آسیه مجیدی مهر

گام مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای آموزش هنر در مناطق محروم / درخشان: طرح آموزش رایگان هنر مصداق نگاه مردمی دولت در حوزه فرهنگ است/ تقدیر امام جمعه و فرماندار  از توجه فرهنگ و ارشاد اسلامی به مارگون

آیین افتتاحیه طرح آموزش رایگان هنر در مناطق کمتر توسعه یافته با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه شهر مارگون، فرماندار و اعضای شورای اداری درشهرمارگون برگزارشد.
کد خبر : 44264
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 0:11

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،محسن مصلحی  ضمن عرض خیر مقدم گفت: از توجه ویژه مسئولان فرهنگ و ارشاد استان و شهرستان مارگون تشکر میکنم و  با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری متاسفانه بستر لازم برای فضای آموزشی در شهرستان وجود ندارد و انتظار می رود مسئولین همت کنند تا فضای مناسب تری برای آموزش در این شهرستان نوپا صورت بگیرد.
مسئول نمایندگی فرهنگ وارشاد اسلامی شهر مارگون گفت: این افتخار را داریم که طرح آموزش هنر در مناطق کمتر توسعه یافته با ظرفیت ۱۵ کلاس و حدود ۳۰۰ هنرآموز در رشته های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی در روستاها و مرکز شهرستان را با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادهای شهرستان برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: ان شالله با تدابیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان بزودی مجتمع فرهنگی و هنری در شهر مارگون کلنگ زنی و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه جلسه  اندرخور فرماندار شهرستان مارگون بیان کرد: اگر کنکاشی در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم امروز شاهد این هستیم که جامعه ما دچار یک شبیخون فرهنگی شده است ولی اگر به کتب تاریخی و دینی بنگریم می بینیم در بین همه فرهنگ ها، فرهنگ ایران غنی تر است و بزرگان ادبی نسبت به فرهنگ ما کتاب ها نوشتند و شعرها سروده اند. امروز دشمن و استکبار جهانی تلاش می کنند در فضای رسانه و مجازی فرهنگ دینی و اسلامی را از ما بگیرند ولی همواره شاهد این هستیم زنان ایران در حکومت های مختلف همیشه روی موضوع حجاب حساسیت داشتند و به پاکدامنی زبانزد بودند.
اندرخور گفت: مردم ما در تاریخ غیرت ایرانی خود را حفظ کردند ولی دشمن می خواهد فرهنگ ما را زیر سوال ببرد.

وی ضمن تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که این شهرستان را برای افتتاحیه کلاس ها انتخاب کردند و اولویت را به شهرستان های کم برخوردار قرار دادند، اضافه کرد: هنر به زندگی انسان ها کیفیت می بخشد و اگر یک هنرمند کارش را به صورت تمام و کمال انجام دهد و در مرحله اول خود هنرمند و سپس مردم از آن هنر بهره ببرند، می توانیم بگوییم که کارمان هنرمندانه بوده است و اساسا هنر زمانی تاثیرگذار هست که همراه با خلاقیت باشد.
نماینده ارشد دولت در شهرستان مارگون در ادامه گفت: یکی از موارد جدی در شهرستان بحث آسیب های اجتماعیست که با ایجاد چنین فضاهایی می توانیم آسیب ها را بکاهیم و جلوگیری کنیم و اگر جوانان و نوجوانان ما به سمت هنر آموزی هدایت شوند در روند کاهش آسیب های اجتماعی موثر خواهیم بود.

وی ضمن تقدیر از  مصلحی گفت: سعی شود در کشف استعداد ها و ظرفیت های شهرستان تلاش شود تا تاثیر هنر را در زندگی مردم شهرستان ببینیم.

حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه شهر مارگون ضمن تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ترویج آموزش در مناطق کمتر توسعه یافته گفت: رهبر انقلاب فرمودند: هنر ایران در مقاومت است نه در زیر بار رفتن ظلم و ستم دشمنان و همواره هنر در ایستادگی در مقابل دشمن است. هنر به معنای شیوه بیان است و این تبیین از همه بیان ها دقیق تر است.
حجت الاسلام خوجه پور در ادامه بیان داشت: هر فعالیتی باید با هنر همراه باشد. انسان هنرمند در خانواده و تربیت فرزندانش می توند هنرش را متبلور کند. در اغتشاشات اخیر رهبر معظم انقلاب فرمودند: در بحث جهاد تبیین باید هنر داشته باشیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون در ادامه خاطر نشان کرد: اگر یک منبری در بیان احادیث و کلامش برای ارائه به مردم هنر نداشته باشد ناموفق است چون می تواند از تمام فکر و اندیشه و بیانش در تفهیم کلام به جامعه تاثیر بیشتری داشته باشد. فرهنگ و هنر زیربنای توسعه کشور است اگر فرهنگ ما از اسلامی انحراف پیدا کرد نتیجه عکس می گیریم.
حجت الاسلام خواجه پور گفت: رزمندگان ما هنرمندانه در جنگ هست ساله در مقابل دشمن تسلیم نشدند و با دست خالی هنرمندانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و پیروز شدند.
وی در پایان گفت: در بحث تبیین حجاب هم میشود با هنر این مطلب را در جامعه ترویج داد و باید تبیین کنیم که حجاب، فاطمی است و در مقابل رسانه های دشمن قوی باشیم.

در ادامه جلسه امین درخشان  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: خوشحالم که این توفیق نصیبم شد تا بعد از سال ها وارد فضای مدرسه شوم و پشت میز مدرسه در کنار دانش آموزان طعم شیرینی تعلیم را بچشم.
وی در ادامه گفت: به شخصه عِرق خاصی به مردم و فرهنگ شهرستان مارگون دارم و یکی از ویژگی های برنامه های فرهنگی و هنری مارگون نظمی است که در برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان حاکم است که قطعا برگرفته از فرهنگ غنی مردم این دیار است.
وی در مورد طرح آموزش رایگان هنر اشاره کرد: این طرح در سراسر کشو در حال اجراست و بیشترین استقبال از دوره های آموزشی در سطح استان، در شهرستان مارگون بوده که نشان از دغدغه مردم و مسئولان شهرستان در بحث آموزش دارد و بر همین اساس از فعالیت های فرهنگی و هنری پیش رو در شهرستان مارگون حمایت می کنیم.
درخشان در ادامه گفت: در شرایط فعلی کشور به ظهور و کشف هنرمند متعهد نیاز داریم که یکی از اهداف همین طرح است. بیش از ۱۳۰۰ هنرجو در سطح استان در این طرح مشارکت کردند و این خود فرصتی است تا در مدارس و مناطق کمتر توسعه یافته کشف استعداد کنیم و در بحث اقتصاد هنر، کمکی به معیشت هنرمند شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اصل ماجرا از جایی شروع می شود که این دوره ها موثر باشند که در آینده هنرجویان این دوره بتوانند هنرشان را در سطح استان و ملی عرضه کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: سال گذشته جشنواره بزرگ فرهنگ و هنر را در مارگون برگزار کردیم که بخاطر استقبال باشکوه مردم، این برنامه در استان زبانزد شد.
درخشان در بخش دیگری اشاره کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان مارگون در حال پیگیری چارت سازمانی نمایندگی فرهنگ و ارشاد این شهرستان با وزارتخانه هستیم و جا دارد از دکتر روشنفکر نماینده مردم شریف شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون بخاطر پیگیری هایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مباحث فرهنگی و هنری تشکر کنم.
وی در ادامه گفت: این شهرستان به فضایی برای فعالیت های فرهنگی و هنری نیاز دارد همچنان که شاهد هستیم ظرفیت فرهنگی وجود دارد در همین راستا زمینی را مسئولین محترم شهرستان در اختیار فرهنگ و ارشاد قرار دادند ان شالله فرماندار محبت کنند کد پروژه را باز کنند تا ما آن را بصورت ویژه تر ببینیم و ان شالله فرهنگسرای مارگون را بزودی کلنگ زنی خواهیم کرد تا برنامه های هنری و فرهنگی آینده را در آن مکان برگزار کنیم.
درخشان در پایان از معاونت هنری و سینمایی و حوزه آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری دوره های آموزش رایگان هنر در مناطق مختلف استان تقدیر و تشکر کرد.

فیلم: سید امین صداقتی نیا

     

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.