نشست بصیرتی عفاف وحجاب بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مدرسه رضوان شهرستان بهمئی برگزار شد.

مساله حجاب نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ عفت عمومی در جامعه، همواره مورد بحث و نظر کارشناسان مختلف بوده، تا آنجا که با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز یکی از مباحث زنده و جریان‌دار این نظام محسوب می‌شود.
کد خبر : 42914
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 14:54

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا بمناسبت هفته بسیج دانش آموزی نشست بصیرتی در مدرسه رضوان شهرستان بهمئی برگزار شد.
سروان پاسدار جهانگیر آشنا مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی در جمع دانش آموزان مدرسه رضوان به نقش حجاب و اهمیت آن در تمدن‌های ۴گانه و مقایسه آن با دین اسلام پرداختند.

جهانگیر آشنا با اشاره به اینکه ؛از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسط و گسترش فرهنگ ناب محمدی(ص) در جامعه است. مساله حجاب نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ عفت عمومی در جامعه، همواره مورد بحث و نظر کارشناسان مختلف بوده، تا آنجا که با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز یکی از مباحث زنده و جریان‌دار این نظام محسوب می‌شود.

اگر به وضع ایرانیان تا قبل از دستور کشف حجاب رضاخان مراجعه کنیم، ‌خواهیم دید که اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان از دیرباز، حجاب را به عنوان یکی از اصلی‌ترین نمادهای دینداری و مسلمانی به حساب می‌آوردند. حتی در برهه‌‌هایی همچون کشف حجاب، ممانعت از دختران با حجاب برای ورود به مدارس و ادامه تحصیل نیز بسیاری از خانواده‌ها، عطای تحصیل و پیشرفت را به لقای حفظ اعتقادات خود بخشیدند تا ثابت کنند، حکومت‌ها تنها و تنها بر نوع زندگی، سیاست حاکم و برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی آنها حکم‌رانی می‌کنند و نه بر اعتقاداتشان.

در همان دوره کشف حجاب و حتی قبل‌تر از آن هم تنها وابستگان دربار و برخی دولتی‌ها ( اعم از دولتمردان و کارمندان دولت) تجدد سوغات‌گونه فرنگ را بر خود تافتند و گرنه اکثریت همچنان با اعتقادات راسخ خود، مبانی اصلی اسلام را حتی در زمان خفقان و ممنوعیت،‌ زنده نگاه می‌داشتند.

جهانگیر آشنا:عفاف و حجاب همواره طی این چهار دهه اخیر از مهم‌ترین مباحث فرهنگی جامعه ما بوده است؛ چرا که این امر ریشه در باورهای دینی کتب آسمانی و حتی ریشه در تمدنی ما ایرانیان داشته است.
دشمنان ما وقتی اهمیت و ارزش حجاب را در جامعه می‌بینند تمام توان خود را بکار بستن تا از فتنه جدید خود که فتنه حجاب هست به این کشور آسیب برسانند که خون شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی نقشه های شوم آنها را متلاشی کرد و یک بار دیگر اتحاد مردم را نسبت به ارزش های اسلامی مقاوم تر کرده اند.

خبرنگار:جهانگیرآشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.