نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نمود و یا میزان این خسارت ها و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
کد خبر : 62923
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 20:43

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا سروان پاسدار جهانگیرآشنا مسئول بسیج فرهنگیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در مدرسه حجاب شهرستان بهمئی ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل گفت:


امروزه مدرسه، از مهم ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی، و اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت است، که به منظور تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی ، آموزشی، اجتماعی کشف استعدادها و هدایت و رشد متوازن روحی و معنوی و جسمانی آنان، نیاز به فضاهای آموزشی مناسب دارد. مدارس کشور در مقاطع مختلف تحصیلی با جمعیت چندین میلیونی با پراکندگی و گستردگی در تمام نقاط شهرها و روستاها از نظر ساخت و ساز دارای تفاوت در کیفیت ابنیه و تاسیسات  بوده ضمن آنکه میلیونها دانش آموز روزانه با زندگی تمام خانواده ها در ارتباط می باشند، ایجاد مدرسه امن جدید و ایمن سازی مدارس موجود ، سبب ایجاد امنیت روانی خانواده و دانش آموزان گردیده و در شرایط تهدید علاوه بر بهره برداری دانش آموزان می تواند به عنوان کانون امن محله مورد استفاده قرار گیرد. از این رو مهمترین استراتژی ایمن مدارس در اولویت  قرار دادن پدافند غیر عامل می باشد.

در واقع دفاع غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که مستلزم به کارگیری جنگ افزار خاصی نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی، تجهیزاتی، تأسیسات حیاتی نظامی و غیر­ نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نمود و یا میزان این خسارت ها و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. در میان تمام مکان های عمومی بچه ها در مدارس آسیب پذیرترین گروه در میان رخداداها و فجایع می باشند. علاوه بر آسیب پذیری ساختمانها، محل قرار گیری آنها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. نامناسب بودن سازه ها و فقدان معیارهای ایمنی سازه ها می تواند منجر به خطرات جدی در یک حادثه گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.