۰ نظر
۵۹ بازدید

پیام تبریک مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت آغازهفته معلم و هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه

۱۲ اردیبهشت ‌ماه سالروز شهادت استاد فرزانه، علامه شهید مطهری است که هدف از نامیدن چنین روزی به «روز معلم» در تقویم کشور، نشر ایمان، اخلاص و سخت‌کوشی او در تربیت و رشد انسان‌ها، به‌عنوان سرمشقی برای همه معلمان و اساتید کشور بوده است.
کد خبر : 69924
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 19:07

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا مسئول سازمان بسبج فرهنگیان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی آغاز هفته معلم و عقیدتی و سیاسی را تبریک گفت:

«معلّمی شغل انبیا است»؛ این فقط یک شعار دل‌خوش کن نیست؛ این‌یک حقیقت قرآنی است: وَ یُعَـلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَه؛ از جمله خصوصیّات پیامبران، تعلیم است. یعنی شما دارید راهی را حرکت می‌کنید که برترین انسان‌های تاریخ بشریّت، آن راه را رفته‌اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده‌اند (حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی/۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷)

فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت مقام شامخ معلم به‌عنوان عنصر اصلی در تعلیم و تربیت، فرصتی ارزشمند است تا همه اقشار جامعه یک‌بار دیگر به «نقش، جایگاه والا و بی‌نظیر معلم» توجّه و درباره آن تفکّر کنند.

۱۲ اردیبهشت ‌ماه سالروز شهادت استاد فرزانه، علامه شهید مطهری است که هدف از نامیدن چنین روزی به «روز معلم» در تقویم کشور، نشر ایمان، اخلاص و سخت‌کوشی او در تربیت و رشد انسان‌ها، به‌عنوان سرمشقی برای همه معلمان و اساتید کشور بوده است.

روز معلم روز بزرگداشت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و اسطوره ایمان و استقامت است. بزرگ‌مردی که پس از نیم‌قرن مجاهدت، با نثار خون خود، به مقام و جایگاه معلمان منزلت بخشید. هرچند که هرروز و هرزمانی را که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم است اما ۱۲ اردیبهشت که در حافظه تاریخی ملت ما یادآور شهادت استاد بی‌نظیر معارف اسلامی است؛ نمایانگر جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام اندیشه اسلامی ما نیز خواهد بود، به همین علت است که در جمهوری اسلامی ایران، معلمان انسان‌هایی بزرگ ، وارسته و تربیت کنندگان نسل امروز و فردای کشور و همچنین سرمایه‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راه‌یابی به قله‌های بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می‌شوند.

سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم که مصادف با سالروز شهادت اسوه علم و اخلاق وتقوی ” استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری” است را گرامی داشته و تبریک عرض نموده و بر دستان پرمهر همه مهرورزان تعلیم و تربیت، اساتید، دبیران و دیگر خدمتگزاران این عرصه بوسه می‌زنیم. امید است در سال ” جهش تولید با مشارکت مردم”؛ بیش از گذشته شاهد همدل‌تر شدن مسئولان و معلمان جامعه اسلامی باشیم و با درک شرایط خطیر انقلاب اسلامی و انجام وظایف و مسئولیت‌ها، همتی همگانی برای صیانت و پاسداری از فرهنگ‌ها و ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی (ص) به وجود آوریم و نسلی در تراز انقلاب اسلامی همچون شهدای گرانقدر بخصوص سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت نمائیم.

بدیهی است که از این نکته مهم نباید غافل شد که تلاش‌های دولت انقلابی در جهت ارتقای شان و منزلت فرهنگیان سخت‌کوش و ساده‌زیست، بیش‌ازپیش امید است افزایش پیدا کند تا با تکریم و صیانت از مقام معلم، تأثیر نفس‌های طیّب آنان در تعلیم، تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین برای دستیابی به قله‌های دانش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست مؤثرتر گردد.

سرهنگ پاسدار جاماسب بهمنیار 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.