۰ نظر
۵۹۶ بازدید

مسلم مختاری

مراسم گرامیداشت روحانی مصلح از بزرگان ایلات بهمئی ، یوسفی و طیبی در شهر لیکک+ تصاویر

مراسم گرامیداشت روحانی مصلح و محبوب مردمی حجت‌الاسلام حاج سید عبدالحسین میری از بزرگان ایلات بهمئی، یوسفی و طیبی با حضور مردم در شهر لیکک برگزار شد.
کد خبر : 53550
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 14:09

 

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا ؛ در این مراسم که در مسجد حضرت صاحب الزمان عج شهر لیکک برگزار شد ، حجت الاسلام سید محمد لطیف تقوی امام جمعه موقت شهر لیکک و از روحانیون نامی شهرستان بهمئی در وصف حجت‌الاسلام سید عبدالحسین میری به ایراد سخن پرداختند.

دکتر سعید میری استاد دانشگاه خاتم النبیاء بهبهان  فرزند حجت‌الاسلام سید عبدالحسین میری هم از تمام زحمات و تلاش های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه اهالی دیار بهمئی و لنده که همیشه یار و یاور پدر مکرمشان بودند قدردانی کرد.

روحانی وارسته حجت‌الاسلام سید عبدالحسین میری متولد ۱۳۱۲ در روستای شیلاودان بود که درهمان سال‌های ابتدایی زندگی باتوجه‌ به عشق و ارادتی که پدر بزرگوارش به دین و دیانت داشت آموزش مسائل دینی و قرآنی را سرلوحه زندگی خویش قرارداد.

وی در همان سال‌های زندگی باتوجه‌به عشق و ارادتی که به روحانیت داشت وارد حوزه علمیه اهواز شد و درس طلبگی را نزد اساتید برجسته از جمله آیت اله انصاری شاگردی کرد.
وی از همان دوران جوانی باتوجه‌ به عشق و علاقه‌ای که به انقلاب داشت در دفاع از اصول آرمان‌های انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) به تبلیغ و تبیین اهداف انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام سید عبدالحسین میری در شهرستان‌های بهمئی و لنده ، به مصلح جنگ و جدال‌های خانوادگی و طایفه‌ای پرداخت به‌طوری‌که تمام منطقه وی را به‌عنوان مصلحی بزرگ می‌شناختند.

حجت الاسلام سیدعبدالحسین میری پس از دفاع مقدس به تبلیغ دین در روستاهای شهرستان بهمئی و لنده پرداخت.

این سید پارسا پس از سال ها مجاهدت و تلاش در صلح وسازش و تبلیغ دین اسلام و دفاع از آرمان‌ها وارزش های انقلاب اسلامی پس طی یک دوره بیماری روز پنج شنبه در شهرستان لنده دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم حجت‌الاسلام‌ میری دیروز جمعه ۲۹ اردیبهشت بر دستان مردم تشییع و در آرامستان شهرستان لنده به خاک سپرده شد.

مسلم مختار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.