۰ نظر
۶۶۶ بازدید

مسلم مختاری

با حضور نماینده ولی فقیه در استان ؛ بررسی آسیب های اجتماعی بهمئی در جلسه و همایش شورای فرهنگ عمومی این شهرستان + تصاویر

در جلسه و همایش شورای فرهنگ عمومی بهمئی  با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان ، معتمدین ، متنفذین، نخبگان ، مدیران استانی و شهرستانی آسیب های اجتماعی این شهرستان در حوزه های مختلف بررسی شد.
کد خبر : 63310
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 17:15

با حضور نماینده ولی فقیه در استان ؛ بررسی آسیب های اجتماعی بهمئی در جلسه و همایش شورای فرهنگ عمومی این شهرستان + تصاویر

در جلسه و همایش شورای فرهنگ عمومی بهمئی  با حضور آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان ، معتمدین ، متنفذین، نخبگان ، مدیران استانی و شهرستانی آسیب های اجتماعی این شهرستان در حوزه های مختلف بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر آشنا؛ نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه یاسوج ، در جلسه و همایش شورای فرهنگ عمومی بهمئی که به منظور بررسی آسیب های اجتماعی این شهرستان که با حضور معتمدین ، متنفذین، نخبگان و مدیران استانی و شهرستانی در محل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر لیکک برگزار شد گفت: نقش بزرگان و صاحب نظران در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار ارزنده و مفید است و باید به خوبی و با برنامه ریزی لازم از این ظرفیت ها برای جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان بهره برد.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای آسیب رساندن به قشرهای مختلف جامعه ، بویژه جوانان و نوجوان و انجام طراحی های پیچیده نرم افزاری و استفاده از جنگ نرم برای فریب این نسل ، بر اهمیت نقش خانواده ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: ارائه راهکارهای جدید برای کاهش آسیب های اجتماعی موضوع مهمی است که باید درکمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی  شهرستان بررسی شود .

وی با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در زمینه های مختلف کاهش آسیب های اجتماعی ، برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تر مسئولان با مشارکت خانواده ها ، معتمدین ، متنفذین و نخبگان برای ساماندهی این موضوع و کاهش آسیب های اجتماعی در بهمئی را خواستار شد و گفت: همکاری همه جانبه همه نهادها برای ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش آسیب ها امری ضروری و انکار ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان از تلاشهای مدیران شهرستانی از جمله امام جمعه ، فرماندار و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای برگزاری چنین برنامه های ارزشمندی قدردانی کرد و توجه هر چه بیشتر به قشر جوان و نوجوان و افراد آسیب پذیر از لحاظ آسیب های اجتماعی را خواستار شد.

فرماندار بهمئی هم با قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در جمع مردم این دیار و بهره مندی از توان و ظرفیت ایشان در راستای حل مشکلات و معظلات گفت: لزوم بهره گیری نظام‌مند از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از وقوع  آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی بسیار مهم است.

علی محمدی افزود: بررسی رویکرد‌ها و راهکار‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد، مشارکت اجتماعی و ظرفیت‌سازی و توانمندسازی مردم در طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار کارآمد و اثربخش است.

وی از اعلام آمادگی فرمانداری بهمئی و ادارات این شهرستان برای برطرف نمودن آسیب های اجتماعی در برهه های مختلف خبرداد.

امام جمعه بهمئی هم در این جلسه از حضور معتمدین و متنفذین وسادات جلیل القدر و ریش سفیدان قدردانی کرد و گفت: مردم شهرستان بهمئی آراسته به فضائل و صفات ممتاز اخلاقی و رفتاری مثل شجاعت و غیرت و مومن و انقلابی ولایی و وفادار به آرمان‌های  انقلاب و نظام اسلامی و امام و شهیدان و ولایت هستند. .

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: چند آسیب جدی در این شهرستان وجود دارد  ، مسئله بیکاری و طلاق و طلاق عاطفی و اعتیاد به مواد مخدر و خودکشی و بعضا نزاعهای دسته جمعی که لازم است مسئولان استان چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه ، اولا باید به مردم احترام گذاشت و حرمت گذاشت ، چون مردم ستون دین هستند و این ستون دین حرمت دارد گفت: صمیمانه تشکر و قدر دانی و حق شناسی می کنم از نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله حسینی که الحمدلله عالمی آراسته به فضیلت علم و اخلاق و معنویت هستند و برای این مردم حرمت و احترام قائلند و امروز هم به جهت تکریم احترام شما معتمدین و متنفذین و نخبگان و ریش سفیدان در این محفل و شورای فرهنگ عمومی شرف حضور دارند.

امام جمعه بهمئی گفت: همه مسئولان باید به مردم با نگاه تکریم و احترام و عزیز شمردنِ مردم به آنان نگاه کنند و کسانیکه مردم را تحقیر می کنند خودشان محقر هستند  یکی از راه‌های احترام و تکریم مردم در این شهرستان اینست که وقتی به مردم قول دادیم در دهه فجر امسال طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرستان بهمئی افتتاح می شود باید مسئولان حرمت بگذارند و شبانه روزی و جهادی کار کنند تا این وعده محقق شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی ادامه داد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی اول باید با مردم کریمانه رفتار کنیم ، درمان اصلی همه آسیب ها تقویت باورها و اعتقادات و کار فرهنگی دینی و تربیتی و آموزش و آگاهی در جامعه است و نقطه شروع خانواده است هم پدر و مادر و همه مسئولان بالاخص معاونت اجتماعی استانداری و مسئولان و مدیران کل نهادهای فرهنگی استان حمایت کنند .

وی اظهار کرد: بایستی نهضت کارگاه‌های آموزشی و تربیتی راه اندازی شود و مسئولان از این کارگاه‌ها حمایت کنند اگر کارگاه‌های آموزشی و مشاور ه ای راه ندازی شود و حمایت شوند آسیب های کاهش پیدا می کند.

امام جمعه بهمئی گفت: بایستی فقر و بیکاری را چاره اندیشی کرد تا آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند ، پس مسئله اشتغال بایستی اولویت مسئولان باشد.

وی در پایان گفت: امروز آنچه  خانواده و فرزندان و جامعه را حفظ و صیانت می کند توجه به فرهنگ قرآن و عترت و الگو پذیری و تنظیم زندگی با کانون‌های معرفت و انسان ساز است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این همایش با قدردانی از حضور گسترده اقشار مختلف مردم این دیار در این برنامه و همکاری و هماهنگی های امام جمعه و فرماندار بهمئی در راستای برگزاری این مراسم گفت: رویارویی با بحران در زندگی اجتناب ناپذیر است و افراد در زندگی با انواع مختلفی از بحران‌های مختلف اجتماعی روبه رو می‌شوند اما شایسته است با آموزش صحیح و بیان راههای مفید از عواقب آنها جلوگیری کرد.

امین درخشان افزود: برنامه ریزی دقیق و منسجم و بررسی ظرفیت ها وپتانسیل های موجود در زمینه فعالیتهای مختلف ، همکاری های لازم همه ادارات و دستگاها با مشارکت مردم باید به منظور برطرف نمودن آسیب های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد خیلی از اتفاقات ناگوار و ضد اجتماعی نباشیم.

وی ابراز امیدواری کرد نظیر چنین برنامه هایی در این شهرستان و دیگر شهرستان های استان برگزار شود.

در این جلسه و همایش آسیبهای اجتماعی از جمله فضای مجازی ، طلاق ، برخی خرده فرهنگ های غلط و غیر ضرور بررسی شد.

افزایش مهارت های کسب وکار، مهارتهای زندگی، افزایش فعالیت های فرهنگی و توسعه مشارکتها از راهکارهای عنوان شده برای کاهش آسیب های اجتماعی  در این همایش  بود.

گفتنی است این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، دفتر امام جمعه لیکک و فرمانداری بهمئی برگزار شد و نظیر چنین همایش هایی در آینده ادامه خواهد داشت.

در این جلسه امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر لیکک ، علی محمدی فرماندار بهمئی ، محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی استان ، حجت الاسلام افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ، نواب ساجدیان قائم مقام کمیته امداد استان و چند تن از کارشناسان ، بانوان ، نخبگان ، روانشناسان و فرهنگیان به ایراد سخن پرداختند.

مسلم مختاری خبرنگار

                                                                                                   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.