۰ نظر
۹۴ بازدید

آسیه مجیدی مهر

در کارگروه اقتصادی، اشتغال استان مطرح شد: تبین و تدوین نهایی سند چشم انداز، نظریه پایه و سند توسعه استان جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان

 ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲با حضور احسان عسگری معاون اقتصادی استاندار و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر مدیران کل استانی در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.
کد خبر : 61530
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 10:59

 

 به گزارش پایگاه خبر ی عصرآشنا؛ جهانگیرشاهینی به اهمیت و ضرورت تهیه و تصویب اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستای هماهنگی و انطباق با اسناد بالادستی نظیر برنامه آمایش سرزمین ملی، منطقه ای و استانی و برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور اشاره نمودند.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در افق سند چشم انداز ۱۴۲۴ ، استانی است برخوردار و توسعه یافته با هویت بومی، ایرانی-اسلامی و جمعیتی سالم و پویا که با بهره گیری ازنیروی انسانی خلاق و توانمند، فناوری های نوین و ظرفیت های مناسب در عرصه های معدنی، نفت و گاز، ، انرژی های تجدیدپذیر، گردشگری، منابع آبی،کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشاورزی نوین با تاکید بر پایداری، توازن و حفظ ملاحظات زیست محیطی با رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل، توانسته ضمن ایجاد هارمونی میان جامعه روستایی، شهری و عشایری متکی بر توزیع بهینه جمعیت ، فعالیت و توازن بین منابع و مصارف با اقتصادی پویا، رقابت پذیر، بهره ور و برخوردار از موقعیت راهبردی در کریدورهای ارتباطی کشور، پیوند مناسبی با مناطق همجوار در پهنه ی جنوب غربی کشور ایجاد نماید و در افق طرح به عنوان سرزمینی “پیشرفته و آباد” شناخته گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور، جهت گیری های ملی آمایش سرزمین و با توجه به بیانیه چشم انداز توسعه استان، توسعه دانش پایه ، متوازن و پایدار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر کاربرد فناوریهای برتر و ایفای نقش ویژه ملی به ترتیب بر پایه صنعت ، نفت و صنایع پایین دستی آن، گردشگری، آب ، توسعه کشاورزی و بازرگانی بین المللی استوار خواهد بود تکیه بر اولویت های فوق مانع بهره گیری از سایر ظرفیت های استان نخواهد بود.

شاهینی؛ اصلی ترین قابلیت های توسعه استان در بخش های صنعت و معدن، منابع آب، حمل ونقل و شبکه ارتباطی، بازرگانی، گردشگری، میراث فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، انرژی را بر شمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه؛ عمده‌ترین تنگناها ، محدودیت‌ها و مسائل اساسی توسعه استان را بیان و مشارکت و هم افزایی مدیران، معاونین و کارشناسان دستگاه های اجرایی را جهت تکمیل و تدوین نهایی اسناد مذکور مطالبه نمودند.

شاهینی در حاشیه این جلسه  بیان داشت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان تصویب شد که در روزهای اخیر ، نزدیک به ۷۰ درصد مصوبات به استان ابلاغ شده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با ابلاغ این مصوبات پیگیری تخصیص از سوی این سازمان و بالاخص مدیران کل استان الزامی است و انشالله شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا تکمیل خیلی از طرح های جدید و نیمه تمام در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مصوبات ابلاغ شده مربوط به امور زیر ساختها در حوزه های امور زیربنایی است و جدایی از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی به استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.