۰ نظر
۱۲۱ بازدید

داود طلوعی مطلق

واکسیناسیون کرونا در بهمئی سرعت می گیرد/۴۱ درصد مردم این شهرستان دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند

جلسه هم اندیشی واکسیناسیون کرونا با حضور معتمدین مسئولان و بزرگان در شهرستان بهمئی در خصوص واکسیناسیون حداکثری در شهرستان بهمئی برگزار شد.
کد خبر : 13823
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 7:48

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از  صبح زاگرس طاهری رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهمئی در این نشست گفت:واکسن های موجود کرونا همگی ایمنی مورد نظر  برای مقابله با ویروس کرونا را دارند و داری عوارض کمی هستند .

وی ادامه داد : بعضی واکسن ها عوارض بیشتری دارند و بعضی ها عوارض کمتری اما همه واکسن ها حداقل ایمنی را برای مبارزه با ویروس کرونا دارند.

طاهری در خصوص تاثیرات واکسن کرونا گفت :هر فردی که ۲دوز واکسن را دریافت کرده باشد ایمن هست و ریه آن دیگر درگیر نخواهد شد و قطعا بدن شخص در مقابله با ویروس و بیماری کرونا ایمن خواهد بود .

وی در خصوص پیک پنجم کرونا گفت : ۷۵ درصد کسانی که مبتلا به بیماری کرونا شدند حتی ۱دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند و ۲۰ درصد آنها فقط ۱دوز را دریافت کرده بودند .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی اظهار داشت :هر شخص که  ۲دوز واکسن کرونا را دریافت کند باتوجه به مستندات پزشکی و علمی موجود ، قطعا موجب کاهش آمار مرگ و میر در سطح کشور خواهد شد .

وی در خصوص آمار فوتی هادر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفت :فوتی های ما به گونه ای است که افرادی که فوت کردند  واکسن کرونا را  دریافت نکرده بودند و  یا هنوز دوز دوم را تزریق نکردند.

طاهری درباره تبلیغات علیه واکسن کرونا گفت : یکی از مشکلات حال حاضر و اصلی ما تبلیغات سوء در فضای مجازی است که  باعث عدم واکسناسیون حداکثری مردم شده است .

طاهری در باره پیک بعدی کرونا گفت : ما فراخوان زده ایم که پیک بعدی کرونا در راه است اما متاسفانه با اینکه همه نوع واکسن موجود است ،با استقبال کم  مردم مواجه هستیم و مردم استقبال خوبی از واکسیناسیون نمی کنند و دلیل آن بر طبق نظر سنجی به عمل آمده به بهانه ها و نقدهای بی جا و غیر علمی در فضای مجازی است و این موضوع نیاز به روشنگری دارد.

طاهری در خصوص عوارض واکسن کرونا گفت : قطعا همه واکسن ها عوارضی دارند اما همه کسانی که تاکنون واکسن کرونا زدند از عوارض آن مطلع هستند و تاکنون هیچ عوارضی غیر از آن گزارش نشده است .

وی در خصوص ایمنی واکسن کرونا پس از تزریق واکسن گفت : بعد از تزریق دوز دوم واکسن پس از ۲تا ۳هفته می توان گفت که بدن در برابر ویروس کرونا ایمن شده است .

طاهری در خصوص خبر منتشر شده در فضای مجازی که بعد ۲سال شخص واکسن زده دچار لختگی خون و یا حتی فوت می شود گفت :  این خبر را قطعا رد می کنیم ک بعد ۲سال عوارض سخت دارد و هیچ گونه منبع علمی ندارد و این را ما باید بدانیم که علم برای کمک به بهبود ما است نه برای از بین بردن انسان ها .

نوراله سیدی  مسئول واحد بیماری های شهرستان در خصوص آمارهای واکسیناسیون در شهرستان بهمئی گفت :شهرستان بهمئی جمعیتی بالغ بر  ۴۱ هزار نفر دارد و جهت رسیدن به ایمنی جمعی باید حداقل ۷۰ درصد مردم ۲دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

وی ادامه داد : شهرستان ۴۱ هزار نفری باید ۲۸ هزار نفر ۲دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند که در شهرستان ما در جمعیت ۱۲ سال به بالا در مرحله اول ۲۴ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کردند و این یعنی ۷۷درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا (معادل ۵۸ درصد کل جمعیت شهرستان) دوز اول را دریافت کردند .

امام جمعه شهرستان بهمئی حجت الاسلام افروغی نیز در این نشست گفت :متاسفانه در بحث واکسناسیون تبلیغات سوء زیادی صورت می گیرد کسانی این تبلیغات را می‌کنند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد : ما به دو روش می توانیم جلوی این تبلیغات را بگیریم و به واکسیناسیون حداکثری برسیم .

وی در ادامه گفت : اول با تشویق و ترویج در جلسات و جمع های خانوادگی و مراسمات، برای تزریق واکسن و کرونا جلوی تحریف را بگیریم و دوم ما هر چیزی را که قانون گفت و ستاد ملی کرونا آن را تایید کرد باید تمکین و از آن پیروی کنیم.

در ادامه این نشست ریش سفیدان و مردم در خصوص راه کار ها برای واکسیتاسیون حداکثری در شهرستان بهمئی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.