۰ نظر
۱۸۲ بازدید

داود طلوعی مطلق

برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا(س) /هیچ کس به اندازه زهرای مرضیه به زن منزلت نبخشید

امام جمعه شهر لیکک با تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) گفت:هیچ کس نتوانست به اندازه آن حضرت به زنان شأن و منزلت ببخشد.
کد خبر : 4303
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 - 22:27

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا به نقل از صبح زاگرس؛حجت الاسلام و المسلمین افروغی در مراسم گرامیداشت مقام حضرت زهرا(س) در مسچدابوالفضل العباس(ع)شهر لیکک،گفت:از دیرباز تمدن های زیادی در جهان وجود داشت، یکی از این تمدن ها تمدن بین النهرین بود در این تمدن ایران، فلسطین، عراق و قدیمی ترین و وحشی ترین آنها ها تمدن عربستان در سرزمین حجاز بود.

افروغی تصریح کرد: در این تمدن دختران زنده به گور می شدند و ساده‌ترین کار آنها انسان کشی بود.

وی افزود: خدای متعال برای اینکه نشان دهد دین خود بر حق است، پیامبران خود را در این تمدن نازل کرده است که دلایل مختلفی داشت.

امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: یکی از این دلایل این است که اگر پیامبری از خوب آنها مبعوث نمی شد، هیچ وقت آن ها ایمان نمی آوردند، مورد دیگر اینکه خداوند خواست از وحشی‌ترین انسانها متعالی ترین انسان ها را به وجود آورد و همین مورد یکی از برهان های حقانیت دین اسلام است.

 حجت الاسلام و المسلمین افروغی خاطرنشان کرد:در تاریخ نسبت به رفتار اعراب با دختر روایت های مختلف ذکر شده است، در کتب مختلف از مواضع اعراب جاهلیت نسبت به دختران موارد زیادی آمده است.

وی افزود: دختران خود را زنده به گور می کردند، وقتی از آنها سوال می پرسیدند که دردناک ترین صحنه های زندگی شما چیست؟می  ‌گفتند همین لحظه که فرزندان خود را زنده به گور می کنیم .

امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه در اثنای جنگ به شخصی اعلام شد که دختر دار شدید، رنگشان از شدت غضب سیاه می شد گفت: در چنین فضایی پیامبر اسلام که محبوب ترین شخص بود، خداوند یک دختر به ایشان داد.

وی افزود: تکریم دختران توسط پیامبر در چنین  فرهنگی کار بسیار سختی بود،باید پیامبر می توانست در کنار این تکریم محبوبیت و شخصیت پیغمبری خود را هم حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین افروغی خاطرنشان کرد: در شرایطی پیامبر دختردار شده بود که فرزند پسرشان فوت کرده بود و ابوجهل و ابولهب به ایشان اتهام ابتری و مقطوع النسلی میزدند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بود که خداوند سناریویی چید تا به زن مقام و منزلت بخشد و حضرت زهرا سلام الله علیها متولد شد.

حجت الاسلام و المسلمین افروغی با بیان اینکه هیچ شخصیتی به اندازه حضرت زهرا(س) نتوانست به زنان شأن و منزلت ببخشند،گفت: در چنین شرایطی پیامبر در مناسبت های مختلف و مکان های مختلف از حضرت زهرا(س) و مقام زن دفاع می کرد.

وی گفت: زمانی که برای حضرت زهرا(س)  خواستگار آمد، آن زمان ملاک  انتخاب شوهر ثروت بود، پیامبر برای ارتقای شخصیت و جایگاه زن این ملاک را برای انتخاب شوهر دخترش نپذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین افروغی تصریح کرد: حتی هنگامی که امیرالمومنین از حضرت زهرا(س)  خواستگاری کرد، پیامبر به ایشان فرمود که باید با دخترم مشورت کنم و  بعد از مشورت با حضرت زهرا ایشان رضایت ازدواج داد.

وی گفت: در باب مقام تکوینی حضرت زهرا سلام الله علیها اینکه نطفه آنحضرت با خوردن میوه های بهشتی انعقاد شد .

امام جمعه لیکک خاطرنشان کرد: روایت داریم ایشان حوریه انسیه هستند،نوری از بهشت در قالب یک انسان به نام حضرت فاطمه (س) متجلی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین افروغی با تبیین حدیث لولاک،گفت: در بیان شخصیت و منزلت حضرت زهرا آمده است که خداوند به پیامبر فرمود اگر برای تو نبود افلاک را نمی آفریدم ؛عامل هستی و همه عوالم برای وجود اهل بیت عصمت و طهارت هستند، در ادامه حدیث لولاک آمده است که اگر برای حضرت زهرا (س)  نبود امام علی و پیغمبر خلق نمی شدند .

وی گفت:در مباحث علمی و اسرار الهی امام زمان (عج) مدیون تلاش های مادرش حضرت فاطمه (س)  است.

امام جمعه لیکک در پایان سخنان خود با اشاره به جایگاه والای آنحضرت، گفت: حقیقت زهرای مرضیه در برزخ هم برای مردم شناخته شده نیست، فقط در قیامت در برخی از احادیث آمده است که حضرت زهرا (س)  در محشر شافی است .

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.