۰ نظر
۲۲۱ بازدید

داود طلوعی مطلق

پای هنر انقلابی به سالن های ارشاد باز شد

از تولید و اجرای هر اثر نمایشی برای شهدای استان حمایت میکنیم / نمایش شهید زبیر بخشیان نمود هنر انقلابی بود .
کد خبر : 40935
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 11:40
به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، امین درخشان در حاشیه اجرای نمایش «سرو سَهی» که به رشادت های «شهید مصطفی زبیر بخشیان» از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویر احمد پرداخته بود گفت: جایگاه ممتاز استان کهکیلویه و بویراحمد در هشت دفاع مقدس به وجود سرداران و رزمندگان بزرگی مثل شهید زبیر بخشیان رقم خورد و این سرزمین مهد پرورش دلیرمردانی بود که عزت امروز ما حاصل رشادت های آن عزیزان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ ایثار و شهادت را از فرهنگ های غالب این استان عنوان کرد و افزود: در تولیدات  فرهنگی و بویژه هنری باید بیش از این به نقش و جایگاه شهدا و رزمندگان استان پرداخته شود و این مهم از رسالت های مهم حوزه فرهنگ و هنر است.
وی با بیان اینکه از هر اثر تولیدی تئاتر و نمایشی که حاصل شخصیت و رشادت های شهدای  استان باشد حمایت خواهیم کرد گفت: شهدای استان با نقش و جایگاه ممتازی که در هشت سال دفاع مقدس داشتند ظرفیت تولید آثار فاخر هنری دارند که شایسته توجه است.
وی با تقدیر از کارگردان و تهیه کننده و همه هنرمندانی که نمایش سرو سهی را تولید کردند گفت: شاهد اجرای یک اثر کاملا ارزشی و دفاع مقدسی بودیم و وقتی در حین اجرای این نمایش خانواده شهید بخشیان تجدید خاطره ای از شهید عزیز خود کردند و بخوبی مخاطب با این کار ارزشی ارتباط برقرار کرد تاثیر هنر انقلابی و ارزشی را بیشتر از زمانی به عینه شاهد بودیم که برای ما در حوزه هنر افتخار بزرگی است که به شهیدان استان خدمتی کرده باشیم.
   منارحمت پورکارگردان گروه هنری سرو سَهی درسومین روز اجرای نمایشی به یادشهداگفت:مابا ۲۳ بازیگر بومی ازصفرشروع کردیم وبا تلاش شبانه روزی برای رسیدن به هدف مقدسمان که همان ترویج فرهنگ ایثاروشهادت درجامعه است گام برداشتیم.
 و این مهم یعنی آشنایی نسل جوان وپر مشغله ی امروزی با ارزش‌های دفاع مقدس، میسر نمیشود مگر باحمایت مسئولین مرتبط در این حوزه.
وی گفت:کار در زمینه دفاع مقدس و شهدانیاز به ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاصی داردو ماسعی کردیم از تکلف هابپرهیزیم،وارتباط تنگاتنگی بامخاطب برقرار بکنیم و من صمیمانه ازحمایت های  درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی ورئوف مدیرکل صدا وسیمای استان تشکر می کنم.
درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی،مثل یک برادربی ادعاوبسیجی وارکنارمابودندونوید حمایت های ایشان ازگروه تئاترسروسَهی،ماروبرای ادامه راه امیدوارترکرد.
 حمیدرضا رحمت پور تهیه کننده گروه نمایشی سرو سهی  در روز سوم اجرای نمایش عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب دغدغه مند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هستند بر ما واجب است  برای  آشنایی نسل جوان با رشادت ها و دلیر مردی های شهدای والامقام تلاش کنیم.
وی گفت بجای شعار دادن صرف باید عمل کرد و ما نیازمند حمایت متولیان فرهنگ هستیم، لذا از  درخشان مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حمایت های بی دریغشان صمیمانه قدردانی می کنیم،از آن جهت که ایشان بجای شعاردادن  عمل کردند، واین قوت  قلبی است برای گروه ما وهمه عزیزانی که در این عرصه خطیر گام بر می دارند.
   
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.