۰ نظر
۱۵۴ بازدید

عیادت و تقدیر از هنرمند فرهیخته کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به دیدار گلباد نیک اقبال ، هنرمند رشته موسیقی و خوشنویسی رفت و با وی گفتگو کرد
کد خبر : 55453
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 10:31

 به گزارش پایگاه خبری عصرآشنا،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ،امین درخشان در ادامه طرح تکریم و هنرمندان و اهالی فرهنگ وهنر، رسانه به همراه هیئت همراه به دیدار گلباد نیک اقبال از همکاران حوزه مستند سازی و  هنرمند رشته موسیقی  و خوشنویسی استان رفتند.

امین درخشان در این دیدار صمیمی،ضمن تقدیر و تشکر از این هنرمند فاخر بیان داشت:رسالت ما در این اداره کل تکریم هنرمندان فاخر و برجسته در سطح استان است.

وی افزود:گلباد نیک اقبال یکی از هنرمندان برجسته استانی در رشته های هنری موسیقی و خوشنویسی می باشد که در طول فعالیت خود شاگردان ممتازی در این دو رشته یه جامعه معرفی کرده است.

متولی فرهنگ و هنر در استان تصریح کرد:هنرمند برجسته استانی علاوه بر هنر خوشنویسی و موسیقی از عکاسان و مستند سازان برتر استان می باشد که اولین آموزشگاه موسیقی در استان با همت و تلاش های بی وقفه نامبرده در شهر یاسوج دایر شده و پذیرای هنرجویان و هنر آموزان در کلیه سبک های موسیقی است.

نیک اقبال از هنرمندان برجسته  ساز سنتور در استان  است ، ساز سنتور سازی است با آوای دلنشین و اصیل ایرانی است ، این ساز در بسیاری از مجالس ایرانی و یا شب نشین های ایرانی نواخته می گردد. سنتور بر پایهٔ بررسی‌ها و پژو هش‌ها یکی از کهن‌ترین سازهای گستره ایران به شمار می‌رود.

گلباد نیک اقبال هنرمند شاخص و برجسته استان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیر کل و هیئت همراه افزود:با توجه به ظرفیت بالای همرمندان در استان خواستار نگاه ویژه به این حوزه شد و این دیدار باعث دلگرمی و قوت قلب اهالی فرهنگ و هنر می شود.

در پایان این دیدار از گلباد نیک اقبال ، با اهدای لوح تقدیری، تجلیل شد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.