برگزاری همایش و دوره آموزشی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری برای نخستین بار در کشور

دوره آموزشی و تخصصی حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری برای نخستین بار در کشور به محوریت و میزبانی بخش کهریزک (بخشداری کهریزک) و به نمایندگی از استان کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان بهمئی، آغاز شد.
کد خبر : 44233
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آذر 1401 - 13:41

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛اولین دوره آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری در محل سالن شبکه بهداشت و درمان بهمئی، با حضور بخشداران و دهیاران این شهرستان به مدت ۳ روز برگزار شد.

فرماندار شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه این دوره با محوریت وزارت کشور و استانداری تهران و پذیرش شهرستان کهریزک بصورت ۳ روز متوالی برگزار خواهد شد گفت: مناطق روستایی به عنوان پیشانی توسعه کشور هستند و در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و کشاورزی و اشتغالزایی نقش روستاییان بسیار موثر خواهد بود.

علی محمدی با بیان اینکه، ظرفیت شهرستان بهمئی در زمینه های گوناگون می تواند به توسعه و پیشرفت استان و کشور کمک کند افزود: این دوره ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه روستاها داشته باشد و سیستمی که در گذشته وجود داشته است پاسخگوی نیازهای روز نیست  و لازم است تا مبانی حکمرانی و تسهیل گری در کشور به‌خصوص در زمینه روستاها تغییر کند.

وی با بیان اینکه، تشکیل این جلسه در جهت بالابردن و آگاهی بخشی بخشداران و دهیاران ضروری است گفت : شهرستان بهمئی با ۱۷۶ روستا نقش مهم و استراتژیکی در استان دارد که برگزاری این دوره قطعا به رشد و بالندگی روستاها کمک خواهد کرد.

معاون دفتر امور روستایی استانداری کهکیلویه و بویراحمد گفت : در این دوره تلاش شده است تا توجه به روستا در برنامه‌های آینده کشورداری به‌عنوان یک اولویت مهم موردتوجه باشد.

یزدان پناه ، برگزاری همایش حکمرانی روستایی و تسهیل‌گری را در راستای اهداف عالی وزارت کشور مبنی بر توسعه روستایی ذکر کرد و تأکید کرد: توجه به توسعه روستاها موجب توسعه شهرستان، سپس استان و در نهایت کشور می شود.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.