۰ نظر
۳۱۸ بازدید

داود طلوعی مطلق

بزرگداشت شهادت شهیدان سپهدار جومردی ویدالله جومردی

به مناسبت سالروز شهادت شهیدان سپهدار ویدالله جومردی در عملیات غرور آفرین بدر
کد خبر : 27871
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1400 - 13:29

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،همزمان با ۲۲ اسفند روز گرامیداشت شهید و فرهنگ شهادت مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای روستای گچ بلند شهرستان بهمئی و گرامی داشت سالگرد شهادت شهیدان سپهدار و یدالله جومردی برگزار شد.
مراسم ابتدا با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید سپس خیرمقدم و دکلمه خوانی در وصف مقام شهید توسط  مسلمی نیا  مسئول کانون فرهنگی و هنری فاطمه معصومه(س) انجام گرفت و در ادامه حجت الاسلام جلیل پور روحانی مستقر در این روستا با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه و بیان شوق امیرالمومنین نسبت به شهادت در راه خدا شهیدان را یاران آخرالزمانی حضرت امام خمینی(ره) خواند که از هر کوی و برزن بدون در نظر گرفتن سن و سالشان حماسه آفرینان عاشورایی این مرزو بوم بودند که غیرتمندانه تا پای جان بر سر آرمان و اعتقاداتشان ایستادگی کردند.
وی با اشاره به انس و الفت شهید سپهدار جومردی و رشادت های سهید یدالله جومردی ودیگر شهیدان منطقه ی گچ بلند جوانان و نوجوانان را به مطالعه و تحقیق بیشتر درمورد شهدا دعوت کرد.
در ادامه زیارت عاشورا به نفس مداح اهل بیت حاج عبدالحسین محمدی نیا قرائت گردید.
و در آخر مراسم حاضرین با غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا با ارمانهای والای ایشان تجدید پیمان کردند.

این مراسم از جمله برنامه های فرهنگی است که به همت مسجد امام حسین علیه السلام گچ بلند و با همکاری دهیاری روستا ، کانون فرهنگی و هنری فاطمه معصومه و پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران روستا انجام گرفت.

نام شهید : یدالله جومردی  نام پدر : خداداد   تاریخ تولد : ۱۳۴۶ محل تولد : گچ بلند تاریخ شهادت : ۶۳/۱۲/۲۵ 

محل شهادت : شرق دجله   زیارتگاه : روستای گچ بلند

زندگینامه

قال الحسین(ع): انی لا اری الموت الا السعاده و لا حیاه مع ظالمین الا برماً.

برادر یداله جومردی در سال ۱۳۴۶ در نقطه محرومی به نام تنگ سروک چشم به جهان گشود و خانواده ایشان یک خانواده مذهبی به صورت سنتی بود که در نهایت فقر و تنگدستی زندگی خود را می گذراندند و یداله با این محرومیت بزرگ شد و در سن ۶سالگی دوران تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان روستای گچ بلند که ابتدای آن به صورت سیار در سروک بود به پایان رسانید . وی از همان کودکی دارای استعداد سرشاری در زمینه های علمی مذهبی و اخلاقی و عقلی بود . پس از اتمام دوران ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی شهید باهنر لیکک(فعلی) که در حدود هشت کیلومتر روستای محل سکونتش یعنی گچ بلند فاصله داشت با محرومیت و به صورت پیاده روی شروع به گذراندن دوره راهنمایی کرد و آن را با موفقیت سپری نمود و پس از آن در سن ۱۴ سالگی وارد دبیرستان شهید بهشتی لیکک شد و پس از قبول شدن در پایه اول و دوم متوسطه پدر خود را که تنها سرپرست خانواده بود از دست داد و سرپرستی مادر و دو برادر و سه خواهر کوچکتر خودرا به عهده گرفت و با کارگری در ایام تعطیلی حتی روزهای جمعه امکانات رفاهی آنان را با خون دل بدست می آورد. و با همه این مشکلات در دبیرستان از دانش آموزان بااستعداد و باهوش بود و در هر پایه تحصیلی موفق می شد تا اینکه در پایه سوم در فصل زمستان برای اولین بار پس از گذراندن دوران آموزشی در کازرون عازم جبهه های حق علیه باطل شد و به مدت سه ماه در کردستان مشغول نبرد با کفر و نفاق و الحاد بود. بعد از اتمام مأموریت از جبهه به دبیرستان برگشت و مجدداً سرپرستی خانواده را به عهده گرفت و عقب ماندگی درسی خود را جبران نمود و در پایه سوم در همان سال با نمرات خوبی قبول گردید. وقتی خانواده به علت بی سرپرستی از او برای رفتن به جبهه ممانعت بعمل می آوردند می گفت مادر من هم سرباز خمینی هستم و باید وظیفه ام را انجام دهم و بالاخره در سال تحصیلی ۶۴-۶۳ که سال آخر دبیرستان وی بوده برای بار دوم عازم جبهه های حق علیه باطل شد و در عملیات بزرگ بدر شرکت نمود و شجاعانه در مقابل کفر جهانی جنگید و در شرق دجله به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نائل آمد.

وی انسانی پخته و بسیار متین و دارای اخلاقی واقعاً اسلامی بود ایشان خیلی کم حرف می زد و به موقع صحبت می کرد و بسیار خاکی بود و اهل منیت نبود. برخوردی بسیار حساس شده و خوب داشت و بطوری که خود را زیاد نشان نمی داد بعد از شهادت ایشان عده کمی او را می شناختند ولی عظمت اخلاقی و انسانی او بسیار قابل تقدیر بود و به معشوق خود یعنی الله رسید.

نام شهید : سپهدار جومردی  نام پدر : درویش   تاریخ تولد : ۱۳۵۱ محل تولد : گچ بلند تاریخ شهادت : ۶۳/۱۲/۲۵ 

محل شهادت : شرق دجله   زیارتگاه : روستای گچ بلند

زندگینامه

دشمنان اسلام، داخلی و چه خارجی در صدد نابودی انقلاب هستند و در این بین دشمنان داخلی و منافقان خطرناک تر هستند و مواظب توطئه و دسیسه ها باشید. وصیت من به جوانان این است که از خون شهیدان پاسداری کنید .

جلوه ای از شهید به نقل از همسنگر ایشان :

شهید جومردی علاقه زیادی به تلاوت قرآن داشت و دیگران نیز به این امر سفارش می کرد . ایشان در عملیات بدر به عنوان بهترین آر پی جی زن تیپ ۱۸ بودند . سرانجام با انهدام چندین تانک دشمن به ندای حق لبیک گفت .

گذشته ای تابناک :

شهید جومردی در خانواده ای محروم در روستای گچ بلند از توابع بهمئی به دنیا آمد . به علت مشکلات خانواده از ادامه تحصیل محروم ماند . خلق و خوی نیکویی داشت . احترام زیادی برای فامیل و اقوام قائل می شد . عشق و شوق به جبهه در وجودش لبریز بود .سر انجام در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله بر اثر اصابت ترکش به فیض عظمای شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از چندین سال دوری از وطن سرانجام در سال ۱۳۷۳ تشییع شد و در زادگاهش به خاک سپرده شد .

خبرنگار:داودطلوعی مطلق

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.