یادواره باشکوه ۵۰ شهید و سرداران بخش (شهر) ممبی شهرستان بهمئی با حضور گسترده مردم + تصاویر

یادواره باشکوه ۵۰ شهید و سرداران بخش (شهر) ممبی شهرستان بهمئی با حضور گسترده مردم + تصاویر در مراسمی باشکوه و با حضور گسترده مردم ؛ یاد و خاطره ۵۰ شهید و سرداران بخش (شهر) ممبی شهرستان بهمئی گرامی داشته شد. به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع

کد خبر : 61162
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 17:10

یادواره باشکوه ۵۰ شهید و سرداران بخش (شهر) ممبی شهرستان بهمئی با حضور گسترده مردم + تصاویر

در مراسمی باشکوه و با حضور گسترده مردم ؛ یاد و خاطره ۵۰ شهید و سرداران بخش (شهر) ممبی شهرستان بهمئی گرامی داشته شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان ، در این یادواره که با حضور خانواده های معظم شهدا، نوجوانان و جوانان ، اقشار مختلف مردم و مسئولان در سالن ورزشی ممبی برگزارشد به رشادت های رزمندگان این دیار در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از خودگذشتگی ها و رشادت های شهدای ایران اسلامی ، فرهنگی از جنس ایثار و فداکاری به وجود آورده است که ستودنی است و تاکنون هم این ایثار و فداکاری ادامه دارد.

سردارعبدالرضا حاجتی با بیان اینکه ملتی که شهید دارد اسارت ندارد  و مردم بخش ممبی هم دین خود را در دوران دفاع مقدس ادا کردند افزود: باید قدرت دفاعی خود را در مقابل دشمن متجاوز که هیچگاه دست از دشمنی و تجاوز برنمی دارد بالا ببریم.

وی با بیان اینکه ، نباید به دشمن اجازه دهیم که تفکر مقاومت را در ذهن نسل جوان ما کم رنگ کند گفت : هرجا دشمن خواسته کشور را به سمت سقوط ببرد یاد و خاطره شهدای کشورمان درس مقاومت را زنده و یادآوری کرده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم با اشاره به اینکه این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و به یاد پایداری پاسداران ، سربازان وبسیجیان شهرستان با حضور مردم این دیار و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای تفکر مقاومت در جهان اسلام و کشورهای منطقه است و شهدای مدافع حرم با بهره گیری از الگوی دوران دفاع مقدس برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) مقابل داعش و استکبار ایستادگی کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

سرهنگ مهدی غلامی نژاد با بیان اینکه ، امینت کشور مرهون شهیدانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند افزود: این یادواره ها برای آمادگی بمنظور برگزاری کنگره شهدای استان در سال ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

وی گفت: امروز بیش از گذشته نیاز به تجربه و فرهنگ دفاع مقدس داریم، فرهنگی که با روی پا خود ایستادن، بهره از ظرفیتهای داخلی و تن ندادن به مذاکره با دشمنان راه غلبه بر استکبار را به خوبی نشان داد.

امام جمعه شهر لیکک هم در این مراسم با تقدیر از حضور گسترده مردم در این یادواره با اشاره به اینکه ، شهدا محور وحدت و همدلی ما هستند و قلب های ما را به هم پیوند می دهند گفت: این نیروی شهدا و شهادت است که رزمندگان و مردم را در چنین مراسمی جمع کرده است و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت موثر است زیرا که شهدای دفاع مقدس ادامه دهنده ی راه شهدای دشت کربلا هستند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این مراسم رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را خون پاک شهدا دانست و گفت: باید قدردان این اسوه های بی بدیل بود.

وی گفت: آنچه ما را در آن دوران پرافتخار  پیروز کرد ایمان و پیوند عمیق امت با ولایت و امامت  بود .

در ادامه این مراسم با اجرای مداح اهل بیت عصمت و طهارت ، حاضران با نوحه خوانی و سینه زنی یاد و خاطره ۵۰ شهید و سرداران بخش ممبی شهرستان بهمئی را گرامی داشتند.

شهرستان بهمئی ۱۲۸ شهید و بخش ممبی ۵۰  شهید به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

مسلم مختاری خبرنگار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.