مسلم مختاری

کلنگ زنی ۹ و افتتاح ۳۳ طرح عمرانی و زیر بنایی در بهمئی

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیران اُستانی و شهرستانی 42 طرح مختلف در شهرستان بهمئی کلنگ زنی و افتتاح شد
کد خبر : 9864
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 9:54

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی طرح های مختلف عمرانی و زیربنایی در بهمئی گفت : بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح های عمرانی و زیر بنایی در بهمئی هزینه شده که ۴۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای طرح های کلنگ زنی شده تخصیص داده شد و تامین اعتبار آن صورت گرفت.
هوشنگ حاجی زاده با بیان اینکه همه طرح های کلنگ زنی شده مراحل مناقصه خود را طی کردند و تامین اعتبار لازم برای این ۹ طرح صورت گرفته است افزود : بیشترین میزان اعتبارات اختصاص یافته که نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است در حوزه راه و تامین آب برای این شهرستان در نظر گرفته شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه اولویت ما در شهرستان بهمئی رسیدگی به روستاها ، مناطق محروم و دور اُفتاده است گفت : مدیران مربوطه موظف اند تا به نتیجه رسیدن این طرح ها پیگیری لازم را انجام دهد و در رفع مشکلات مردم و شهرستان کوتاهی نکنند.
حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی هم در حاشیه بهره برداری و کلنگ زنی این طرح ها با اشاره به اینکه ، بیشترین طرح های کلنگ زنی شده و به بهره برداری رسیده در این شهرستان در حوزه های راهداری ، توسعه شهری ، شرکت توزیع برق ، تامین آب ، مخابرات، ارتباطات ،فناوری اطلاعات و بنیاد مسکن بوده است گفت : یکی از دغدغه های اساسی و نیاز مبرم مردم شهرستان بحث راه اندازی بیمارستان ۳۲ تخت خوابی ، تامین آب شهر لیکک و حومه از طریق سد کوثر و تامین برق پایدار است و خواستار پیگیری جدی ، رفع موانع ، تامین اعتبارات بیشتر و تسریع در روند اجرائی و ساخت و ساز این طرح ها شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد هم از کلنگ زنی طرح تامین و پایداری آب شهر لیکک و احداث مخزن ذخیره و پمپاژ آب این شهر خبر داد و گفت : برای تامین آب شهر لیکک ۸ حلقه چاه عمیق برای تامین آب شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به صورت شبانه روز فعال هستند که با بهره برداری از طرح جدیدی که امروز کلنگ زنی شد ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهر لیکک از نعمت آب سالم و با کیفیت برخوردار خواهند شد.
اسفندیار برخه با بیان اینکه کلنگ زنی طرح تامین و پایداری آب شهر لیکک و احداث مخزن ذخیره و پمپاژ آب این شهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی تامین اعتبار شده و تا ۸ ماه دیگر این طرح به همت شرکت آبفاضلاب استان به بهره برداری می رسد گفت : شهرستان بهمئی دارای یک هزار و یکصد مشترک و ۱۵۲ روستا می باشد که برای تامین آب این تعداد اشتراک و روستا اقدامات لازم واساسی صورت خواهد گرفت.
وی هدف از اجرای این طرح را تامین و پایداری آب شهر لیکک برشمرد و گفت : با تکمیل و بهره برداری بهره برداری از این طرح بخش زیادی از مشکلات آب شهر لیکک و روستاهای تابعه برطرف خواهد شد.
طرح تکمیل آسفالت ورودی سه راهی بهبهان به بهمئی ، احداث یک دستگاه پل بزرگ بین محور شهر لیکک به منطقه جایزان در خوزستان ، ۳۵ واحد مسکن محرومین ، سوله مدیریت بحران ، طرح احداث مخزن یک هزار متر مکعبی شهر لیکک ، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی ، تکمیل زیرساخت های فنی و احداث راه روستائی بنه پیر ، بهسازی و آسفالت راه های روستایی چشمه امیری ، برم الوان ، آب الوان ، و روستای امیر المومنین از مهمترین طرح هایی است که با تخصیص اعتبارات لازم امروز کلنگ زنی شد.

افتتاح و بهره برداری از طرح احداث خط فشار متوسط شهر لیکک به نمایندگی از ۸ طرح ، تقویت و ارتقاء ایستگاه موبایلی همراه اول به نمایندگی از ۴ طرح ، اجرای طرح هادی روستای بابا احمد به نمایندگی از ۲۰ طرح روستایی و افتتاح ساختمان شهرداری لیکک هم در این شهرستان صورت گرفت.
مسلم مختاری
خبرنگار و نماینده صداوسیما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.