۰ نظر
۱۹۰ بازدید

سواد آموزان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تلاشهای مرحوم دکتر سید حمدالله خواهش نیک را هرگز از یاد نمی برند

داود طلوعی مطلق

پیام تبریک مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی بمناسبت فرا رسیدن هفته سواد آموزی

چهل و‌دومین سالروز تاریخی فرمان حضرت امام (ره) مورخ هفتم دیماه ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی را به آموزش دهندگان سخت کوش و مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد و خاصه شهرستان بهمئی تبریک عرض می کنیم.
کد خبر : 19814
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 22:18

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا سروان پاسدار جهانگیر آشنا مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی با صدور پیامی فرا رسیدن هفته سواد آموزی را تبریک گفتند. جهانگیر آشنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد زنده یاد سید حمدالله خواهش نیک به تقویت جایگاه سواد آموزی در اموزش و پرورش تاکید کرده اند.
متن پیام به شرح ذیل میباشد

اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است. چنین کتابی و چنان آیینی، مسلمانی را که نخواند و ننویسد، سرزنش می کند.

آموزاندن، بهایی بود که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برای آزادی اسیران جنگ بدر مقرر فرمود، و آموختن، هنری است که همه توانایی ها و هنری های دیگر، از آن می جوشد و سر برمی آورد.

سواد آموزی به توفیق فرمان امام خمینی (ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمانهای انقلاب اسلامی در آمد.به حتم، چنین آرمان مقدسی، شایستگی آن را دارد که در کنار مهم ترین اهداف و برنامه های معجزه قرن، یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی بنشیند و سطری طلایی در کارنامه نهضت اسلامی در جهان معاصر باشد.

راست است که از دانایی می خیزد و دانستن، توانستن می آفریند. تشکیل نهضت مقدس سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی بود و اگر چنین نبود، جای هزار شگفتی و تاسف بود.

به یمن فرمان امام خمینی (ره) پایه و اساس نهضتی گذارده شد که در هر گام، طاغوتی را شکست و در هر مرحله توفیقی به چنگ آورد.

رهبران و کوشندگان این نهضت را سپاس می گوییم و توفیق بیشتر آنان را از خداوند خواستاریم. به جا و شایسته است که هدف ها و رسالت والای نهضت سوادآموزی مورد توجه و دقت قرار گیرد. این هدف ها در پیام تاریخی امام امت که روز هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ به این مناسبت صادر فرمودند، تبین شده است.

چهل و‌دومین سالروز تاریخی فرمان حضرت امام (ره) مورخ هفتم دیماه ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی را به آموزش دهندگان سخت کوش و مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد و خاصه شهرستان بهمئی تبریک عرض می کنیم.
سروان پاسدار جهانگیر آشنا
مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان بهمئی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.