خبرهای خوش دکتر ظفری‌زاده به خانوارهای دارای فرزندشیرخوار و کودکان زیر ۷ سال

جهانگیرآشنا

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه

جهانگیرآشنا به اشاره به اینکه؛ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند: خدمات نظام را به مردم بگویید، مسئولان می بایست این خدمات را  اطلاع رسانی کنند
کد خبر : 69850
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 9:00

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، جهانگیر آشنا مسئول انجمن خبرنگاران و مدیر پایگاه خبری عصر آشنا ضمن تبریک هفته سلامت و تبریک انتصاب دکتر ظفری زاده گفت:از تلاشهای دکتر طاهری در زمان مسئولیت ایشان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی تشکر میکنم.

جهانگیرآشنا به اشاره به اینکه؛ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند: خدمات نظام را به مردم بگویید، مسئولان می بایست این خدمات را  اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد : رسانه ها و خبرنگاران شهرستان تاکنون دوشادوش سربازان جبهه سلامت جهت آگاهی سازی و اطلاع رسانی حضور  فعال داشته اند و امید است که این تعامل همچنان ادامه داشته باشد و از هیچ فرصتی  برای همکاری کوتاهی نکنند و این همکاری و تعامل دوسویه جای تشکر دارد و اکثرا رسانه ها با پرهیز از حاشیه سازی کوشیده اند به رسالت ذاتی خود عمل کنند.

دکتر دانیال ظفری زاده در این نشست گفت: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۲ کلیه خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء
داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان شد.
وی گفت: به همین منظور با پیگیری و هماهنگی با بیمه‌ها این امر در شهرستان بهمئی و به صورت ویژه در بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی از تاریخ ۱۴۰۳٫۰۲٫۰۴ اجرا شد.

سرپرست شبکه بهداشت‌ و درمان پاسخ مطالبه خبرنگار«عصر آشنا» مبنی بر بررسی مشکلات درمانی رودتلخ، ممبی و سراسیاب را اینگونه جواب داد: مناطقی مانند رودتلخ جمعیت پایین زیر یک‌هزار و۵۰۰ نفر دارند و طبق قانون ۳روز در هفته پزشک در تایم اداری صبح تا ظهر و یک عدد ماما یا پرستار نیاز می‌باشد.
که این شبکه ۲۳ روز بصورت شبانه روزی پزشک وماما برای این مرکز قرار دادند.
مرکز ممبی که ۴هزار نفر جمعیت دارد نیز یک پزشک به لحاظ جمعیت تعلق می‌گیرد که ما سه پزشک عمومی قرار دادیم که بصورت۲۴ساعته در حال خدمت رسانی به مردم حوزه‌ی ممبی می‌باشند.
مرکز سراسیاب نیز ۲هزار نفر جمعیت دارد که به این جمعیت یک پزشک یک ماما و یک پرستار تعلق می‌گیرد که در حال حاضر در مرکز جامع سلامت سراسیاب ۲نفر پزشک، ۲نفر ماما و یک نفر پرستار مشغول به خدمت‌ رسانی هستند.
مسلم مختاری خبرنگار«صداوسیما»: جناب آقای دکتر ظفری خبرنگاران قطعاً نقش بسیار مهمی در موفقیت مدیران دارند نگاه شما به رسانه چگونه است؟
دکترظفری زاده: خیلی خوشحال هستم که در اولین جلسات کاری خود با اصحاب رسانه توانستم جلسه برگزار کنم. مدیر رسانه ای هستم، راه سختی در پیش دارم و قطعا” کمک شما این راه را آسانتر می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان در پاسخ به سوال فاضل ریحانی نسب خبرنگار«صبح زاگرس» مبنی بر اینکه با افتتاح بیمارستان تا چه اندازه مراجعه بیماران به شهرهای همجوار کمتر شده است؟ گفت: باشروع بکار بیمارستان علاوه برمتخصص اطفال و داخلی که در شهرستان حضور داشتند ۵متخصص دیگر شامل: متخصص کلیه، جراح عمومی، زنان وزایمان، رادیولوژی وسونوگرافی و قلب
به ظرفیت شهرستان اضافه شد، که قطعاً از بار مراجعه به شهرستان‌های همجوار کاسته ولی هنوز جای کار زیاد داریم.

دکتر ظفری زاده در پاسخ به سوال فرهاد وفایی خبرنگار«آفتاب زاگرس» مبنی بر استفاده از پزشکان تخصص طب اورژانس و بیهوشی گفت: دربین پزشکان عمومی استقبال از رشته‌ی تخصصی طب اورژانس و تخصص بیهوشی خیلی پایین می‌باشد، به همین خاطر تعداد پزشکان متخصص طب اورژانس و بیهوشی در سطح کشور پایین و با کمبود مواجه هستیم. ما هنوز در بیمارستان طب اورژانس نداریم ولی ۷ پزشک عمومی داریم که به صورت ۲۴ ساعته توسط متخصصین قلب، داخلی، زنان و اطفال در صورت نیاز مشاوره‌های لازم را میگیرند،که ان‌شاءالله پیگیر متخصص بیهوشی و طب اورژانس نیز می باشیم.
دانیال ظفری زاده در پاسخ به سؤال حسین جعفری نیکوخبرنگار«عصر زنگی» توزیع پزشک در درمانگاه ها چگونه است؟ گفت: باتوجه به ورژن ۲۳پزشک خانواده ونظام ارجاع، توزیع پزشک براساس جمعیت فعال ساکن در منطقه می‌باشد.

سؤال دیگر خبرنگار«عصر زنگی» مبنی بر امکانات موجود در مراکز ممبی و سراسیاب را اینگونه جواب داد: در مرکز ممبی آزمایشگاه تشخیص طبی فعال داریم.

در مرکز سرآسیاب یک روز در هفته و در مراکز با جمعیت پایین نمونه های آزمایشگاهی گرفته می‌شود و به آزمایشگاه لیکک و ممبی فرستاده میشود.
در مرکز ممبی و سرآسیاب نیز هفته ای یک روز دندان پزشک به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
خبرنگار«صبح زاگرس» از سرپرست شبکه بهداشت و درمان پرسید: باتوجه به فصل گرما و خاطرات ناخوشایند سال‌های قبل چه برنامه‌هایی برای تأمین واکسن ضدعقرب و مارگزیدگی در مراکز روستایی دارید؟
دکتر ظفری زاده جواب داد: خوشبختانه در همه مراکز دارو و تیم سلامت تکمیل می باشد که آمادگی کامل جهت هر واقعه‌ای را دارند.

دکترظفری در پاسخ به سوال سیروس بزمی خبرنگار رهیافت جنوب در خصوص امکانات و تجهیزات بیمارستان شهیدقاسم سلیمانی گفت: بهترین و بروزترین تجهیزات و امکانات پزشکی در این بیمارستان قرار دارند مشکل ما کمبود پزشک متخصص از جمله متخصص تصویربرداری (رادیولوژی و سونگرافی)هست که باهمکاری فرماندار محترم و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان در حال پیگیری هستیم که امید هست به زودی این مشکل حل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.