۰ نظر
۱۸۷ بازدید

مسلم مختاری

برگزاری مراسم عزاداری سردار دلها و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روستای گچ بلند

فرماندار بهمئی در جمع مردم و اهالی روستای گچ بلند این شهرستان اندیشه سردار سلیمانی و بانوی مکرم اسلام را نشات گرفته از اسلام ناب ذکر کرد
کد خبر : 21290
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 22:46

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرماندار شهرستان بهمئی در جمع مردم و عزاداران ایام فاطمی و سردار دلها در مسجد حضرت امام حسین (ع) گفت: یک جمله حاج قاسم سلیمانی معادلات دنیا را به هم می ریخت اما خود را ذوب در ولایت می دانست.
علی محمدی با اشاره به بخشی از شکنجه های حضرت فاطمه زهرا (س) در دوران و روزگار خود افزود: این بانوی مکرم همیشه در راستای اسلام گام بر می داشتند و خود را سپر قرار می دادند و می طلبد بانوان و بویژه دختران جوان ما ، راه آن اسوه اخلاق را ادامه دهند.

فرماندار شهرستان بهمئی هم از پیگیری مشکلات این منطقه که توسط اهالی ارائه شد خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مشکلات با همکاری مردم و مسئولان پیگیری و حل شود.

وی با تقدیر از حضور مردم ولایتمدار و غیور روستای گچ بلند در ویژه برنامه های مختلف دینی، مذهبی و فرهنگی و بخصوص بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت بنت رسول اکرم گفت: انتظار می رود برنامه های فرهنگی، دینی، مذهبی و هنری در دیگر نقاط شهرستان با جدیت و برنامه ریزی بهتری برگزار شود و مردم در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالله جلیل پور روحانی مستقر روستا، به نمایندگی از اهالی روستای گچ بلند به بیان مشکلات مختلف این منطقه که سالها از آن رنج می برند پرداخت و خواستار رفع این مشکلات شد.

حجت الاسلام جلیل پور، آنتن دهی بسیار ضعیف تلفن همراه، اینترنت ضعیف، نبود آب آشامیدنی، بیکاری جوانان، عدم ساماندهی فضای روستا، نبود پارک تفریحی، ناتمام بودن فضای ورزشی سالن منطقه ، فضای آموزشی ابتدائی نامناسب را از مهمترین مشکلات روستای گچ بلند برشمرد و گفت : نبود چنین امکاناتی مردم این منطقه را به شدت با مشکل مواجه کرده است.

وی ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان، همچنین با اشاره به جمعیت روستا ، پتانسیل ها و ظرفیت های موجود و قابلیت توسعه ی این منطقه خواستار تبدیل شدن روستا به بخش و یا شهر شد.

امیرمسلمی نیا هم در این مراسم، با تسلیت شهادت سردار دلها وایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا س، گفت: یکی از وجوه مشترک شهدای والا مقام ذوب شدن در ولایت بودن است که راه و رسم انسانیت را به ما می آموزد.

وی در ادامه سخنان خود شهید سلیمانی را احیا گر فرهنگ عاشورا با تاسی از منویات معصومین وتوسل به حضرت فاطمه زهرا س برشمرد و افزود : آن بانوی گرانقدر مسیری را برای ما مشخص وترسیم نمود وما بر اساس رسالت دینی خود باید در این مسیر گام برداشته وادامه دهنده راه ایشان باشیم.

در ادامه برنامه شاعر آیینی حاج عزیز اسماعیلی زاده به شعر خوانی در وصف سردار دلها ودر سوگ فاطمه زهرا پرداخت وسپس مداح اهل بیت ع مداحی نمود.

در این مراسم شاعر فرهیخته و یادگار هشت سال دفاع مقدس سید عزیز اسماعیلی زاده با قطعه شعری به رشادت های سردار دلها حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

شمس الله خردمند مداح اهل بیت علیه السلام در وصف حاج قاسم سلیمانی و حضرت فاطمه زهرا به مداحی پرداخت.

گفتنی است روستای گچ بلند در فاصله ۷ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی قرار دارد.

این برنامه توسط اداره فرهنگ وارشاداسلامی وبا همکاری کانون مسجد وهیات امنای مسجد وروحانی مستقر روستا انجام شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.