داود طلوعی مطلق

گفتگو با پدر نایب قهرمان کشتی آسیا و امیدهای جهان

فقط این را بدانید بیشتر آنهایی که قهرمان پرور هستند میدانند که خیلی سخت هست ، ما بیشتر کشتی ها را نمیتوانیم ببینیم وقتی کشتی دارند اینقدر استرس داریم که فقط درپایان نتیجه را می پرسیم
کد خبر : 30802
تاریخ انتشار : جمعه 2 اردیبهشت 1401 - 18:05

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،بعد از نایب قهرمانی مهدی محسن نژاد در مسابقات کشتی فرنگی آسیا پای صحبتها و درد دلهای پدرش نشستیم وچند دقیقه ای میمهمان خبرنگارعصرآشنا بودکه در ادامه به صحبتهای ایشان گوش میدهیم.

مهدی محسن نژاد کشتی گیر لر تبار از ایل بهمئی عضو باشگاه آریوبرزن بهبهان در وزن ۶۰کیلو گرم نائب قهرمان کشتی فرنگی آسیا شد . محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر جیانیدر از هند را شکست داد در دور بعد بانتیجه ۵ بر ۴ آیاتا سوزوکی از ژاپن را شکت داد و راهی دیدار فینال شد . محسن نژاد در فینال در حالی که با نتیجه ۴ بر صفر از کشتی قر قیزیستان عقب بود به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده با نظر پزشکان به کشتی ادامه نداد و صاحب مدال نقره شد .

جناب آقای محسن نژاد خودت رابیشتر معرفی کن: به نام خدا،سلام وعرض ادب و همچنین تسلیت به مناسبت شبهای قدر و ضربت خورن سرور ومولایمان حضرت علی (ع)،انشالله دعای روزه داران دراین شبهای نورانی مورد مغفرت درگاه خداوندمتعال قراربگیرند ودعای همه شیعیان و مسلمان در این شبهای قدر مستجاب شود.

بنده سیف اله محسن نژاد پدر پهلوان مهدی محسن نژاد ،متولد سال ۵۷ ۱۳ شهرستان بهمئی ،رودتلخ  وهم اکنون چندین سال هست ساکن شهرستان بهبهانم ، دارای ۴فرزندپسر و ۱فرزنددخترهستم.

چند تا ازفرزندانت کشتی گیرهستند:خدارا شکر ۴نفرآنها کشتی میگیرند که مهدی واحمدرضا عضو تیم ملی بزرگسالان وجوانان هستند و۲ نفردیگر فعلا قهرمان استان ولیگ ها داخلی کشتی میگرند.

میشه بفرمائید چکار کردید که فرزندان شما روی به این ورزش آوردند؟ بله بنده  از همان کودکی وتحصیلات دانشگاهی ، کارشناسی ارشد تربیت بدنی که داشتم، باتوجه به علاقه شدیدی که به کشتی داشتم بچه ها را استعدادیابی کردم ودیدم که واقعا در این رشته مستعدند وهمان سال اولیه که به کشتی روی آوردند  مهدی قهرمان استان شده بود و بقیه برادران  هم آقا مهدی را الگو قرار دادندوبه کشتی روی آوردند.

مربی این کشتی گیران بیشتر معرفی کنید؟روح اله دهملایی مربی باشگاه آریوبرزن بهبهان هست که واقعا تا به حال خیلی برای کشتی بهبهان وحتی کشور زحمت های زیادی کشیدند و قهرمانان خوبی را پرورش دادند که واقعا از خود من هم  دغدغه بیشتری برای کشتی مهدی ودیگر فرزندان این سرزمین دارد.
موقع کشتی مهدی چه حسی دارید؟فقط این را بدانید بیشتر آنهایی که قهرمان پرور هستند میدانند که خیلی سخت هست ، ما بیشتر کشتی ها را نمیتوانیم ببینیم وقتی کشتی دارند اینقدر استرس داریم که فقط درپایان نتیجه را می پرسیم.

 تحصیلات مهدی چیه وتاحالا چند مدال گرفته ؟دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی هست عضو باشگاه آریوبرزن بهبهان دارای ۷ مدال جهانی وآسیایی هست ۳مدال امیدهای جهان در سه سال پیاپی که این خود در ایران رکورد هست و۴ مدال آسیایی (۱ مدال برنز امیدهای آسیا ،۱مدال برنز و ۲ مدال نقره بزرگسالان آسیایی هست).

منبع درآمدشان ،شغل وآیا تا به حال مسؤلین کاری برای ایشان انجام داده اند؟ منبع درآمدی ندارندوتا بحال از همین حقوق کارمندی خودم هزینشون میکنم باتوجه به اینکه شما می دانید یک‌ورزشکار حرفه ای نیاز به کاملترین مواد غذایی ومکمل ها وخیلی از کارهایی که یه ورزشکار حرفه ای باید داشته باشه دارند،چرا که اگر مرتفع نشن ورزشکار،دچار افت بدنی وآسیب های زیادی می شود.

یعنی مسؤلین تا به حال کاری انجام ندادند؟با هرمدالی که می آورده می آمدند، وعده وعیده هایی می دانند ولی تا به حال هیچ کدومشون محقق نشده یعنی اینکه توی رسانه ها منتشرکردن تا بحال نه کمک مالی نه زمینی ونه شغلی به ایشان ندادند.

 پس چرا گفتند مهدی درپالایشگاه استخدام  شد و قطعه ای  زمین هم بهش دادند؟بنده باصداقت دارم میگم خودم رفتم راه و ترابری وزمین شهری که خیلی بهانه های مختلفی آوردند بدون جواب موندیم وداخل  شرکت متاسفانه بدلایل متقاعد نکردن مدیران پالایشگاه از نحوه کار یک ورزشکار حرفه ای با یک فرد عادی و عدم حمایت مدیریت ورزش بهبهان ورئیس هیئت کشتی بهبهان ونداشتن اطلاعات کافی از وضعیت ورزشکاران وجایگاه وسطح قهرمانان که واقعا تفاوت بین یک قهرمان ملی جهانی را با یک قهرمان تورنمنتی وبین اللمی را نمدانند و هیچگونه کارگاه ورزشی مبنی بر رسیدگی بر مشکلات ورزشکاران اجرا نمی کنند،حتی بنده چندین بار با فرماندار نماینده شهرستان، رئیس تربیت بدنی، هیئت کشتی حضوری مراجعه کردم ، ولی متاسفانه دستمون بجایی نرسید.

 از مصدومیت مهدی بگو؟ خوب به هرحال مصدومیت برای یک ورزشکار طبیعیه تابحال چندین بار دنده هاش ،دوتا از دندان هاش، در رفتگی کتف ،ابرو ،بینی ،وانگشتاش شکسته که اینبار هم دیدید قبل از کشتی فینال دوتا انگشتاش در رفته و کتفش هم‌آسیب دیده و فینال هم دوتا از دنده هاش شکسته که نتونست فینال را ادامه بده و به مدال نقره بسنده کرد.

صحبت پایانی اگه داریدبفرماید؟ بنده انتظاری که دارم اینکه اینقدر در بحث تربیت وآموزش صحبت و تبلیغ میشود وحتی فرزندآوری، خوب اینها همین جوانان هستند که به هر لحاظ مستعدند که خدا را شکر از هم قاری قران ،مداح، مؤذن که حتی فرزند دوم بنده مقام اول اذان کشوری رادرچندین بار آورده ، اینها استعداد دارند پس چرا حمایت نمی کنند ،نمی گویم فقط فرزندان بنده، همه ورزشکاران وجوانان خوب شهر وکشورمان بایستی حمایت شوندتا به دغدغه ای قبل از تمرین ومسابقه نداشته باشند وهم الگویی برای بقیه باشند ما همین مدتها که مهدی مقام آورده تمام سالن های شهرستان پر از کشتی گیران با استعداد شده که به امیدخدا شک ندارم که اگر حمایت شوند درسالهای آتی مهدی های زیادی تحویل جامعه کشتی ورزش کشور میشود.
ودر پایان ازشما که این وقت را دراختیار این بنده قراردادید تقدیر وتشکر فراوان دارم واز همه مردم عزیز، همشهریان ودوستان وتمام کسانی که قلبشان به عشق کشتی می تپد وحمایت می کنند سپاسگزارم…

باتشکراز جنابعالی و ازاینکه وقتتان را درخدمت خبرنگارعصرآشنا گذاشتیدممنون وسپاسگذارم  و ان شالله برادران محسن نژاد پرچ کشور ایران اسلامی را درمسابقات جهانی والمییک به اهتزار در بیاورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.