داود طلوعی مطلق

یادواره شهدای آبروی محله درشهرستان بهمئی برگزارمیشود

بنیاد شهید حق حکاکى سنگ قبر مرا ندارد از حقوق خودم سنگ قبرم را خریدارى نمائید
کد خبر : 21941
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 8:34

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا بمناسبت سالگردشهیدعباس رام نژاد یادواره شهدای آبروی محله (شهیدعلی کرم دهبانژاد،شهیدمهنارام نژاد،شهیدعباس رام نژاد)درشهرلیکک برگزارمیشود.

یادواره شهدای آبروی محله روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ساعت ۱۵درمسجدصاحب الزمان (عج)شهرلیکک باسخنرانی علی محمدی فرماندارشهرستان بهمئی ، روایتگری حسین ستوده همرزم شهیدعباس رام نژاد و بامداحی ،مداح اهل بیت علی شکیبازاده برگزارمیشود.

گفتنی است این برنامه توسط حوزه مقاومت بسیج ثارالله مرکزی،پایگاه مقاومت بسیج امام علی النقی(ع) و اداره بنیادشهیدوامورایثارگران شهرستان بهمئی برگزارمیشود.

                                                                   

   شهید معلم سید عباس رام نژاد

نام:سیدعباس     نام خانوادگى :رام‌نژاد     

نام پدر:سیدعلى‌حسین    تاریخ‌تولد :۱۳۴۲/۱۱/۱۹   

 تاریخ شهادت:۱۳۶۵/۱۰/۲۳

وصیت‌نامه:  

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله فالوربنا الله ثم استقامو انتنزل علیهم الملائکه الاتخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التى کنتم توعدون  . قرآن کریم

با حمد و سپاس رب العالمین و خضوع در مقابل او و اداى احترام به خون سرخ شهداى اسلام و مداد علماء اسلام .

بر هر فرد مسلمان واجب اخلاقى است که موقعى که قصد وداع با گذرگاه دنیا دارد (که بازنش با خداست) یعنى همیشه وصیتى در زیر سر خود داشته باشد . تا اهدافش را بوسیله این وصیت به نسل آینده منتقل نماید تا آیندگان شناختى آشکار در مورد حرکت و جهاد آنها پیدا کرده درصورت لزوم به توان پشتوانه حرکتى آینده اسلام از این وصایا استفاده نمایند بخصوص کسانى که افتخار حضور در صحنه هاى همیشگى مبارزه با ظلم و ستم را دارند و با استفاده از این تجربیات تاریخى ، تاریخى دیگر در مسیر حرکت انبیاء ترسیم نمایند . و اما وصیت نامه این حقیر شامل ۱- بخش اعتقادات بصورت سربسته  ۲- بخش مربوط به خانواده ۳- بخش مربوط به امور اصولى سیاسى اسلامى و مسلمین  ۴- سخنى با همسنگران و کسانى که هم اکنون خود را حزب‌الهى مى دانند و در بین مردم به این اسم مشهورند(بخصوص حزب الهى هاى بخش بهمئى )

و اما بخش هاى یک و دو و چهار براى قرائت در مجامع عمومى و بخش ۲ بعدا با الحاق به سه بخش مذکور بصورت چاپى نشر و در اختیار علاقمندان قرار گیرد .

و درصورت لزوم براى کاهش هزینه چاپ از حقوق خودم براى حساب چاپ آن استفاده نمائید و در هیچ صورتى راضى به تغییر کلمه و یا سانسور قسمتى از آن به هربها نه (تنظیم و . . . ) نیستم .

تذکر : آنجا که اسم از واجب یا حرام برده ام یا وجوب اخلاقى است طبق فتواى امام امت خمینى بت شکن است ، لذا کسى خیال نکند ما خود حکم صادر کرده ایم .

بخش اعتقادات

این حقیر سید عباس رام نژاد از سادات نورالدینى گواهى مى دهم که آفریننده این جهان الله بوده که خدا و هیچ خدائى وجود ندارد و یکتا و واحد است . حیى قبل کل حیى و حیى حیى کل حیى و حیى بعد کل حیى جزا و کسى را شایسته پرستش و کرنش ندانسته و نمى دانم

«اشهدان لااله الا الله »

۲- گواهى مى دهم به حقانیت ۱۲۴۰۰۰ پیامبر خدا و گواهى مى دهم همه آنها از آدم تا خاتم نه بصورت یک جریان از هم پاشیده و بلکه بصورت یک جریان سیال از بدو نبوت تا حال همه یک هدف داشته اند و آن هدایت بشر بسوى الله بوده و گواهى مى دهم محمد خاتم پیامبران رسول خداست و او بر جان و مال و ناموس و . . . سن اولویت دارد .

«اشهدان محمدرسول الله »

۳- با قبول پیامبرى محمد(ص) در محضر خداى عزوجل و تمامى مردم جهان افتخار دارم تابع دین مبین اسلام بوده و آن را تنها راه نجات بشریت مى دانم و از نظر مذهب من اعتقاد دارم شیعه عین اسلام است نه چیزى کم و نه چیزى زیاد . و بنابراین معتقدم که شیعه همان اسلام محمدى است و جریان صحیح راه انبیاء و شیعه مبین همان دستورات اسلام است که از طرف خدا بوسیله فرشته وحى بر پیامبر نازل شده که قرآن نام دارد . و توسط پیامبر تا در قید حیات بود تفسیر و دستورات کلى را بصورت روشن بر مردم عرضه مى داشت و پس از ایشان دوازده امام از زریه پاک پیامبر تفسیر و تبیین آن را بعهده داشتند و معتقدم که اسلام واقعى اسلامى است که از فیلتر امامت عبور کرده باشد .

۴- اذعان مى کنم امامت دوازده امام بزرگوار از على علیه السلام تا امام مهدى (عج) را قبول دارم و معتقدم که حضرت مهدى بعنوان حجت خدا خلیفه خدا هم اکنون زنده و حى و حاضراست و هر زمان که خدا صلاح بداند ظهور نموده و صالحین را وارث زمین قرار دهد . وامیدوارم که این ۱۲ انسان ما فوق بنا به ارادتى که خدمت ایشان دارم در روز قیامت (همانگونه که در دنیا ما را از جهنم انحراف نجات دادند ) شفیع ما شده و این اختیار را از طرف خدا دارند .

۵- معتقدم به معاد الهى در مورد وجود قیامت را باور داشته و معتقدم آنها که خدا را بنده بودن به بهشت و اعلى العلیین و آنها را که شیطان و نفس خد را بنده بودن بجهنم و اسفل السافلین خواهند رفت .

۶- عدل را بعنوان یکى از اصول دین قبول نموده و معتقدم همانطور که خداوند عادل است انسانهایى که خلیفه الله مى باشند مى بایست از عدالت اجتماعى در جامعه برخوردار باشند تا جامعه در سایه عدالت الهى مسیر خود را بهتر طى کند .

۷- معتقدم جریان نبوت و امامت یک جریان سیال و بهم پیوسته است و درزمان عیبت حضرت مهدى (عج) عهده دار امور دینى و سیاسى امت مسلم بعهده فقیه یا فقها مى باشد که در حدیثى از معصوم شرایط آنها گفته شده است (و من کان من الفقها) . . . مخالفا للمهوا . . .  ان یقلد ) یعنى معفتد به نایب یا نایبان حضرت مهدى در زمان غیبت مى باشم (ولایت فقها یا فقیه) .

۸- فروع دین را (نماز – روزه – خمس – زکات- حج-  جهاد – امر به معروف – نهى از منکر – تولى و تبرا) بعنوان یک مسلمان قبول نموده و معتقدم در سایه آنها و اصول دین انسان به خداوند تقرب پیدا کرده و به شایستگى عنوان عبدالله بودن را پیدا مى کند و هر که از انجام آنها سرباز زند مغضوب خداوند مى شود . در مورد شرایط دین لازم مى دانم تذکر این مطلب را که همانطور که نماز بر هر فرد مسلمان واجب است در سن بلوغ بقیه ارگانها رعایت شرایط نیز واجب مى شوند نبابراین عده اى که خود را از انجام بعض از فروع دین معاف مى دانند مثلا جهاد و امر به معروف و نهى از منکر تأکید دارند حتما باید در مسلمانى خود شک کنند شاید بودایى باشند شاید یهودى باشند در عالم واقع (دارالحساب) به لقلقه زبان نگاه نمى کنند به عمل صالح و محتواى ملکوتى انسان نگاه مى کنند این چیزهاى ظاهرالمقدس فقط براى قریب در دنیا برنده هستند و بشیوه هائیکه مدعى مسلمان بودن هستند و خمینى کبیر را در عاشورا ها یارى نمى کنند بدانید که شما از اسلام جز نامى ار با خود ندارید و در صحنه تجلى گاه تئورى ها و اعتقادات بى محتوا و خسنا و غیر فعال هستید این را بدانید که شما در یک یا چند اصل ظاهرى با مسلمین در میزان الهى براى شما بطرف شداید خواهد ؟؟؟ انسانهاى بى تفاوت یا بهتر بگویم (بقول پیامبراسلام(ص)) منافق از دنیا رونده .

در پایان بخش اعتقادات رابطه اسلام و مسلم را بصورتى باز توضیح مى دهم با توجه به تمامى تحارب تاریخى بحق ؟؟؟ رسیده است که هر گاه مسلمانان همراه اسلام بوده اند پیروز و سربلند و فاتح بوده اند و هرگاه از اسلام جدا شده اند شکست خورده اند زمانیکه کفر از خلع مکتب در میان مسلمین استفاده کرده و یافت و فساد اهدایى مشغول و بیگانه کردن کامل مسلمین از اسلام شده است و قرآن ها را به قبرستان و دعاها را جز برزبان پیرمردان و روحانیت را که (ته کل روحانیت) در میان جامعه بى یاور و به جاى آن سیماهاى الهى ، سیماها و ایدئولوژى هاى تحتانى غرب را حاکم کردند و با هزاران حیله و مکر مسلمین را غرق در زندگى ذلیلانه فحشا و فساد نمودند و آنها را از اسلام جدا نموده تا نتیجه آن را اکنون معاهده کنیم و معاهده کردیم تجربه تلخ اندلس که سپاهان شیطانى باب و مسیحیت با اعمال مسلمین و اهدائى فحشاء و فساد مسلمانان صاحب قدر و رزمجو و عزتى را که در سایه همراهى و همگامى با اسلام توانسته بود تا قلب اسپانیا و فرانسه پیش بتازد و مظلومانه میلیونها انسان مسلمان را که از اسلام جدا شده بودند به صلیب کین و عداوت آویخته و آنها را ذلیلانه به دیار مرگ فرستادند بزرگترین تجربه براى مسلمانان است و تأیید اسلام عقیده این حقیر امیدوارم که فتح و نصرت تا زمانى همراه ماست که ما همواره اسلام باشیم امیدوارم خداوند تا زمانى همراه ماست که ما همراه معجزه پیامبر و قالب اجرا در هر زمان است در قیامت شفیع ما قرار دهد . و مرا در قیامت در حالى مشهور کند که سوره صف در پیشاپیش من بسوى دارالحساب روانه باشد در تاریخ روز شنبه ۲۳ شهریور ساعت بیست و دو نیم ؟؟؟ تیپ ۱۵ امام حسن مجتبى واحد تخریب سید عباس رام نژاد

بخش خانواده

۱- راجع به قبر هرجا که پدرم صلاح دانستند همانجا باشد و روى سنگ مزارم بنویسید .

عبدى که توشه آخرتش جز امید به خدا چیزى نیست .

بنیاد شهید حق حکاکى سنگ قبر مرا ندارد از حقوق خودم سنگ قبرم را خریدارى نمائید .

۲- بعد از من زنم هر جور که خواست زندگى کند ، جداى از خانه ما و یا شریک و در مورد ازدواج هیچ نوع محدودیتى برایش قائل نشوید .

و در امور شرعى مربوط به وراثت آقاى حجته السلام بزرگوار و نظارت نمایند .

۳- مسئله ادامه حیات دخترم سرپرستى پدرم و درصورت فوت پدرم برادرم نصرت الله مى بایست ادامه تحصیل داده و انشاءالله در این امر کوتاه ننموده .

اگر دخترم صلاح دانستند پس از دوران مقدماتى تحصیل درس طلبگى را انتخاب نمایند .

۴- از پدر بزرگوارم که زحمات زیاد برایم که بداند و طلب حلالیت مى نمایم . و امیدوارم واقف به این امر باشد که بقول امام سجاد (ع) شهادت عادت ماست به انتظار انتقام خونم ؟؟؟ که خودم قبل از شهادت انتقام خودم و شهداى دیگر را در خد توان از بعثیون گرفتم مرا ببخشید اگر در طول حیاتم بى علت به شما بى احترامى کردم حلالم کن مادر عزیزم بدانکه من از شهید على کرم دهبانى بهتر نبودم و این دنیا به هیچ کس چه خوب و چه بد وفا نمى کندرعایت حجاب توهین عزادارى از طرف من بر سالارم است اگر خواستید گریه کنید براى اینکه یک فرزندت کشته شدد گریه نکن زیرا بخاطر شهادت بود که به این مقدار از حیات را نبودم و به این خاطر گریه کن که :دیگر فرزندى که همیشه یاور اما باشد و یا همیشه در جبهه.

به این خاطر گریه کن که دیگر اسم عباس در راه  اعزام به جبهه نخواهد بود به این انگیزه گریه کن که دیگرانتظار برگشت فاتحانه مرید چه سران مقلد امام را از جبهه نمى کنید به این نیت گریه کن که دیگر عباست وجود نخواهد داشت . تا در ره فرزند فاطمه خمینى بت شکن پذیرایى تیر ترکشهاى بعثى و مزدوران اجانب در کردستان و خوزستان باشد .

مادرم آن وقت به تو حق مى دهم گریه کنى ولى نه براى همیشه یا بیش از اندازه یا اینکه بصورت خود خراشى بزنى که شرعا حرام است مرا ببخشید که بواسطه حضور در جبهه نتوانستم وسایل مداوایت را فراهم کنم ترا بخدا شیرت را حقت را حلالم کن مادر تو با گذشت خود مى توانى بهشت را به من هدیه دهى کوتاهى نکن هلالم کن مادرم غم نخور .

که ره وفا پیمودم ، این ره از صدق و صفا با سروجان پیمودم،گرچه رفتم زکف،چون گل پرپر گل سرخ – لیک راه شهدا دار بقا پیمودم،مخور اى مادر من غم به جان شهدا،که من این ره بخدا با لب خندان پیمودم.

مادر عزیزم خداحافظ به امید دیدار در قیامت فقط و فقط فراموش مکن تو مادر یک رزمنده هستى که خدا افتخار حضور در صحنه حق را به  او عطا فرمود و تو نباید کارى کنى که مادر کسى که رزمنده نیست بیاید و به تو دلدارى دهد . برایم ننگ است اگر چنین صحنه اى رخ دهد خداحافظ تا دارالحساب.

از زنم که هیچ یک از حقوقش را بواسطه حضور مکرر در جبهه نتوانستم ادا نمایم طلب حلالیت دارم و امیدوارم مرا ببخشید برادرانم نصرت الله علیداد ابراهیم و محمد از شما عذر مى خواهم که نتوانستم برادر خوبى براى شما باشم و علیداد از نظر جبهه اى را هم اداکه دهد و ابراهیم از نظر فکرى در حوزه و نصرت الله سعى کند کتابهایم را جمع آورى نماید و ذخیره کند براى مطالعه دخترم و آنها که جنبه تحقیقى دارند به کتابخانه هاى عمومى شهر یا روستا هدیه دهند و شما سعى کنید انشاءالله بر خدا توکل کن و اگر انسان با خدا حرکت کند خدا یاورش مى شود و خدا برادرش مى شود و را یارى مى دهد خلاصه سعى کن وسایا و نوشته هایى را جهت شمه اى از عقاید و پیروان خمینى براى آیندگان چاپ کنید .

خواهرانم دوست داشتم تا زنده بودم بتوانم محبتم را بهر طریق بشما احضار کنم و شما را خوشحال کنم ولى نتوانستم براى من گریه زیاد نکنید که گریه راه حل نیست راه حل ایمان به خدا و عمل به احکام اسلام است که شما الحمدالله طریق ایمان را پیموده و خواهید پیمود هیچ  وقت موى سر تان را بیرون نیندازید و صورت خود را خراش ندهید چون من ناراحت مى شوم از خانواده شهید محنا بخصوص از مادرش عذر مى خواهم که نتوانستم به وصیت شهید عمل  نموده و شما را سرپرستى نمایم مادر شهید مجحنا تو مادر من هستى خواهران شهید محنا شما خواهران من هستید از شما مادر داغ دیده و خواهران عزیز طلب حلالیت مى نمایم عمویانم و تمامى خانواده هایشان مرا ببخشند کلیه همسایگان بخصوص سادات نورالدینى مرا مورد عفو قرار دهند و بدانند که من معصوم نبودم که بتوانم تمامى حقوق آنها را رعایت کنم مرا ببخشید . کلیه دوستان و کسانیکه زمانى با هم رفاقتى داشتیم اگر حقى دارند اعم از معنوى و مادى ببخشند و اگر طلب مادى دارند به پدرم مراجعه کنند . از برادران رزمنده نوجوان و بزرگسال ، آن رزمنده هاى گمنامى که مى رزمند و مى جوشند و انتظار تشویق کسى را ندارند تقاضا مى کنم نگذارید زود مرا در قبر بگذارند بلکه جون دوست دارم باز هم لحظاتى با شما مخلصان درگاه الهى بجوشم و بخروشم براى مدتى تابوتم را در میان گرفته و تنها و تنها خودتان دور تابوتم جمع شوید در آن لحظات تا براى آخرین لحظات جسد بى جانم از نفس گرم مظلومانه و فتاحانه شما احساس خوشحالینماید و من هم روح من خوشحال شود . خداحافظ اى رفقا اى بسیجیان بى نام و نشان و گمنام اى رفقا خداحافظ من به کریم و على کرم و محنا پیوستم خداحافظ اى کسانیکه من همه شما را برادر واقعى خود مى دانم خداحافظ از کلیه کسانیکه به نوعى زحمت حضور در تشییع جنازه ام را تحمل نموده اید کمال تشکر و طلب حلالیت دارم. ساعت ۲۳ شب ۶۵/۹/۱۶ گردان امام سجاد (ع) سید عباس رام نژاد

پیام به حزب الله

۱- قدر این نعمتى را که (جمهورى اسلامى) خدا به شما داد بدانید و شکر آنرا بجا آورید (شکر آن خدا حفظ آن است )

۲- تمام برادران سعى کنند رعایت اصول تقوى را نموده و سخنان امام را حتى المقدور اجرا کنند .

۳- سعى کنید بیشتر مطالعه کنید در زمینه هاى مذهبى بیشتر اما در زمینه هاى تاریخى و علمى و  . . .  فراموش نکنید .

۴- مطمئن باشید رعایت مسائل ریز که در رساله آمده انجام ندهیم موفق به صعود به درجات نبوده و اگر صعود کنیم مثل کسب الاجبار زمان شیخ على تهرانى سقوط خواهیم کرد .

۵-ادارات باید کاغذ بازى را کنار بگذارند و اقدامات انقلابى به امت رائه بدهند و برادران جزب الهى باید صعه صدر داشته باشند و از خود محوررى و خود حزبى به خدا محورى و خدا حزبى صعود کنند .

البته تذکر هست نه اینکه این طور هستند . البته بعضى هستند که فقط خودشان را مسلمان مى دانند اینها اگر بخواهند خدا محورى نشوند باید مطمئن باشند جزء خوارج هستند .

۶- برادران و یاران و مسئولین در بهمئى و همه نقاط محروم مطمئن باشید که تازمانیکه براى رفع مشکلات مناطق محروم مثل بوتو – درنا -بقه دراز و بهره و . . . مردم مسلمان و فقیر اقدام نکنند باید بدانند مسلمان پشت میزى هستند نه مسلمان آستین بالا زده خدمتگذار خلق خدا که من در مورد این عزیز ولى محروم طى شکایتى به بخشدارى منطقه حجت را بر مسئولین تمام کردم .

۷- به هیج وجه من الوجوه هیچ یک از خوانین و وابستگان آن‌ها شرکت در مجالسى که بخاطر من تشکیل مى شود ندارند . و مطمئن باشند روح من درآن دنیا مرگ ذلت آنها را خواستار همان گونه که در حیات مرگ آنها و ذلت آنها را خواستار بودم .

۸- برادران حزب الهى منطقه اگر اساب زحمت نشود بر سر مزارم آئید و فاتحه بخوانید شاید خداوند بخاطر شما بر من رحم کرد و مرا آمرزید . لذا با حضور خود مرا شاد فرماید . و وحدت و انسجام خود را مستحکم نمائید .

۹- در سالگرد شهادت شهدا که بر سر مزارشان مى روید (مزار همه شهدا) بحصوص شهید نورمحمد جشان زاده دوست و همسنگر عزیزم بجاى من هم فاتحه بخوانید .

۱۰- دو گروه متعادل سازید اگر این دو گروه اصلاح و متعادل نشوند ضربه کارى را بر پیکر شما وارد خواهند کرد .

۱- بى تفاوتها که باید آنها را رشد دهیم و به هر صورت شده آنها را به میدان آوریم و سکوت آنها را مایه تقوى ندانیم تا مثل ابوموسى اشعرى ها در مواقع عطف به ما ضربه زننند .

۲- مغرورها آنها که خود را اعلم علما مى دانند ، غرور اینها باعث مى شود یاران مخلص دلخور شده و چون اینها خود محورند و از خدا غافلند لذا به جاى رحمت الهى در هر جمعى وارد شوند غضب خدا را هم چون شیطان به آن جمع منتقل مى کنند .

۱۱- فرصت طلبها و منافقان زیرک را شناسایى کرده و نگذارید آنها در صفوف شما رخنه کنند زیرا آنها خوبان شما را بى آبرو مى کنند و جز تهمت و یدکهاى زشت براى شما ارمغانى ندارند ، خدا یار شما باد امام را امام را جمهورى اسلامى را جمهورى اسلامى را حفظ کنید .

از تمام برادران حزب اللهى و برادرانى که در جبهه خدمت آنها بودم و برادرانى که در تربیت معلم خدمت آنها بودم و از تمام  معلمین و استادانى که از بدو درس ابتدائى تا حال زحمت کشیدند و یا احیانا ؟؟؟ راحتى براى آنها داشته ایم ، طلب حلالیت مى نمایم و از برادران نصرت الله به خاطر زحمتهایشان حلالیت مى طلبم و اما خدایا مرا با قرآن در قیامت محشور گردان و سوره صف را شفیع ما در قیامت قرار ده و رضایت خود را نصیب ما بفرما از سرتقسیم درگذر ، خدایا مرا در قیامت در صف حسینیان محشور کن و خدایا بر من رحم کن که در صف یزیدیان محشور نشوم خدایا مرا در قیامت در صف حسینیان محشور گردان و خدایا بر من رحم کن ، والسلام .

یا ابا عبدالله انى سلم لمن سالکم و حرب لمن  حاریکم و ولى لمن و انکم و عدوا لمن عاداکم ، مى خواستم مقاله تحت عنوان عذر تقصیر به درگاه پیامبر بنویسیم و از روحانى نماهاى زمان که مقابل خط امام صف آرائى نموده اند و به جاى همکارى در دربار سلاطین ظلم  بر علیه ایشان فتوى مى دهند شکایت کنم ولى چنین کنم که وقت ندارم ولى در پیشگاه خدا و پیامبر چنین شکایت مى کنم .

یکى وصل و یکى هجران پسندد   یکى درد و یکى درمان پسندد   من از درمان و درد و وصل و هجران   پسندم آنچه را جانان پسندد

شب سه شنبه ۶۴/۴/۲۹ ساعت ۹ شب برابر با اول محرم شط على تیپ ۱۵ امام حسن واحد تخریب سید عباس رام نژاد

                                                                              شهید سید محنا رام نژاد

نام : سید محنا  نام خانوادگی:رام نژاد  نام پدر : علیشیر تاریخ تولد : ۱۳۴۷   تاریخ شهادت : ۶۵/۶/۱۷

محل شهادت : جزیره مجنون

زیارتگاه :روستای شهید پرنیان

                                                         مختصری از وصیتنامه شهید سید محنا رام نژاد

مردم به فکر آخرت باشید بکارید در دنیا تا در آخرت درو کنید چنانچه یکى از معصومین مى فرماید : به حساب خود برسید قبل از اینکه به حسابتان برسند .

                                                                       

                                                                         شهید سید علی کرم دهبان نژاد

نام : سید علی کرم  نام خانوادگی:دهبانژاد 

نام پدر :   سیدخداکرم   تاریخ تولد : ۱۳۳۷

تاریخ شهادت : ۶۵/۶/۱۷

محل شهادت : جزیره مجنون   

زیارتگاه :  منطقه جولکی شهرسان امیدیه

                                               

نگاهی کوتاه به زندگی شهید سید علی کرم دهبان نژاد

شهید سید علی کرم دهبان نژاد فرزند فرزند سید خداکرم است که در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۳۳۷ در روستای تنگ دوراک شهرستان بهمئی استان کهکیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.

بعد از گرفتن دیپلم مکانیک در شرکت ملی گاز آغاجای استان خوزستان در قسمت بهره برداری مشغول به کار شد.

 او حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم، مسلط به زبان انگلیسی و عربی بود و با شروع جنگ تحمیلی فعالیت خود را در بسیج شرکت گاز بیشتر کرد و در نهایت در سال ۱۳۶۴ عازم جبهه حق علیه باطل شد.

در عملیات والفجر ۸ منطقه فاو بعد از ۲۰ روز مفقودالاثری در ۲۸ بهمن سال ۱۳۶۴ به شهادت  رسیدند و نام خود را در دفتر شهدای اسلام ثبت کرد.

شهید سید علی کرم دهبان نژاد در سن ۲۷ سالگی به شهادت رسید و تربت پاکش در منطقه جولکی شهرستان امیدیه قرار دارد.

مرحوم حاج سیدعلی حسین رام نژاد پدرشهیدعباس رام نژاد

شهیدعباس رام نژاد و شهیدجشانزاده

شهیدعباس رام نژاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.