کشتی فرنگی ایران بر بام دنیا ایستاد/قهرمانی نفسگیر جام‌جهانی با هرکول جوان

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جدالی نزدیک و جذاب با شکست تیم میزبان به عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 دست یافت.
کد خبر : 43158
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 8:49

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا به نقل از  “ورزش سه”، حسن رنگرز که دوماهی است جانشین محمد بنا در راس کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران شده، بعد از رساندن فرنگی‌کاران امید ایران به عنوان قهرمانی در مسابقات زیر ۲۳ سال دنیا در اسپانیا، خیلی زود جوان‌های تیمش را آماده حضور در جام جهانی آذربایجان کرد.

رنگرز که به ستاره‌های تیمش همچون برادران گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده استراحت داده بود، با ترکیبی نسبتا جوان تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۲۲ شرکت داد؛ مسابقاتی که امسال با حضور ۵ تیم برتر جهان و تیمی با عنوان منتخب جهان به میزبانی باکو برگزار شد.

روز گذشته فرنگی کاران ایرانی در ابتدا در دیداری سخت ترکیه را با حضور قهرمانان نامدار شکست دادند. سپس از سد قرقیزستان گذشتند تا از گروه خود به عنوان تیم نخست صعود کرده و حریف آذربایجان در فینال این مسابقات شوند.

آذربایجانی‌ها که تمام تمهیدات لازم را برای برپایی جشن قهرمانی در خانه خود اندیشیده بودند، امروز با بهترین نفرات مقابل شاگردان رنگرز قرار گرفتند. با وجود پایاپای پیش رفتن دو تیم در اوزان اولیه این آذربایجانی ها بودند که در اوزان میانی گوی سبقت را از ایران ربودند و با نتیجه ۵ بر ۲ در این رقابت تیم به تیم پیش افتادند. بعد از شکست دادمرز در ۵۵ کیلوگرم این محسن‌نژاد و محمدی بودند که ایران را به قهرمانی امیدوار کردند اما در ادامه شکست سهرابی دربرابر جعفروف نتیجه کار را دو بردو کرد.

۳ شکست متوالی از رستمی، حبیب‌اللهی و محمودی برابر رقبا در اوزان ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم آذربایجان را در یک قهرمانی قرار داد اما کلید ماجرا وزن ۸۷ کیلوگرم بود که ابوالفضل چوپانی در یک مبارزه نزدیک توانست حریف دو بر یک شکست بدهد و در ادامه نیز مهدی بالی رقیب آذربایجانی خود را شکست داد تا رقابت دو تیم به نتیجه ۵ بر ۴ برسد.

کشتی سنگین‌وزن اوج حساسیت فینال جام جهانی بود؛ علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای سال ۲۰۲۱ جهان در صورتی که برابر حریف آذربایجانی خود به پیروزی می‌رسید می‌توانست قهرمانی ایران را رقم بزند. اتفاقی که در یک مبارزه حساس و تماشایی با نتیجه ۶ بر ۴ رقم خورد تا دست آذربایجان در خانه خود از جام قهرمانی کوتاه بماند.

بدین ترتیب کشتی فرنگی ایران با وجود تساوی ۵ بر ۵ در دیدارهای رودررو به دلیل امتیاز فنی بیشتر مقابل میزبان به برتری رسید و عنوان قهرمانی جهان را در باکو جشن گرفت. اتفاقی که امیدها را به حسن رنگرز و تیم جوانش برای آینده این رشته بیشتر می‌کند.

حالا رنگرز در کارنامه کمتر از دو ماهه خود یک قهرمانی با تیم ملی زیر ۲۳ سال و یک قهرمانی با تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی دارد و از همین حالا باید تیمش را آماده مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و المپیک ۲۰۲۴ کند.

نتایج کشتی گیران ایرانی در دیدار فینال مقابل آذربایجان به شرح ذیل است:
۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز  ۱ – الدانیز عزیزلی ۴
۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد ۵ – نیهات زاهید ممدلی ۴
۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی ۸  –  طالح ممدوف صفر
۶۷ کیلوگرم: سید دانیال سهرابی ۱ – حسرت جعفراف ۵
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی ۳ – اولوی غنی زاده ۴
۷۷ کیلوگرم: عارف حبیب اللهی ۱ – سانان سلیمان اف ۷
۸۲ کیلوگرم: محمدحسین محمودی ۱ – رفیق حسین اف ۵
۸۷ کیلوگرم: ابوالفضل چوبانی ۲ – موراد احمدی یف ۱
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی ۵ – عاریف نیفتواله یف ۲
۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی ۶ – بکا کاندلاکی ۴

قهرمانی نفسگیر جام‌جهانی با هرکول جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.