مسلم مختاری

مراسم استقبال از بانوی کوراش کار بهمئی /راهیابی به تیم ملی کوراش بانوان

هشتمین دوره مسابقات قهرمانی کوراش قهرمانی بانوان کشور با معرفی برترین ها و دعوت 2 نفر از بانوان استان به تیم ملی کوراش در بجنورد پایان یافت.
کد خبر : 5997
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 12:01

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا،مسئول هیئت ووشو شهرستان بهمئی  با اشاره به اینکه ، دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد میزبان هشتمین دوره مسابقات قهرمانی کوراش بانوان کشور بود و این دوره از مسابقات با معرفی برترین ها در خراسان شمالی به کار خود پایان داد گفت : بانوان کوراش کار استان کهگیلویه وبویراحمد ، یک مدال طلا و یک نقره را در رقابتهای قهرمانی بانوان کشور کسب کردند و هر دو بانوی کوراش کار به تیم ملی راه یافتند.

 نوراله چمبر ، به رقابت ۱۴۴ بانوی کوراش کار از ۲۲ استان کشور ، در هشت وزن اشاره کرد و  گفت: تیم های استان اصفهان، همدان و مازندران به ترتیب مقام های اول تا سوم را در این دوره از مسابقات کسب کردند.

وی با بیان اینکه ، تیم کوراش بزرگسالان بانوان استان در رقابتهای قهرمانی بانوان کشور که در استان خراسان شمالی و بجنورد برگزار شد ،موفق به کسب یک مدال طلا ویک مدال نقره این مسابقات شد گفت : طاهره آذر پیوند از یاسوج  در وزن ۵۲ کیلو گرم مدال طلا و عظیمه مُعین زاده از بهمئی در وزن ۸۷ کیلو گرم مدال نقره را کسب کردند.

مسئول هیئت ووشو شهرستان بهمئی  با اشاره به اینکه ، در تیم اعزامی کوراش استان ، طاهره آذر پیوند ، سعیده مطهری منش ، عظیمه معین زاده ، نجمه حسن ساز ، زهرا جعفری ، شیدا پور جشیره ، طاهره حبیبی و سیده زهرا سادات تقوی حضور داشتند که نسرین بام نشین نایب رئیس هیات استان بعنوان مربی و پریسا هوشمندی به عنوان سرپرست تیم را همراهی کردند گفت : نجمه حسن ساز ، عظیمه معین زاده ، شیدا پورجشیره با سرپرستی پریسا هوشمندی از ورزشکاران نامی شهرستان بهمئی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

نوراله چمبر با اشاره به اینکه ، برگزاری اردوهای منظم برای خانم و آقایان در سال آینده ادامه دارد گفت : در سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا خرداد ماه در ازبکستان، رده بزرگسالان شهریور ماه در هندوستان و مسابقات داخل سالن تایلند هم اسفند ماه برگزار می شود.

گفتنی است خاستگاه رشته کوراش، کشورهای آسیای میانه است و استان کهگیلویه وبویراحمد و بویژه شهرستان بهمئی در رشته ورزشی کوراش، استعدادپرور است و پایگاه قهرمانی دارد.

اردوی آمادگی تیم ملی کوراش بانوان از ۱۵فروردین تا خرداد ماه سال آینده به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.