داود طلوعی مطلق

حکایت پرستار «عاشق مردم» شاغل در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج شنیدنی است

حکایت پرستار «عاشق مردم» شاغل در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج شنیدنی است، او اطلاعیه می‌دهد تا بیماران کرونایی را به صورت مجانی در منزل پرستاری کند.
کد خبر : 3066
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آبان 1399 - 19:20

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ،به نقل از پایگاه خبری مهردنا،با شیوع کرونا ویروس به یک باره فضا در جامعه تغییر کرد برخی عاشقانه و بدون مزد و منت برای مقابله با این ویروس منحوس پای کار آمدند و به طریق مختلف در کنار مردم ماندند، یکی اقدام به ضد عفونی معابر و اماکن عمومی می‌کرد، دیگری کارگاه خیاطی خود را تبدیل به کارگاه تولید ماسک کرد و صحنه‌های زیبایی از ایثار برای همیشه در تاریخ این سرزمین جاودانه ماند.

صمد همایونی پرستار شاغل در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج ۶ سال سابقه کار دارد و از ابتدای شیوع کرونا برای مقابله با این ویروس و کمک به مردم وارد میدان نبرد می‌شود و می‌گوید: عاشق مردم هستم. از ابتدای شیوع  بیماری کرونا و شرایطی اقتصادی خاص که با این بیماری بر کشور ما حاکم شد به این فکر افتادم که با توجه به تخصص و رشته خود بتوانم گره‌هی از همشهریان باز کنم.

این پرستار یاسوجی افزود: ابتدای کرونا و ایام نوروز با ایجاد فراخوان‌های متعدد به جمع آوری مواد غذایی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده نظیر الکل پرداختیم و به بخش‌های مختلف شهر یاسوج به خصوص قشر محروم رساندیم که این کار در چند مرحله صورت گرفت. بعد از اون در محل کار میدیدم که چقدر همشهریان برای مراجعه به بیمارستان و انجام کارهای درمانی خود پر از استرس و اضطراب هستند و می‌گفتند برای یک پانسمان ساده یا تزریق یه سرم باید به بیمارستان بیاییم و می‌ترسیم به کرونا مبتلا شویم.

همایونی تصریح کرد: بنابراین تصمیم گرفتم در در وقت استراحت، اقدامات پرستاری در منزل از جمله تزریق سرم، ۀمپول، تعویض پانسمان، کشیدن بخیه‌ها و هر اقدام پرستاری دیگر را برای افراد متقاضی به صورت مجانی انجام دهم.

وی با تاکید بر اینکه در این روزهایی که استرس و اندوه بر جامعه حاکم بوده با این کار خود احساس غرور می‌کنم و در یک کلام حال دلم خوب می‌شود، تاکید کرد: از دوستان خود که در این رشته تخصص دارند، تقاضا می‌کنم در این شرایط بدون توجه به مسائل دنیوی به فکر کمک به همنوعان‌مان باشند.

این پرستار جای راه اندازی کمپین حس نوع دوستی متشکل از پزشکان، پرستاران و ماماها را در این شرایط خالی می‌بیند و می‌گوید: بنا داریم با کمک برخی دوستان این کمپین را راه اندازی کنیم و امیدواریم در این زمینه سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدایت و حمایت کنند. کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران با این فعالیت از استرس همشهریان کم کرده و در واقع حس نوعدوستی و باهم بودن را به نمایش می‌گذارند و حال دل خودمان بهتر می‌شود.

وی بیان کرد: در یکسال اخیر فردی ٢٨ ساله که دچار فلج مغزی  و معلول بوده و هیچ نسبتی با بنده ندارد و هر ۱۰ه روز نیاز به تعویض سوند ادرار دارد من به طور منظم حتی در این شرایط بیماری کرونا انجام می‌دهم و برخی مواقع وسایل این کار خودم تهیه می‌کنم، و هر بار که می‌روم چنان حالم خوب می‌شود که با هیچ پول و هدیه‌ایی قابل مقایسه نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.