۰ نظر
۴۸۹ بازدید

مسلم مختاری

عزم همگانی برای کنترل آتش در بهمئی ، آتش سوزی گسترده در ۹۵ هکتار از  مزارع کشاورزی و مراتع منطقه دشت آهو و کارَند شهرستان بهمئی + تصاویر

بخش زیادی از مزارع کشاورزی و مراتع منطقه دشت آهو و کارَند در بهمئی سوخت.
کد خبر : 54358
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402 - 20:50

 به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ فرماندار بهمئی ضمن ابراز نگرانی از ادامه روند آتش سوزی ها در مراتع و زمین های کشاورزی و با تقدیر از زحمات گروه های مختلفی که امروز برای مهار آتش سنگ تمام گذاشتند گفت: این آتش سوزی از حدود ساعت ۱۱ صبح  امروز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۲  در مناطق دشت آهو و کارَند در بهمئی آغاز شده و ساعت ۴ و سی دقیقه عصر همین روز کنترل شد.

علی محمدی  با اشاره به اینکه نیروهای مردمی، منابع طبیعی ، اداره ورزش و جوانان ، ورزش کاران ، هلال احمر و شرکت نفت در منطقه حضور یافتند گفت : با توجه به وسعت زیاد آتش و گرمای هوا این آتش سوزی ۵ ساعت و سی دقیقه به طول انجامید که با همت همه حاضران مهار شد.

وی با اشاره به اینکه در این آتش سوزی خساراتی به کشاورزان مناطق دشت آهو و کارند وارد شد گفت: میزان و علت دقیق آتش سوزی بررسی و اعلام می‌شود.

رئیس منابع طبیعی بهمئی هم گفت: از ابتدای امسال ، ۴  فقره آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان بهمئی از جمله علفزارهای حومه شهر و اراضی کشاورزی و مناطق تپه ای رخ داده است.

نصیری افزود:  بر اثر این آتش سوزی‌ها ، ۱۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی ، مراتع و حومه شهرها و روستاها  طعمه حریق شد.

وی عمده ترین علت این آتش سوزی‌ها را خطای انسانی دانست و ادامه داد: برخی افراد علفزارهای اطراف محل زندگی خود را آتش می‌زنند و برخی دیگر هم با رها کردن آتش در مناطق مختلف آتش سوزی را ایجاد می کنند که این امر موجب سرایت آتش به دیگر مناطق می‌شود.

انتظار می رود مسئولان با حمایت از کشاورزان و جبران خسارت در راستای کمک به تولید و حمایت از بخش کشاورزی گام بردارند.

مسلم مختار

داود طلوعی مطلق پایگاه خبری عصر آشنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.