۰ نظر
۱۲۷ بازدید

بمناسبت هفته دولت :

برگزاری جلسه با مدیر و معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی منطقه ای حضرت ولیعصر(بنیاد احسان)و رؤسای انجمنهای فرهنگی وهنری شهرستان بهمئی

جلسه با مدیر و معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد احسان و روسای انجمن های فرهنگی وهنری شهرستان بهمئی برگزارشد.
کد خبر : 40763
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 7:57

به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،عادل پورجشیره ضمن  خیرمقدم به مدیر  و معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی منطقه ای  حضرت ولیعصر(بنیاد احسان) و همه روسای انجمن ها و همچنین گرمیداشت هفته دولت و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که به عنوان دو معلم و سیاستمدار فرهنگی همیشه ( گذشته و آینده) بهترین الگو برای مدیرانی است که می خواهند خدمتگذار  مردم باشندبیان داشت:شعار دولت مردمی بودن است و اساس این شعار مبنای فرهنگی دارد،زیرا که فرهنگ به معنای مردم است و تجلی مؤلفه های فرهنگی همیشه در ظهور و بروز مردم خود را نشان می دهد و بنابراین در تلاش باشیم بُعد مردمی فعالیت ها تقویت شود.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی گفت:در بین مردم و فرهنگ و هنر فاصله افتاده است که با تقویت و برنامه های مردم محور باید ترمیم شود

امیدوارم که همه با هم بتوانیم در این مسیر قدم برداریم و با برنامه ریزی خوب بتوانیم منشاء اثر باشیم و آبرو و عزت ما در گرو فرهنگ است، ما در عرصه هنر سابقه خوبی داریم و تقریبا شهری شدیم هنرمند خیز و هنرمندان خوبی در عرصه استانی و ملی تربیت شده اند.

وی گفت:ارتباط مردم با مسائل فرهنگی باید بهتر و قوی تر بشود، ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدد، تکثر و تنوع ماموریت ها مواجهیم که از مسائل دینی و قرآنی مساجد، موسیقی و شعر، تئاتر و فیلم، تجسمی و خوشنویسی، شاهنامه خوانی، نقالی، اهل قلم، خبرنگار و…که در این بین هنر مدیریت ما باید ایجاد تعادل و توازن و همگرایی بین ماموریت ها و حمایت باشد.

سلمان تاج الدینی مسئول قرارگاه پیشرفت منطقه ای شهرستان بهمئی در دیداربا مسئولین انجمن های مختلف اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بهمئی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت؛شهرستان بهمئی دارای پتانسیل ها وظرفیت های بسیاری است که باید آنهارابه خوبی دید .ازجمله این پتانسیل ها میتوان به وجود هنرمندان سرشناس وچهره های ملی اشاره نمود .

وی افزود ؛ خداراشکر برخی زیر ساختهای مرتبط با این مجموعه در شهرستان برای استفاده نوجوانان وجوانان وایجاد شورونشاط درجامعه وجود دارد که متاسفانه به دلیل کمبود برخی تجهیزات کوچک تا کنون ازآنها استفاده نشده است .

ایشان خطاب به مسئولین انجمنهای مختلف گفتند هر انجمن با برگزاری جلسه داخلی با افراد وفعالین عضو مجموعه خود نسبت به مسئله یابی ومشکلات وراهکارهای لازم جهت مانع زدایی وبرون رفت ازرکود کنونی اقدام نمایند ونتایج حاصله را به کارگروه اجتماعی وفرهنگی قرارگاه تحویل دهند تا تمهیدات لازم درکارگروه های مرتبط قرارگاه اندیشیده شود .

تاج الدینی گفت : ان شاءالله قرارگاه باهمکاری مسئول محترم اداره فرهنگ وارشاداسلامی ومسئولین ارشد شهرستانی درآینده ای نزدیک نسبت به رفع موانع ومشکلات موجود اقدام خواهندنمود زیرا که وجود این انجمن ها وفعالیت آنها علاوه بر جذب جوانان ونوجوانان به حرفه های موسیقی ،نمایش،هنرهای تجسمی و… در کاهش بخشی ازمعضلات اجتماعی جامعه نیز تاثیر بزرگی خواهند داشت .

وی درادامه اشاره نمود که سالهای زیادی خود دربخش هنرهای نمایشی فعالیت داشته ام لذا دغدغه ونگرانی هنرمندان این شهرستان را کاملا درک کرده وتمام تلاش خود را جهت حمایت ازاین قشر نخبه به کارخواهیم بست .

حجت الاسلام و المسلمین حق نیا معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت منطقه ای حضرت ولیعصر(ع) هم گفت: عاشورا تلفیقی از انواع هنر و فرهنگ زیبا زیستن زیبا خواستن و زیبا توانستن است.

وی ادامه داد: روح هنر و فرهنگ  لطیف و روح نواز  و در عین حال بیان کننده آسیبهای اجتماعی و دربردارنده نقدهای سیاسی است.

حق نیا گفت؛ هنر و فرهنگی موفق خواهد بود که بتواند در بطن جامعه فرهنگ سازی را به یک جریان تبدیل کند و دربردارنده ارزشهای انقلابی باشد.

معاون فرهنگی قرارگاه گفت: کار هنرمندان و فرهنگ سازان از اساسی ترین و اثرگذارترین کارهایی است که باید مورد حمایت و توجه واقع شود اما هنرمندان عزیز باید مثل همیشه پای جریان سازی وفرهنگ سازی بمانند و دلسرد نشوند.

در ادامه جلسه روسای انجمن های مختلف فرهنگی و هنری با ارائه طرح جهت اجرای برنامه های متنوع و فرهنگی متناسب با تقویم فرهنگی کشور جهت رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی ارائه نمودندکه بعد از بحث و تبادل نظر مصوبات ذیل تصویب شد:

۱- پرداخت تسهیلات به طرح ها و تولیدات ارائه شده هنرمندان

۲- حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری در قالب موضوعات مختلف من جمله آسیب های اجتماعی

۳- مساعدت و پیگیری طرح ها و نظرات هنرمندان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

۴-پیگیری و حل نواقص و تجهیزات مجتمع فرهنگی و هنری

۵- مشارکت و حمایت از طرح های قابل اجرا در مساجد( خصوصا آموزشی) و همچنین استقبال در طرح مدارس اداره آموزش و پرورش از جانب هنرمندان و کشف استعدادهای هنری و تقویت آنها

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.