۰ نظر
۲۲۴ بازدید

مسلم مختاری

همزمان با هفته تربیت بدنی ۹ خانه ورزش روستایی در شهرستان بهمئی بهره برداری و به امکانات ورزشی تجهیز شدند

برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی100 میلیون ریال و در مجموع 900 میلیون ریال برای تجهیز این 9 خانه ورزش روستایی از اعتبارات اداره ورزش و جوانان هزینه شده است.
کد خبر : 1920
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 18:01

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنابه نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، فرماندار بهمئی در این آیین با بیان اینکه تاکنون ، خانه ورزش ۹ روستا از ۱۵۷روستای این شهرستان تجهیز شده است گفت : برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی۱۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۹۰۰ میلیون ریال برای تجهیز این ۹ خانه ورزش روستایی از اعتبارات اداره ورزش و جوانان هزینه شده است.
حکمت الله سنایی به نقش روستاها در توسعه ورزش کشور و شناسایی استعدادها در رشته های مختلف‌ اشاره کرد و با بیان اینکه ، یکی از دغدغه های این نهاد ، توسعه زیرساخت های ورزشی در همه نقاط روستایی است و این خانه‌های روستایی به وسایلی همچون فوتبال دستی، تاتمی ، میز تنیس ، فوتبال روی میز (فوتبال دستی ) ، شطرنج ، صفحه دارت ، طناب، توپ فوتبال، توپ و تور والیبال، و حلقه های ورزشی تجهیز شدند افزود: ایجاد خانه های ورزش در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ، بهترین راهکار برای رفع دغدغه ورزشکاران جوان در روستاها و شهرهاست.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، توسعه ورزش در مناطق روستایی مسیری زودبازده برای استعدادیابی ورزش استان است گفت: با برنامه ریزی انجام شده، تربیت مربی در روستاها برای توسعه ورزش در کنار ورزش همگانی اقدام خواهد شد.
عاطفه بیوکانی افزود : اولویت اختصاص این خانه‌های ورزش ، روستا‌های فاقد مکان و تجهیزات ورزشی هستند و از مرکز شهرستان و اماکن ورزشی فعال در سایر بخش‌های شهرستان فاصله طولانی تری دارند می باشد.
وی گفت : فقر حرکتی علاوه بر شهرها در روستا مشهود است و ایجاد خانه های ورزش روستایی ضروری است.
روستا‌های کت ، قبر قیصر ، دشت آهو ، تیر دادی ، دو پر نظری ، خارستان ، شهرک امام خمینی ره ، نرمون و شهرک شهید چیره نژاد ۹روستای تجهیز شده این طرح است.
شهرستان بهمئی با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت، نزدیک به ۱۵۷ روستا و آبادی دارد که تعدادی از قهرمانان ورزشکار استان در روستاهای این شهرستان پرورش یافته اند.
مسلم مختاری :خبرنگارصدا صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.