۰ نظر
۲۲۹ بازدید

اداره کل ورزش و جوانان استان در کمای طولانی مدت

وضعیت نامشخص و بلاتکلیفی مدیریت اداره کل ورزش جوانان استان ضربه مهلک به پیکره جوانان ورزش دوست

وزیر ورزش وجوانان،استاندار کهگیلویه وبویراحمد، با انتخابی شایسته و گزینش فردی توانمند به بلاتکلیفی اداره کل ورزش و جوانان استان سر و سامان دهد
کد خبر : 22522
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1400 - 9:18

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا  سیده فریبا حسینی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی از وزیر ورزش و جوانان خواهان تغییرسرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان شدمتن پیام ارسالی به شرح ذیل هست:

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر محترم ورزش و جوانان:

(تغییر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد یک ضرورت است))
با وجود گذشت چند ماه از سکانداری سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد توسط آقای بهروز جهانبخش ،علی رغم مخالفت و اعتراض اکثریت کارکنان، ورزشکاران، مربیان، و سیاسیون ایشان همچنان بر مسند ریاست این اداره باقیست.
در طی ماه های گذشته ، تغییرات در این اداره حتی به سطوح رؤسای هیئتهای شهرستانی هم کشیده شده است اما در سطح کلان با وجود تغییرات در دولت و رای مردم به دولت سیزدهم، هنوز تغییر محسوسی حاصل نشده است.
نحوه مدیریت این اداره بر پایه گرایش‌های طایفه ای و در عین حال حذف بسیاری از نیروهای شایسته رقیب از این عرصه‌های مدیریتی، ناشی از همان فرهنگ ایلی به‌جای‌مانده از رژیمهای گذشته بوده وانتصاب‌های خانوادگی و استفاده از بستگان در مجموعه های تحت مدیریت خود با توجیهاتی مثل استفاده از افراد مورد اعتماد، بسیاری از افراد فاقد تخصص‌های لازم در مناصب به‌‌کار گماشته شده‌اند.چنانچه دولت سیزدهم جلوی این انتصابهای تکراری و بی روح را نگیرد در آینده با چالش جدی مواجه خواهد شد.
با وجود توافق اکثریت زیرمجموعه های این اداره بر تغییر سرپرست و تعیین مدیرکل این اداره که در انتخابات خرداد۱۴۰۰، به موجی از امید برای جوانان، ورزشکاران ، هیئت های ورزشی و کارکنان اداری بدل شده، ایجاد شد اما انگار قرار نیست پس از گذشت چند ماه اتفاقی از نوع انگیزشی و یا جوان گرایی، شایسته سالاری و تخصصی بودن بر سیستم اداره کل ورزش و جوانان استان حاکم شود.
هرچند با پیروزی آیت ا… رئیسی موجی از خوشحالی را برای مجموعه ورزشکاران، امیدی دوباره را جهت همگرایی برای اعمال تغییرات در این اداره ایجاد کرد اما متاسفانه هنوز هم شاهد تغییرات ویژه ای در سطح مدیریت کلان این اداره ی پر از حاشیه نیستیم.
بارها برخی در محافل رسمی، مخالفت خود را با سیاست هایی که در این اداره دنبال می شود به ویژه در  حوزه فرهنگی ، نحوه برگزاری مجامع هیئت های استانی، نظارت بر اماکن ورزشی، کمبود تجهیزات و فضاهای ورزشی، کیفیت نامناسب ورزشگاهها و خوابگاه و بکارگیری نیروهای غیرتخصصی و سفارشی بدون رعایت عدالت و قانونی در برگزاری مجمع ها و… اعلام شده است، اما هنوز تغییری حاصل نشده و هر روز شاهد نارضایتی های زیادتری در این اداره هستیم.
فرآیند بررسی تخلفات صورت گرفته این اداره در خصوص آگهی ، ثبت نام و برگزاری مجامع بدون سیر مراحل قانونی در این اداره جای بحث دارد و بهتر است سازمانهای نظارتی به این مسئله ورود جدی پیدا کنند.
اعتقاد بر این است مدیران غیرتخصصی در دولت سیزدهم باید از گردونه خارج شوند، چون تغییر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در سطح استان یک مطالبه مردمی و عمومی است.
در صحبت های رئیس جمهور محترم جناب دکتر رییسی نیز به وضوح مشاهده شده که افرادی که از لحاظ عملکرد با دولت عدالت و کرامت همراه نیستند بهتر است بروند؛ چرا که نه به نفع مردم است و نه سیستم مدیریتی.
تغییر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بحث برانگیز شده است، بعضی از نمایندگان افکار عمومی پیرو درخواست مردم، کارکنان، ورزشکاران ، مربیان، داوران و باشگاه داران مبنی بر تغییر ریاست این اداره، خواستار تغییرات اساسی در سیستم مدیریتی این اداره کل هستند.
ماندگاری این سرپرست در اداره کل ورزش و جوانان این استان، دلیل حمایت های چه کسانی از ایشان است ؟؟؟!!! اگر وزیر محترم اقدام به تغییر کند، قطعا شاهد تغییراتی موثر در جهت رعایت عدالت و سطح سلامت جامعه ورزشکاران خواهیم بود
امیداست وزیرمحترم در این زمینه اقدام عاجل به عمل آورند تا شاهد پویایی و رشد همه جانبه و افزایش روح نشاط و سرزندگی و امید ‌جوانان استان باشیم.

سیده فریبا حسینی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.