مراسم تجلیل از عوامل ، دست اندرکاران و تلاشگران حوزه زکات در بخش ممبی شهرستان بهمئی

در مراسمی به همت کمیته امداد بخش ممبی در شهرستان بهمئی درهفته دولت از عاملین و دست اندرکاران حوزه زکات این بخش قدردانی شد.
کد خبر : 40466
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 8:53

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ رئیس کمیته امداد ممبی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران، عوامل و تلاشگران عرصه زکات با اشاره به اینکه، اشاعه فرهنگ زکات نیازمند کار فرهنگی و رسانه‌ای گسترده است گفت: با برنامه ریزی های لازم این موضوع در بخش ممبی از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد شد.

مرادی با تاکید بر لزوم پرداخت این واجب الهی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با استفاده از ظرفیت مبلغان و ائمه جمعه و جماعات ضمن دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم در تبیین موضوع پرداخت زکات نقش بسیار اثر گذار دارد.

وی با بیان اینکه، بخشداران، دهیاران و مسئولان در مجموعه‌های تحت امر خود، نسبت به اطلاع رسانی و فضا سازی محیطی با موضوع لزوم پرداخت زکات، تأثیر آن بر زندگی محرومان و هزینه کرد زکات در اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط حاشیه نشین شهر‌ها و روستا‌های محروم شهرستان اهتمام ویژه داشته باشند گفت: تبیین آثار وبرکات پرداخت زکات ،احکام پرداخت آن،مواردمصرف آن وچگونگی رسیدن زکات فطریه به دست نیازمندان از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی باشد.

حجه الاسلام ایرج دهبان درادامه گفت: درآیات قرآنی بارها واژه زکات در کنار نماز تکرار شده است که این نشان از اهمیت والای این واجب الهی است.

علی سینا والی اصل کارشناس مشارکتهای مردمی اداره ممبی گفت: موفقیت های ما در حوزه جمع آوری زکات طی سالهای گذشته مدیون همکاری همه جانبه عاملین زکات بوده و با شفاف سازی هزینه کرد درآمدهای زکات، اعتماد عمومی مردم را جلب و سالانه تعداد زیادی دام را جمع آوری و هزینه امور نیازمندان کنیم.

والی اصل همچنین از عاملین زکات خواست، که درجمع آوری زکات و حضور بین مودیان،کلیه اصول ابلاغی زکات را رعایت و نسبت به افزایش مودیان اقدام لازم صورت گیرد.

درپایان این مراسم از عاملین و دست اندرکاران حوزه زکات در بخش ممبی، با اهدای لوح تقدیر وهدایایی تجلیل شد.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.