داود طلوعی مطلق

واکنش مردم و مسئولان بهمئی در نکوهش تفرقه قومیتی

با توجه به انتشار کلیپ های تنش زا در فضای مجازی مسئولان و شهروندان بهمئی یکصدا به نکوهش قومیت گرایی پرداختند.
کد خبر : 2839
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 0:29

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا ، به نقل ازصبح زاگرس؛فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی با تاکید بر لزوم صیانت از حقوق شهروندی و حسن همجواری توسط شهروندان،گفت:با توجه به انتشار کلیپ های تنش زا در فضای مجازی و لفاظی های منتشر شده از دو سه نفر از ایلات بزرگ بهمئی و طیبی، قطعا با بزرگی و خرد ورزی هر دو طرف این اقدام محکوم، خنثی و بی اثر می شود.

سرهنگ سید نوراله تقوی نژاد تصریح کرد:از سایر شهروندان نیز تقاضا داریم از دامن زدن بیشتر به موضوعات پوسیده و سخیف قومیت گرایی که نتیجه ای جز واپسگرایی و پس رفت نخواهد داشت، پرهیز نمایید.

وی افزود: با توجه به محکوم بودن قومیت گرایی و در راستای حفظ آرامش در فضای حقیقی و مجازی منطقه، در این راستا برخوردهای قانونی با عده ای از عوامل تولید کننده کلیپ های تنش زا داشتیم.

فرمانده انتظامی بهمئی خاطرنشان کرد:یکی از عاملین تولید کلیپ را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادیم و شخص دیگری را که نقش کمتری داشت احضار و ارشاد کردیم.

سرهنگ تقوی نژاد ادامه داد:یکی دیگر از عاملین اصلی تولید کلیپ را احضار کردیم که به زودی بازجویی و بازخواست می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی با تاکید مجدد بر لزوم همکاری و تعامل شهروندان در تامین امنیت و آسایش و پرهیز از ایجاد تنش در منطقه، گفت:نیروی انتظامی وظیفه قانونی دارد که با عوامل ایجاد تنش در منطقه برخورد کند که ضمن تشکر از بزرگان و معتمدین، انتظار داریم این افراد تاثیرگذار با نصایح و تذکرات به موقعشان ما را در تحقق این امر یاری کنند.

در همین راستا عده ای از شهروندان بهمئی استوری و پست هایی با مضمون برادری و پیوند ناگسستنی بین دو ایل بزرگ بهمئی و طیبی  با هشتگ های #نه به قومیت گرایی،#زیستن_بدون_مرز_بندی و #احترام_به_همه_اقوام گذاشتند.

یکی از خواننده های مطرح ایل بهمئی(ب)در این راستا کلیپ اتحاد دو ایل را منتشر کرد که با استقبال خوبی در فضای مجازی روبرو شد که در ادامه همین گزارش می توانید این کلیپ را مشاهده و دانلود کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.